Your browser does not support JavaScript!

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

رشد بازاریابی محتوایی تاثیرات شگرفی در دید صاحبان کسب و کار به سئو به وجود آورده است. به جز خدمات تکنیکی مانند ساخت لینک، طراحی صفحاتی موبایلی و غیره بسیاری از تیم های ارائه دهنده خدمات سئو، خدماتی مانند تولید و تقویت محتوا را به خدمات خود افزوده اند. مشخص است که محتوا جای سئو را نگرفته است، مخصوصا که بسیاری از عناصر سئو کاملا تکنیکی هستند و ربطی به بازاریابی محتوایی ندارند. بازاریابی محتوایی نسر هدفی بسیار متفاوت با بهینه سازی برای موتورهای جستجو را دنبال می کند. در حالی که سئو بر روی تقویت دیده شدن و به دست آوردن مشتریان جدید تلاش می کند، بازاریابی محتوایی چندین هدف را دنبال می کند؛ از فراگیری محتوا در جهان اینترنت، خدمات مشتریان، پرورش رهبران، قدرتمند ساختن تعامل کاربران با محتوا تا روابط عمومی جز مسائلی هستند که بازاریابی محتوایی به آنها می پردازد.

بهترین شیوه برای صاحبان کسب و کارها و برندها برای افزایش راه نفوذ به سمت مخاطبین، بررسی و قدرتمند ساختن تقابل و همکاری در سئو و بازاریابی محتوایی است. در این مقاله برخی از شیوه های این همکاری را برای شما خواهم گفت.

پیدا کردن تعادل در کیفیت و کمیت

تیم تولید محتوا عموما تمایل به تولید محتوای با کیفیت دارد، اما تیم سئو تمرکز بر کمیت محتوای خروجی دارد. هر چه تیم تولید محتوای شما تولید محتوایی بیشتری داشته باشد، شرکت شما شانس بیشتری برای نشان داده شدن در نتایج جستجو برای کلمات جستجو شده بیشتری خواهد داشت. در این موضوع اماری که سایت HubSpot ارائه داده است می تواند به شما کمک بیشتری بکند: شرکت ها و افرادی که به صورت منظم تولید محتوا می کنند، عموما 97 درصد بیشتر لینک ورودی به سایتشان می گیرند!

متاسفانه، سقفی برای تولید محتوا برای شما وحود دارد. اگر بیش از حد روی کمیت تمرکز کنید، محتوای شما از تلاش شما برای تولید بیش تر و بیشتر ضربه خواهد خورد. در این مواقع بهتر است یک تولید کننده محتوای دیگری نیز به خدمت بگیرید تا بتوانید سطح محتوای تولیدی را از لحاظ کیفی افزایش دهید.

راه حل یافتن راهی پایدار برای متعادل نگاه داشتن میان محتوا و سئو است. محتوای با کیفیتی که به صورت مرتب، مداوم و با سرعتی مناسب تولید شود، باعث افزایش ترافیک و دریافت بک لینک های بیشتر برای شما خواهد شد.

بر روی محتوای همیشه سبز تمرکز کنید!

سئو یک وظیفه اصلی دارد: دیده شدن طبیعی برای نگاه داشتن ترافیک ورودی. تیم تولید محتوای شما باید همیشه همسو با سئو باید محتوایی مناسبی برای این کار تولید کند.

رفتن به سمت موضوعاتی مانند اخبار صنف کاری شما می تواند به سرعت ترافیک زیادی به سمت سایت شما سرازیر کند، باعث بالا کشیده شدن برند شما و تبدیل شما به رهبر در شاخه کاریتان می شود. محتوای این گونه روند ها معمولا با سرعت بیشتری از صفحات نتایج جستجو خارج می شوند، یا حداقل کاربران کمتری در آینده به جستجوی ان محتوا خواهند پرداخت. محتوای روند های جدید باعث مرگ محتوایی که از روند های گذشته تولید شده است می شود، که این موضوع به ما می گوید این نوع محتوا زندگی کوتاهی دارد.

در صورتی که محتوای همیشه سبز عموما به نتایج طولانی مدت تری دست پیدا می کنند. تیم سئو به خوبی می تواند کلمات کلیدی مورد استفاده مخاطبین را انالیز کند. در این زمان تیم تولید محتوای شما باید از این انالیز استفاده کند و محتوایی تولید کند که مخاطبین تمایل بیشتری به آنها دارند و برای مدت طولانی تری می توانند در صفحات نتایج جستجو، شما را نشان دهند.

این گونه محتوای همیشه سبز، که طول عمر بیشتری هم دارد، باعث افزایش لینک به سایت شما و نتایج بهتر در متریک های تعامل کاربران با محتوا می شود که هر دوی این موارد از فاکتورهای مهم سئو هستند.

بسیار مهم است که در این بخش تیم سئو و تولید محتوای شما با یکدیگر همکاری داشته باشند، چرا که اینکار ترافیکی همیشگی برای شما خواهد ساخت که یکی از آرزو های هر برندی این ترافیک همیشگی است. همانطور که این نوع محتوا ترافیک شما را زیاد می کند، لینک به سمتتان تولید می کند و باعث تعامل کاربران بیشتری با محتوای شما می شود، موتورهای جستجو نیز این نوع محتوا را برای جستجو های مرتبط بیشتری به نمایش می گذارد.

ترکیب کلمات کلیدی!

همانطور که پیش تر توضیح دادم، تیم سئوی شما باید بداند که کدام کلمات کلیدی دیده شدن شما را تقویت می کند، و شما اگر می خواهید دیده شوید باید از این کلمات کلیدی استفاده کنید. خیلی غیر معمول نیست که نویسندگان محتوا از قرار دادن کلمات کلیدی در محتوا تولیدی طفره بروند. آنها می خواهند ابتدا برای خواننده بنویسند، و تمایل دارند آن محتوا به صورت طبیعی مخاطبین خود را گسترده کند.

این شیوه اشتباه نیست، اما برای اینکه واقعا این اتفاق بیافتد و موثر باشد، محتوای شما همانقدر که به کلمات هم معنی نیاز دارد، هنوز نیازمند استفاده از کلمات و جملاتی است که کاربران از آن استفاده می کنند. 

به جای اینکه نویسندگان یا تیم تولید محتوایتان را مجبور کنید تا کلمات کلیدی مشخص را در محتوایشان بچینند، بگذارید محتوایی تولید کنند که به صورت طبیعی بتواند مخاطبین را به دست بیاورد. تولید کنندگان محتوا نیز باید حداقل تعدادی از این کلمات کلیدی را در بخش از محتوایشان به کار ببرند تا در نتایج جستجو نیز سایت شما بتواند مخاطبینی که آن کلمات را جستجو کرده اند را به سمت شما بکشد.

به این شیوه می توانید گستره کلمات کلیدی خودتان را بزرگتر کرده و به صورت طبیعی نیز مخاطب به دست بیاورید.

گزارش ها و بازبینی

برای محتوا زمانی نیاز است تا بتواند گسترش خود را به دست بیاورد، و تیم سئوی شما باید تمام این مطالب و محتوا ها را مانیتور و بررسی کند تا بدانید استراتژی ای که به کار برده اید به درستی کار می کند. این کار شامل تولید ترافیک، تشویق خوانندگان، شرکت در گفتگو ها و غیره می شود.

این گزارشات باید با تیم نویسنده و تولید کننده محتوا به اشتراک گذاشته شود. به این روش، هر دو تیم می دانند کدام عناوین و موضوعات و یا اشکال محتوای تولید شده بیشترین تاثیرات را داشته و ان بخش هایی که نتایج نا امید کننده ای داشته اند از استراتژی حذف شوند.

با این روش شما برای اینده کار را ساده سازی می کنید و دیگر زمان برای تاکتیک هایی که نتیجه بخش نیستند تلف نخواهد شد و به تیمتان کمک می کنید به اهدافش برسد.

گزارش ها و بازبینی

نتیجه گیری

با سئو و بازاریابی محتوا، شما با دو نوع شیوه کار می کنید که باید در کنار هم قرار بگیرند، چرا که اهداف آنها در بسیاری از جهات مشترک است. راه موفقیت تیم به میزان زیادی بستگی به همکاری و گاهی فداکاری برای یکدیگر خواهد داشت.

چه انکه تیم شما به صورت دور کاری فعالیت می کند چه در یک محیط، بدانید که کار تیمی و ارتباط مداوم بسیار ضروری است. اگر این جریان اطلاعاتی میان تیم ها را حفظ کنید، برند شما به یکی پس از دیگری به اهداف خود دست پیدا می کند و اوج می گیرد.

نویسنده و مترجم: محمد علی عاشوری