چاپ
دسته: مقالات

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

با نگاهی به سال ۲۰۱۶ می توان به راحتی متوجه تغییرات و پیشرفت های بسیار فضای دیجیتال شد. در سال ۲۰۱۶ ما شاهد مواردی نظیر تولید محتوا های روزانه و زودگذر در اینستاگرام، تغییرات در گوگل ادوردز، نوآوری در جریان ها مجازی که به صورت پخش زنده اجرا می گشتند، الگوریتم به روز رسانی ها و تمرکز بر بازاریابی محتوی خلاق و منحصر به فرد بوده ایم. 

صاحبان کسب و کار با استفاده از تمامی تحولاتی که در سال گذشته اتفاق افتاده است می توانند استراتژی خود را بهبود ببخشند. در این مقاله سعی داریم تا با پیشنهاد ۵ ایده ی بازاریابی دیجیتال که شما را قادر خواهد ساخت تا در سال ۲۰۱۷ برند خود را بهبود ببخشید آشنا سازیم.

۱- پخش زنده

سال ۲۰۱۶ سال مهمی برای برنامه های پخش زنده مجازی بود. فیس بوک سرویس پخش زنده ی خود را راه اندازی کرد، توییتر نیز پخش مجازی خود را با تعداد انگشت شماری مشارکت کننده راه انداخته و در ابتدای سال ۲۰۱۷ و پس از برگزاری مراسم گلدن گلوبز با قادر ساختن کاربران به گذاشتن برنامه های پخش زنده خود به طور مستقیم از اپلیکیشن توییتر کار را برای آنها آسان تر ساخت. با آسان تر شدن انتشار برنامه های پخش زنده توسط این دو شبکه ی اجتماعی قدرتمند زمان آن رسیده تا از این امکان برای برند خود نهایت استفاده را کرد.   

۲- تولید محتوا روزانه

تولید محتوا روزانه شامل پست هایی می شود که عمر زیادی ندارند و بعد از یک دوره ی کوتاه ناپدید می گردند. این گونه محتوا ها علاوه بر اسنپ چت در اینستاگرام نیز کاربرد دارد. اینستاگرام با افزودن بخش استوری این قابلیت را به کاربران داده است تا به طور روزانه روایت گر داستان خود باشند. شاید به نظر خیلی از صاحبان کار و سرمایه تولید محتوایی که ۲۴ ساعت بیشتر دوام ندارد ارزش زیادی نداشته باشد اما اگر کاربران شما چنین فضاهایی را دنبال می کنند شما نیز باید حضور داشته باشید. مزیتی که تولید این گونه محتوا ها دارند این است که برای ساخت تصاویر و ویدئو ها نیاز به صرف ساعت ها کار و انرژی زیاد نیست و با توجه به ساز و کار  راوی لحظه و زودگذر بودن  آنها تنها کافی است محتوای مربوط به آن روز  را به سرعت ساخته و توجه داشته باشید که حجم زیادی نداشته باشد. سعی داشته باشید تا تمرکز محتوای شما در اینگونه فضا ها بر ویژگی های انسانی برندتان باشد.

تولید محتوا روزانه

۳- تبلیغات در اسنپ چت

در سال ۲۰۱۶ اسنپ چت دو نوآوری جدید در تبلیغات خود به وجود آورد که اولی افزودن ابزار ژئو فیلتر می باشد که به شما کمک می کند تا تصاویر هنری خود را با توجه به موقعیتی که در آن قرار دارید به وجود آورید. همچنین اسنپ چت به صاحبان برند ها اجازه داد تا ژئو فیلتر مخصوص به برند خود را بسازند و به این طریق شما قادر خواهید بود تا به کمک لوگو و علائم تجاری برند خود ژئو فیلتر منحصر به برند خود را خلق کنید. نوآوری دیگری که اسنپ چت به وجود آورد به وجود آوردن بخش استوری بود که شما قادر خواهید بود به کمک آن تبلیغات خود را به صورت تمام صفحه و با صدا به افراد دیگر نشان دهید.

تبلیغات در اسنپ چت

۴- بازاریابی تاثیر گذار

بر محبوبیت بازاریابی تاثیر گذار روز به روز افزوده می شود بر اساس آمار های مربوط به تجارت الکترونیک برند ها مبلغ ۵۷۰ میلیون دلار تنها به منظور بازاریابی تاثیر گذار در اینستاگرام هزینه نمودند. این نوع بازاریابی نوین بر بازار هدف خود تمرکز دارد و در این نوع از بازاریابی پیام ها به صورت مستقیم به مخاطبین شما فرستاده نمی شود بلکه پیام ها به واسطه افراد سرشناس جامعه هدف شما به سایرین انتقال پیدا می کند و به این طریق مردم به برند شما اطمینان بیشتری خواهند کرد.

بازاریابی تاثیر گذار

۵- نوآوری در تولید محتوا + شخصی سازی

امروزه اهمیت بسیار تولید محتوا بر تمامی صاحبان کار و سرمایه امری مسجل است بنابراین تولید محتوا به طوری که خلاقانه، جالب و منحصر به برند شما باشد یکی از مهم ترین عوامل پیشرفت برای برند شما به شمار خواهد رفت. یکی از راه های ایجاد نوآوری در تولید محتوا دنبال کردن راهی است که منحصر به خود شما می باشد. فضای مجازی روز به روز پیچیده تر می شود و بر تعداد طرفداران این فضا نیز افزوده بنابراین، برای دیده شدن توسط کاربران اینترنت باید به دنبال راه ویژه ی خود باشید.

اینفوگرافیک پنج ایده بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۱۷ که برند شما را قدرتمند می سازد

اینفوگرافیک پنج ایده بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۱۷ که برند شما را قدرتمند می سازد

نویسنده و مترجم: پگاه تایکندی

بازدید: 307