چاپ
دسته: مقالات

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

اینترنت فضایی بسیار عالی برای کسب و کارهای کوچک است تا در انجا بتوانند با برندهای بزرگ رقابت کنند. به مخاطبین دسترسی پیدا کنند، اشتراک گذاری عمومی و امکانات فروش و بازاریابی نامحدود که شرکت های بزرگ و کچک را در یک رده قرار می هد. اما، هنوز هم بیشتر کسب و کارهای کوچک در این فضا کنار می روند. یا استراتژی بازاریابی انلانی ندارند، یا استراتژی ای آنها ناکافی است و در نتیجه منجر به عدم موفقیت می شود. چرا بسیاری از کمپانی های کوچک از موقعیت اینترنت به که می تواند ابزاری قدرتمند باشد درست استفاده نمی کنند؟

1 بسیاری از صاحبان کسب و کار های کوچک کارکرد درونی اینترنت را نمی شناسند

اگر شما فروش دیجیتال را امتحان کرده باشید و با عدم موفقیت روبرو شده اید، احتمالا به یکی از دلایل زیر این اتفاق افتاده است:

زود دست کشیدن یکی از بزرگترین و عمومی ترین این مشکلات است. باید صبور باشید. اکثر اوقات شرکت ها بر روی سئو و شبکه های اجتماعی سرمایه گذاری می کنند، و حداقل برای شش الی هشت ماه هیچ نتیجه ای را مشاهده نمی کنند. این موضوع بسیار عمومیت دارد. اما صاحبان کسب و کارهای کوچک، انتظار گرفته نتیجه های بزرگ آنی دارند. اما واقعیت با انتظار انها فاصله زیادی دارد. باید صبور باشید و برای اینکار زمان لازم را طی کنید.

یک استراتژی قدرتمند تحت شبکه ی اینترنت، از بخش های مختلفی که همه به هم متصل هستند تشکیل می شود. محتوای شما برای جستجو و رتبه دهی باید بهینه شود، به درستی برنامه ریزی و تولید شود، و از طریق کانال های مختلف به گونه ای جذاب پخش شود. بازاریابی محتوایی، استراتژی های سئو و شبکه های اجتماعی همه در کنار هم حرکت می کنند و برای راه افتادن درست، نیاز به زمان دارند. زمان می برد تا شما بتوانید رتبه مناسب پیدا کنید و با مشتری ارتباط برقرار کتید و فروش انجام دهید.

کمپین های بازاریابی کلیکی (PPC) و ایمیل مارکتینگ ممکن است سریع ترین شیوها باشند، قابل اندازه گیری ترین تاثیرات را ارائه کنند، اما بدون محتوایی که انرا پشتیبانی کند، نمی توانید در این روش ها تلاش موثری داشته باشید. 

بازاریابی مداوم، دوره زمانی هر سیکل فروش را کوتاه می کند، امکانات شما برای فروش را افزایش می دهد و کسب و کاری مناسب برای شما به وجود می آورد.

مهم است مشاورین سئو با مشتریان خودشان روراست باشند و صادقانه این مسائل را به انها بگویند، حتی اگر این کار منجر به از دست دادن ان مشتری در ان زمان شود. بسیاری از به اصطلاح متخصصین سئو قول هایی می دهند که امکان عملی آنها وجود ندارد. و سئو بدل به کسب و کاری شده است که در ان پر از قول هایی است که همگی شکسته می شوند. اگر یک متخصص سئو، واقعیت را به مشتری خود بگوید، حتی اگر در آن زمان مشتری به سراغ کسی که وعده های دروغ به او می دهد برود، باید بداند که ان مشتری بعدها به سوی او بازخواهد گشت و به خاطر صداقت اولیه، داد و ستدی داعمی با او خواهد داشت.

2 نظرات مختلف حرفه ای های این صنعت و بازی همیشه متغیر گوگل

حرفه ای های بازاریابی دیجیتال همواره بر روی اینکه سئو، شبکه های اجتماعی، یا تاکتیک هایی که بیشترین کلیک، لایک، تاثیر گذاری و به اشتراک گذاری دارند در حال بحث و جدل هستند.  از ساخت لینک گرفته تا اعتماد سازی، و فاکتور های دیگر سئو. وقتی حرفه ای ها هیچ گاه به نتیجه قطعی و نهایی برای اینکار نمی رسند، چطور شما به عنوان صاحب یک کسب و کار کوچ که تخصصتان سئو هم نیست ممکن است بدانید؟ حتی اگر تمام این متخصصین هم روزی به یک نتیجه واحد برسند، باز گوگل الگوریتم خود را تغییر خواهد داد و قوانین تشویقی و تنبیهی تغییر خواهند کرد.

بسیاری از متخصصین سئو تمایل دارند تا حرفهای مبهم بزنند و تصویری بزرگ بسازند، مثلا به شما بگویند: محتوایی تولید کنید که مخاطبین انرا دوست داشته باشند! فقط می خواهند در سطح کلی حرف بزنند. هر صنعتی، بیشتر وب سایت ها، انواع وبلاگ ها، تا وقتی که برخی عوامل در میانشان وجود دارد که فقط در شرایط مشخص کارکرد دارند، نمی تواند آنها را برای کل بازاریابی و فروش در تمام دنیای دیجیتال و به صورت عمومی شناخت. موثر ترین جواب برای شما بستگی به کسب و کار، محصول و مشتریانتان دارد. کسب و کار شما ممکن است مثلا با یک تصویر گرافیکی در اسنپ چت بتواند بهتر جواب بگیرد، یا با رتبه سئو سایت، یا فیلمی زنده در اینستاگرام. 

برای همین باید برای باید کسب و کار و بازارتان را به خوبی بشناسید و اگر نیازمند متخصصی هستنید، باید مطمئین شوید او در شاخه کسب و کار شما به بازار و مشتریان شناخت کافی داشته باشد.

3 صاحبان کسب و کارهای کوچک اغلب فکر می کنند امکانات مالی یک برنامه بازاریابی موثر را ندارند

کسب و کارهای کوچک مشکل بودجه دارند؟ و اگر بتوانند سرمایه گذاری که توانایی حل مشکل بودجه آنها را داشته باشد، از کجا می دانند در قبال بودجه و هزینه ای که صرف می کنند، چه چیز به دست می آورند؟ بسیاری از شرکت های ارائه دهنده خدماتی که در اینترنت استفاده می شوند وجود دارد که کارشان ماهیانه با صدها مشتری گره خورده است. برخی از این شرکت ها می گویند برای شما محتوا تولید می کنیم و برخی می گویند برای شما استراتژی تولید محتوا طراحی می کنیم. 

بگذارید این موضوع را با مثالی روشن کنم. فرض کنید می خواهید به ماه بروید. می توانید برای این سفر یک برنامه بریزید، اما هیچ موشکی برای این سفر نساخته اید، شما به ماه نخواهید رسید. پس پلنی را انتخاب کنید که شامل خود موشک هم بشود.

هزینه ها عموما به نتایج و کارکردشان ربط ندارد. پس شاید شما بتوانید با هزینه ای نه چندان گزاف هم مشکلتان را حل کنید. انتظار نداشته باشید که هزینه این خدمات بسیار ارزان باشد، ولی لزوما نیاز نیست هزینه ای نجومی هم پرداخت کنید. فقط باید مطمئین شوید تیمی که انتخاب می کنید، خدمات درستی به شما ارائه بدهد. توضیح دهد برنامه اش چیست. متریک ها را به شما توضیح دهد. برایتان کل راهش را به سادگی و به صورتی قابل فهم توضیح دهد. بینید چقدر تلاش می کند تا شما، کسب وکارتان، محصولات و بازار شما را بشناسد.

اینترنت جایی است که شرکت های کوچک هم می توانند به مانند شرکت های بزرگ، خودشان را نمایان کنند. اگر برای این کار هنوز شروع به فعالیت نکرده اید، اکنون زمان آن رسیده که بلند شوید و از همین امروز شروع کنید.

اینفوگرافیک دلایل شکست کسب و کارهای کوچک در اینترنت

اینفوگرافیک دلایل شکست کسب و کارهای کوچک در اینترنت

نویسنده و مترجم: محمد علی عاشوری

بازدید: 632