چاپ
دسته: مقالات

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

عکاسی یکی از عناصر مهم در موفقیت کمپین های تبلیغاتی به شمار می آید. عکاسی صنعتی شاخه ای از عکاسی به شمار می آید که در آن عکاس باید با استفاده از وسایل عکاسی مناسب و نورپردازی ماهرانه به نمایش دقیق، واضح و موثر از ظاهر محصول مورد نظر بپردازد. هر نوع عکسی که در زمینه معرفی، تبلیغ و یا فروش محصولی گرفته شده باشد جز عکاسی صنعتی محسوب می شود. در عکاسی تبلیغاتی عکاس باید بر مبنای هدف صاحبان کسب و کار بر نشان دادن محصول و یا ایده ی فعالیت آنها به طور موثر برای جذب بیننده به تصویر و نشان دادن اطلاعات ظاهری کامل کوشش کافی را به عمل آورد. برای انجام این کار به نحوه احسنت عکاس باید اطلاعات تکنیکی و تجربی کافی در عکاسی پرتره، عکاسی اجسام بی جان، عکاسی معماری و تصویر سازی داشته باشد. در ادامه قصد داریم تا شما را با نکاتی که می تواند در این نوع از عکاسی کمک کننده باشد  آشنا سازیم.

 نمونه ای از عکاسی تبلیغاتی

نمونه ای از عکاسی تبلیغاتی

نمونه ای از امکانات مورد نیاز برای عکاسی تبلیغاتی

نمونه ای از امکانات مورد نیاز برای عکاسی تبلیغاتی

نمونه ای از عکاسی صنعتی

نمونه ای از عکاسی صنعتی

۱- مشخص کردن استراتژی

در این مرحله عکاسان باید به طراحی یک استراتژی خلاصه و فشرده از آنچه عکس به بیننده منتقل خواهد کرد و شیوه ای که این انتقال صورت می گیرد، بپردازند. عکاس باید به خوبی از هدف خط تولید آن کسب و کار خاص از تولید محصول نهایی آگاه باشد تا پیام را به خوبی انتقال دهد. استراتژی شما می تواند از یک ایده اولیه ساده شروع شود و در یک مسیر خوب کامل شده و یک تصویر خلاقانه را رقم بزند.

۲- تهیه ی وسایل مورد نیاز و صحنه پردازی

بعد از اینکه استراتژی مشخص شد نیاز است تا امکانات مورد نیاز برای نورپردازی، صحنه آرایی و عکاسی تهیه شود. یکی از رموز موفقیت عکاسان در زمینه  تبلیغات داشتن ابزار ها و فضاهای مناسب است. لوکیشن مناسب مورد نظر باید پیدا گردد  اگر قصد دارید از مدل های بی جان استفاده کنید باید آنها را انتخاب کرده و چیدمان مناسب برای آنها را پیدا کنید. استفاده از مدل های زنده مهارت بیشتری را طلب می کند چرا که آرامش و حس مربوط به ایده ی عکس را باید در چهره ی آنها القا کنید و دقت داشته باشید تا مدل شما بهترین ژست مربوط به موضوع را دارد تا تاثیرگذاری و جذابیت کافی را برای بیننده ایجاد کند. قرار دادن تمامی عناصر کنار هم به بهترین نحو مناسب با پیام تبلیغ اهمیت بسیاری دارد. 

۳- نورپردازی مناسب

نورپردازی یکی از عناصر تاثیر گذار در زیبایی تصویر و عکاسی صنعتی و تبلیغاتی می باشد  عوامل مهمی که در این زمینه باید رعایت شود بهره گرفتن از نورپردازی نرم یا همان نورپردازی سافت (قطع کردن فلاش دوربین و استفاده از فلاش استودیویی به همراه جعبه سافت) دقت در انتخاب زاویه ی انعکاس، بازتابش نور (زمانی که قصد داریم تصویر روشن تر و با کنتراست کمتری داشته باشیم) و افزودن درخشش در صورت نیاز می باشد.

اینفوگرافیک نکات مهم عکاسی تبلیغاتی و صنعتی

اینفوگرافیک نکات مهم عکاسی تبلیغاتی و صنعتی

نویسنده و مترجم: پگاه تایکندی

بازدید: 1317