چاپ
دسته: مقالات

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

تبلیغات چاپی یکی از راه های انتقال سریع پیام به جامعه هدف می باشد. شاید به طور خلاصه بتوان گفت که آن دسته از تبلیغات چاپی به موفقیت خواهند رسید که در آثار خود از خلاقیت، شوخ طبعی، متمایز بودن و درگیر کردن احساسات مخاطبان خود بیشترین بهره را می جویند. در این مقاله کوشش نموده ایم تا مجموعه ای از تبلیغات چاپی جذاب و موفق موجود در مجلات و یا روزنامه ها را به شما نشان داده و رمز موفقیت آنها را توضیح دهیم. 

۱- استفاده از تا خوردگی ها (تبلیغات دو صفحه ای)

در این نوع تبلیغات دو صفحه ای تا خوردگی بین صفحات نیز قسمتی از طرح محسوب می شود.

 استفاده از تا خوردگی ها (تبلیغات دو صفحه ای)

۲- مخاطب را وادار سازید تا برای بار دوم به تصویر نگاه کند

به عنوان مثال در تبلیغ زیر که مربوط به شرکت موتور سیکلت هوندا می باشد به طور هوشمندانه ای مسیر پر پیچ و خم از ترافیک ماشین های سنگین را نشان می دهد و این شعار را بیان می کند که هیچ کس این چنین ترافیکی را تحمل نخواهد کرد مگر موتور سیکلت هوندا که از مسیر پر پیچ و خم می تواند گریز کند و راه خود را بپیماید.

 مخاطب را وادار سازید تا برای بار دوم به تصویر نگاه کند

۳- از حیوانات برای رساندن پیام های مهم استفاده کنید

یک سگ عکس سلفی می اندازد؟ در تبلیغ جالب توجه زیر که توسط یک آژانس تبلیغاتی در استانبول ساخته شده است، سگی را نشان می دهد که خیره به دوربین نگاه می کند و به طور مستقیم احساس و توجه مخاطبان را به دریافت پیامی مهم به خود جلب می کند.

 از حیوانات برای رساندن پیام های مهم استفاده کنید

۴- با فرمت مجله بازی کنید

تبلیغ زیر که برای روز جهانی آلزایمر طراحی شده است ایده ی موجود در آن نشان دهنده از دست دادن خاطرات می باشد. سعی داشته باشید تا از مدیوم فرمت مجله استفاده کرده و موضوع تبلیغ را به گونه ای هوشمندانه به این طریق بیان کنید. در این تبلیغ حل شدن جوهر و محو شدن کلمات یادآور از دست رفتن خاطرات در ذهن بیماران مبتلا به آلزایمر می شود.

 با فرمت مجله بازی کنید

۵- از ستون های روزنامه استفاده کنید

در تبلیغ زیر به طور خلاقانه ای از ستون های مربوط به تبلیغات طبقه بندی شده در روزنامه استفاده کرده و  چاقو های شرکت کارولا را از طریق سری تصاویری از ماهی ها و سبزیجاتی که در بین ستون های روزنامه خرد و تکه تکه شده اند تبلیغ می نماید.

 از ستون های روزنامه استفاده کنید

۶- قرار دادن اشیا در قسمت های مختلف بدن

ساختار یک دوچرخه بی شباهت به ساختار پای انسان نیست در تبلیغ زیر به طور هوشمندانه ای از این شباهت استفاده نموده و فواید دوچرخه سواری بر سلامت انسان را خاطر نشان شده است. این طرح در عین زیبایی بصری موضوع خود را به شیوه ای قابل فهم برای بیننده توضیح می دهد.

 قرار دادن اشیا در قسمت های مختلف بدن

۷- از شوخ طبعی در آثار خود بهره ببرید

در سری تبلیغات مربوط به نرم کننده های شرکت استاسافت می باشد طراح به طور جالب توجه ای شخصیت هایی همچون سیلوستر استالونه، هالک، هوگان و چاک نوریس را به شکل کاریکاتور های پارچه ای به تصویر می کشد و این شعار را به همراه تصاویر عنوان می کند که حتی سخت ترین ها را نرم می کند! به این طریق با هوشمندی در شوخ طبیعی این طرح در ذهن مخاطبان خود تا مدت ها باقی خواهد ماند.

 از شوخ طبعی در آثار خود بهره ببرید

۸- با کلمات بازی کنید

در تبلیغ زیر با یک ایده پردازی خلاق  توانسته است تا با یک تصویر سازی ساده و استفاده از کلمه ی سنگ و کاربرد آن در سبک موسیقی راک و متال رضایت مخاطبان خود را به دست آورد و موفق شود تا تبلیغ چاپی هوشمندانه و ماهرانه ای در عین سادگی به و جود آورد.

 با کلمات بازی کنید

۹- از حقه های بصری استفاده کنید

در تبلیغی که برای شرکت اتومبیل سازی  وی دبلیو داس  ساخته شده است با مهارت هر چه بیشتر طراح با بهره جستن از اصول پرسپکتیو توانسته است تا یک تصویر سه بعدی را در فضای دو بعدی کاغذ به تصویر بکشاند و توجه مخاطبان را به خود جلب نماید.

 از حقه های بصری استفاده کنید

در صورتی که شما هم نیاز به تبلیغات چاپی دارید و به دنبال گروه و یا تیمی خلاق می گردید، آگرین تمام آن چیزی است که به ان نیاز دارید. برای مشاهده خدمات گرافیکی ما می توانید به صفحه خدمات گرافیک سایت ما مراجعه فرمایید.

نویسنده و تهیه کننده ی مطلب: پگاه تایکندی

بازدید: 351