Your browser does not support JavaScript!

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

همه دوست دارند نرخ کلیک سایتشان بالا برود و جایگاه خوبی در الگوریتم های جستجوی گوگل به دست بیاورند. اما وقتی به این تجارت نگاه می کنیم، می بینیم گوگل بیش از 200 فاکتور برای رتبه دهی برای هر سایت دارد – برخی از انها ثابت شده هستند، برخی از آنها موقتی هستند و برخی دیگر بسیار قدیمی – تمرکز کردن روی فاکتور ها برای بهینه سای سایت بسیار مشکل خواهد شد.

پس، چه چیزی از همه برای گوگل مهم تر است؟

آندری لیپاتسوف (استراتژیست ارشد کیفیت جستجوی گوگل) می گوید: جواب محتوا است! و لینکهایی که به سمت سایت شما اشاره می کنند.

بارها شنیده ام که برخی از افراد به اشتباه می گویند لینک ها دیگر اهمیتی ندارند! راه های جدیدی برای سئو بدون لینک ها وجود دارد.

این حرف بسیار اشتباه است، و توصیه آن نیز اشتباه تر! حرفی که آندری لپاتسوف زد را فراموش نکنید.

چه چیزی از همه برای گوگل مهم تر است؟

ما همیشه باید به سمت لینک ها تمایل داشته باشیم، چرا که انها در سیگنالهای 200 فاکتور سئو موثر هستند:

  1. حجم لینک های خارجی که به سایت شما می شود. هر چه بیشتر بهتر!
  2. لینک های خارجی به مطالب سایت شما. لینکهایی که تمرکز انها بر سئو و هدف قرار دادن صفحه شما هستند بسیار مفیدند.
  3. کیفیت لینک های خارجی به سایت. بسیار مهم است بتوانید از یک سایت خبری معتبر یا یک نشریه لینک بگیرید تا از یک وبلاگ!

لینک ها همیشه یکی از مهمترین جنبه های استراتژی سئو (بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو) هستند، و بسیاری از آژانس هایی که خدمات سئو ارائه می دهند، به ساخت لینک های مرتبط برای دستیابی به صفحه اول گوگل روی می آورند. چرا که همیشه ارتباط مستقیمی بین نتایج خوب سئو (مخصوصا رتبه کلمات کلیدی مشخص) و کیفیت و حجم لینک ها به سمت سایت وجود دارد.

در نظر داشته باشید که همانطور که لینکها می توانند بر روی سئوی سایت شما تاثیر زیادی داشته باشند، محتوا و Moz Authority و Page Authority نیز می توانند از استراتژی های خوب برای موفقیت شما در سئو شوند.

بازاریابی محتوایی و سئو

بازاریابی محتوایی و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو دارای تفاوت هایی با هم هستند اما نمی توان آنها را به طور کامل از هم جدا کرد. سئو معمولا بسیار نازکت و تکنیکی تر است، در حالی که بازاریابی محتوایی وسیع تر و جامع تر است. یک شیوه نگرش همپوشانی سئو و بازاریابی محتوایی  این است: هر مربع، مستطیل است اما هر مستطیلی یک مربع نیست.

همپوشانی بازاریابی محتوایی و سئو

  • شما می توانید سئو خود را با استفاده از شیوه های مشخص تکنیکی بازاریابی محتوایی تقویت کنید.
  • تنها راه برای موفقیت در بازاریابی محتوایی، استفاده از تکنیک های سئو است.

شیوه دیگری که می توان به این همپوشانی نگاه کرد به این صورت است: سئو تقاضا به وجود می آورد. بازاریابی محتوایی آن تقاضا را بر طرف می سازد. سئو نیازمند ابزار است. ابزار سئو بازاریابی محتوایی است.

به روز رسانی های الگوریتم ها در 2017

در ماه ژانویه 2017، گوگل پنالتی خود را برای تنبه سایتهایی که واسط های تهاجمی و یا پاپ آپ هایی دارند که به تجربه کاربران موبایلی ضربه می زند را هشدار داد. گوگل این اخطار را پنج ماه پیش از اجرا به تمامی سایت های متخلف داده است.

هیچ شکی نیست که به روز رسانی الگوریتم ها در 2017 به اینجا ختم نخواهد شد، اما به خوبی می توان حدس زد که برای موفقیت در سئو 2017 باید کمپین خودتان را به سمت لینک سازی و تولید محتوا حرکت دهید.

نویسنده و مترجم: محمد علی عاشوری