Your browser does not support JavaScript!

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

در دنیای امروز که با سرعت در حال حرکت رو به جلو است، ایده ها و راه های جدید، به سرعت جای روش های قدیمی را می گیرند. کاربران اغلب این روش های جدید را می یابند و بر عهده ی صاحبان کسب و کار های دیجیتال است که خود را با این روش ها به روز نگه دارند. همزمان با رشد دانش کاربران، تاکتیک هایی که در گذشته موثر نبوده اند ممکن است ارزش بازنگری داشته باشند. به عنوان مثال پنج نمونه از این تاکتیک ها که به تازگی جایگاه ویژه ای بین صاحبان کسب و کار های دیجیتال پیدا کرده اند، در زیر آورده شده اند.

1. موبایل مارکتینگ

برخی تحلیل گران صحبت هایی مبنی بر اینکه تجارت فضای مجازی به طور کامل به موبایل منحصر خواهد شد به میان آورده اند ؛ که البته این ایده خیلی عملی به نظر نمی رسد. و کامپیوتر دسکتاپ همچنان به عنوان فرمانروای تجارت فضای مجازی به کار خود ادامه می دهد. اما این فرمانروایی رو به نابودی است.

موبایل مارکتینگ

تعداد قابل توجهی از جستجو های اینترنتی با گوشی های موبایل انجام می شوند. گوگل برای منطبق کردن خود با این تغییر، اولویت را به ایندکس کردن صفحات موبایلی داده است. این شاخص باعث شده صاحبان کسب و کار وبسایت خود را برای دستگاه موبایل هم بهینه سازی کنند.

با توجه به تجارت الکترونیک، یادگیری جستجوی موبایلی برای صاحبان کسب و کار ضروری است. نرخ تبدیل گوشی های هوشمند در مقابل تبلت ها کم تر است. در نتیجه کسب و کار ها در سال 2017 باید روی توسعه ی این نرخ های تبدیل تمرکز کنند.

2. سیستم مزایده ی اتوماتیک فیسبوک

سیستم پرداخت اتوماتیک فیسبوک نسبتا مفهوم جدیدی است و مانند تمام چیز های تازه ی دیگر هنوز جای کار زیادی دارد. این ویژگی این امکان را به صاحبان کسب و کار می دهد تا مهم ترین سرمایه ای که فیسبوک می تواند پیشنهاد دهد، یعنی "مکان تبلیغات" را به مزایده بگذارند. صاحبان تجارت وارد یک مزایده ی آنلاین می شوند که در آن هزاران کاربر پیشنهاد های خود را مطرح می کنند.

مزایده های غیر اتوماتیک تا مدت های طولانی روش رایج مزایده بودند ولی به روز رسانی جدید فیسبوک یعنی مزایده ی اتوماتیک به سرعت در حال پیشرفت است. رهبران کسب و کار همزمان با افزایش فرصت های جدید، باید بودجه، مخاطبان و ابزار ارسال تبلیغ را هم در نظر بگیرند.

3. Shopify

از سال 2008، Magento به عنوان اولین ابزار برای ساخت و توسعه ی فروشگاه های آنلاین به حساب می آمده است.با وجود این که Shopify یکی از قدیمی ترین پلت فرم های فروش آنلاین به حساب می آید، در عصر Magento هم در بازار کسب و کار حضور خود را حفظ کرده است. در سال 2016، Shopify دوباره فعالیت های خود را از سر گرفت. ظاهرا Shopify از Magneto سبقت گرفت. و امروزه از نظر علایق مشتریان و میزان جستجو پلت فرم شماره ی یک به حساب می آید. 

فروشگاه اینترنتی

این اتفاق به دلایل متعددی رخ داد. کار کردن با Shopify بسیار راحت از کار کردن با Magneto است و Shopify اپلیکیشن های جالب و متعددی دارد. Shopify انتخاب مناسبی برای کسب و کار هایی که در کنار فعالیت های اینترنتی، به تجارت سنتی خود هم ادامه می دهند است.

4. محتوای تهیه شده برای SEO

بهینه سازی موتور های جستجو (SEO) از موشکافانه ترین جنبه های کسب و کار های دیجیتالی است. SEO در گذشته به طور ذاتی اسپمی بوده است؛ بسیاری از مدیران وبسایت ها از کلمات کلیدی استفاده می کردند که ربطی به محتوای وب سایت آن ها نداشت و صرفا برای بهتر کردن رتبه ی SEO خود از آن ها استفاده می کردند. اما آینده درخشان تر و گسترده تر است. شرکت ها در حال افزودن رسانه های گوناگون، مثل عکس و فیلم به کمپین SEO هستند. اگر SEO قرار باشد به حیات خود ادامه دهد، کسب و کار ها باید به فکر راه های خلاقانه باشند تا وب سایت خود را در صفحه ی نتایج جستجو (SERP) به بالا بیاوردند و همزمان پاسخگوی مشتریان هم باشند.

محتوای تهیه شده برای سئو

5. تبلیغات یوتیوب

تبلیغات در یوتیوب راه درازی را پیموده است. برای بسیاری این که یک شرکت تبلیغات خود را بدون توجه به تناسب محتوای آن با محتوای ویدیویی که تبلیغ را قبل از آن پخش ی کنند، کار نادرستی است. گرچه به تازگی یوتیوب روی تبلیغات محتوایی تمرکز کرده.

برای مثال یک شرکت تبلیغات اتومبیل تازه تولید شده اش را فقط روی ویدئو های آموزش رانندگی یا کانال های مربوط به اتومبیل قرار می دهد.این اتفاق هم برای تبلیغ کنندگان ( که پول زیادی برای دیده شدن تبلیغشان می پردازند) خوشایند است و هم برای یوتیوب ( زیرا در صورتی که بینندگان، تبلیغ ها را بدون دیدن رد کنند، باید پاسخگوی تبلیغ کنندگان باشد.)

در آینده تبلغات یوتیوب حساس تر و پیشرفته تر خواهند بود و  صاحبان کسب و کار های دیجیتالی و تبلیغ کنندگان راحت تر می توانند مشتری های احتمالی را جذب کنند.

در کسب و کار دیجیتالی آینده همین حالا است. اگر فکر می کنید همه ی بخش های این نوع تجارت را یاد گرفته اید، کافیست یک روز صبر کنید. این کار ممکن است کسب و کار شما را عقب بیاندازد اما هنگامی که متوجه می شوید چه چیز هایی هنوز کار می کنند و چه چیز هایی دیگر عملی نیستند، احساس رضایت خواهید کرد.

اینفوگرافیک پنج تاکتیک که در گذشته برای صاحبان کسب و کار های دیجیتال مفید نبودند و اکنون به ابزارهای سودمند تبدیل شده اند

اینفوگرافیک پنج تاکتیک که در گذشته برای صاحبان کسب و کار های دیجیتال مفید نبودند و اکنون به ابزارهای سودمند تبدیل شده اند

نویسنده و مترجم: زینب عاشوری