Your browser does not support JavaScript!

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

برندینگ همیشه مهم بوده است، اما هیچ زمانی به اندازه امروزه اهمیت نداشته است. به لطف اینترنت، در هر ساعت ده ها و با شاید صدها مشتری که پتانسیل خرید محصولی که شما ارئه می کنید را دارند، در اینترنت به جستجو مشغولند.  در حالی که قیمت، کیفیت و دسترسی همگی در خرید مشتری نقش خودشان را بازی می کنند، اما اعتماد کلید پیروزی در فروش است. برندینگ یکی از راه هایی است که می توانید به وسیله آن اعتماد سازی کنید، پس اهمیت دارد که چگونه برندسازی کنید. در این مقاله پنج شیوه که به وسیله رسانه های جدید می توانید فروش و برندینگ خود را انجام دهید به شما معرفی خواهم کرد.

1- ماه ها برنامه ریزی و کنید و آماده شوید، و چند روز اجرا کنید

برای اینکه شرکت شما بدل به یک برند بشود بیش از تنها یک نام نیاز دارید. لوگو، نقاط مهم، تن پالت رنگ و غیره هم بسیار مهم هستند.

ثبات این انتخاب ها به اندازه خود انتخاب ها اهمیت دارد. تغییر در یکی از عناصر برند ممکن است تلاش های شما را بر باد بدهد، پس حتی اگر نیاز است ماه ها فکر کنید که چگونه می خواهید برند سازی کنید.

پیشنهاد عملی: می توانید از راهنما برای یکسانی جامع برای استاندارد سازی عناصر برند استفاده کنید. Trapeze یکی از سایتهایی است که می توانید این راهنما را در آن پیدا کنید.

2- جستجوهایی که به برند شما مربوط می شوند را بررسی کنید

هر چیزی که کاربران در گوگل درباره برند شما جستجو می کنند به شما نشان می دهد که آنها چه فکری می کنند و مهمتر از آن مشکلاتشان چیست. بسیاری از این موارد را در بخش پیشنهاد اتوماتیک گوگل در صفحات نتایج جستجو (SERP) می توانید پیدا کنید.

بررسی اینکه مخاطبین شما چه چیزهایی را جستجو می کنند و رتبه سایت شما در هر کدام از این جستجو ها به چه صورت است را حتما انجام دهید. برای این کار می توانید از ابزارهای آنلاین استفاده کنید.

3- KISS هنوز هم صادق است!

شعار معروف "Keep it simple stupid" بین فروشندگان بسیار مورد استفاده است. این درس فقط در فروش شروع و به پایان نمی رسد. بلکه به سادگی می توان از آن در برندسازی استفاده کرد و برندی ساخت که در خاطر افراد به خوبی باقی بماند.

4- روی به استفاده از شبکه های اجتماعی و محتوای تعاملی بیاورید

فیسبوک، توییتر، اینستاگرام، لینکداین، پینترست، و ... می توان ساعت ها از انها نام برد. شبکه های اجتماعی زیادی وجود دارند. جالب است بدانید جوانان 18 الی 34 ساله بیش از آنکه تلوزیون ببینند، وقت خود را در شبکه های اجتماعی می گذرانند. 

شبکه های اجتماعی

به صورت مشخص شما هم باید وارد شبکه های اجتماعی شوید، اما کار شما همانجا تمام نخواهد شد. باید به صورت متناوب پست بگذارید، محتوای با کیفیت تولید کنید، ویدئو بسازید، فایلهای تعاملی به انتشار بگذارید، اینفوگرافیک تولید کنید و ... . چندین سال است که طراحی واکنش گرا یکی از محبوبترین روند هایی است که در طراحی فعال است. حتی میتوانید از فرم ها و سوالات برای جذب مخاطب استفاده کنید.

این تعاملی بودن لزوما نباید پیچیده و یا گران باشد. حتی یک انیمیشن ساده بنر شما می تواند به راحتی کیفیت کمپین برند سازی شما را بهبود ببخشد.

5- در برند سازی پایدار باشید

نقاط مهم و خطوط برندتان را برای خودتان باگو کنید تا همیشه به آنها پایبند باشید و برندتان را نیز به انها پایبند کنید. اگر مثلا سایت های شما یک پایداری و پیوستی برندتان را نشان ندهند، مخاطب نمی فهمد تمامی این سایتها مطلع به برند شما می باشند، و تلاش های شما بی نتیجه خواهد ماند.

همچنین در ذهن داشته باشید برای بخش وب سایت شما، موضوع پایداری در برند بسیار حساس است. اکثر سایتها طراحی ریسپانسیو دارند، و آنهایی که سایت ریسپانسیوی ندارند از این بازی بسیار عقب هستند. اما در نظر می گیریم شما سایتهایی دارید که طراحی ریسپانسیو دارند و مهمتر از آن به AMP روی آورده اید (اگر از AMP استفاده می کنید، بسیار جای تبریک وجود دارد که این تکنولوژی مفید را به موقع شناخته اید). در آنجا شما مینیمال ترین حالت را برای پایداری برندتان دارید، فراموش نکنید بیشتر افراد از موبالشان برای دیدن صفحات وب استفاده می کنند، پس پایداری برندتان را در آنجا نیز حفظ کنید.

6- زمانی که شک دارید، استخدام کنید!

یک لوگوی خوب چقدر برای شرکت شما ارزشمند است؟ به این سوال به عنوان یک مثال فکر کنید. اگر از عناصری که برای برندتان طراحی کرده اید، اطمینان ندارید و به خوبی آنها شک کردید، حتما با انتخابی هوشمندانه یک طراح گرافیک یا یک برند استراتژیست جدید استخدام کنید.

استخدام طراح گرافیک

برند سازی نیازمند ثبات است. پس طراحی برندتان را بسیار جدی بگیرید و در ان جای شک نگذارید. یک برند زمانی که ثبات داشته باشد می تواند در خاطر افراد بماند.

نویسنده و مترجم: محمد علی عاشوری