Your browser does not support JavaScript!

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

تولید محتوا به هر صورت که باشد، امری بسیار زمان بر است. و در بسیاری مواقع، محتوایی که ساعت ها زمان برای تولید آن صرف کردید، نمی تواند تاثیر مورد نظر را داشته باشد. وبلاگ نویسی هم به همین صورت است. زمان زیادی می گیرد و برای بسیاری از کسب و کارها، بسیاری از محتوای وبلاگ، ترافیک مورد نظر را از گوگل دریافت نمی کنند. 

قانون پارتو (Pareto Principle) – که آنرا به عنوان قانون 80 – 20 هم می شناسند – در مورد وبلاگ ها هم صادق است. به این معنی که 20 درصد از مقالات شما 80 درصد ترافیک شما را به وجود می آورند. زمانی که محتوایی که ترافیک را به همراه می اورد را آنالیز و بررسی می کنید، توجه ویژه ای به مقالاتی داشته باشید که مدتها قبل منتشر کرده اید. به دقت نگاه کنید تا ببینید از زمان انتشار آن مطلب، چه چیزهایی تغییر کرده اند. 

اگر ترافیک تولید شده از محتواهای قدیمی شما، تاریخشان گذشته باشد، پس شما برای مخاطبینتان یک محتوای با کیفیت، اطلاعات به روز و توصیه های مفید ندارید. بهتر است آنها را به روز کنید تا کاربران را به محتوایی مناسب برسانید. تفاوتی ندارد در چه شاخه ای فعالیت می کنید، همه چیز در حال تغییرات سریع است، و این تغییرات که در شاخه کسب و کار شما هم هست، نیاز است تا خود را در محتوایی تولیدی شما نشان دهد. محتوای خود را به صورت منظم با اطلاعات و داده های جدید به روز و دوباره منتشر کنید. با این کار هم به خودتان لطف می کنید، هم به مخاطبینتان.

وبلاگ خود را به روز کنید

منظور از انتشار دوباره چیست؟

مثلا اگر از یک سیستم مدیریت محتوا مانند وردپرس، جوملا و یا دروپال استفاده می کنید، باید مطالب را باز کنید، محتوا را تغییر دهید و تاریخ انتشار را به امروز بازگردانید، به این صورت محتوای شما مانند یک محتوای جدید در خواهد آمد. اما به یاد داشته باشید به هیچ عنوان URL را تغییر ندهید. چون اگر URL را تغییر دهید مانند این است که تنها یک محتوای جدید منتشر کرده اید و از مزایایی که انتشار دوباره دارد، بی بهره خواهید ماند.

دروپال

این موضوع زمانی مهم تر است که محتوای شما بک لینک داشته باشد. احتمالا دوست نخواهید داشت تا لینک های ورودی شما خراب شوند.

انتشار دوباره محتوا

در ادامه به پنج دلیل برای انتشار دوباره محتوا را برای شما خواهم گفت:

محتوای قدیمی شما ترافیک زیادی از گوگل به دست می آورد، اما محتوای شما تاریخ مصرف گذشته است

وقتی که یک فرد سایت شما را از گوگل پیدا می کند، این تصور بد را به شما پیدا خواهند کرد که کسب و کار شما تاریخ مصرف گذشته است، چرا که محتوای شما به روز نیست. این نوع ترافیک چیزی نیست که شما خیلی مشتاق آن باشید. 

مهم است محتوای قدیمی را به روز کنید، تا مفید مخاطبین خود باشد و اطلاعات به روزی به مخاطب ارائه کند. اگر مقاله شما نیازمند تغییرات کم است، ممکن است نخواهید آنرا دوباره منتشر کنید. اما زمانی که این تغسسرات زیاد است، حتما تغییرات را اعمال کرده و مقاله را باز نشر دهید. این کار تاثیر بسیار خوبی هم روی مخاطب و هم روی سئوی سایت شما خواهد گذاشت.

محتوای شما در صفحه اول گوگل نیست

می توان گفت بیش از 90 درصد افراد بیش از صفحه اول گوگل  را مشاهده نمی کنند. فرض کنید شما در بالای صفحه دوم گوگل باشید، آنگاه ترافیک زیادی را از دست خواهید داد.

با بازبینی، به روز رسانی و بازنشر محتوا، شانس این را دارید تا بیشتر محتوای شما به اشتراک گذاشته شود و لینک های بیشتری دریافت کنید، که این موضوع می تواند شما را به صفحه اول گوگل بیاورد. اما اگر این کار را انجام ندهید، شانس شما روز به روز کمتر و کمتر هم می شود. چرا که دیگران محتوایی تولید می کنند که می توند جای محتوای شما را بگیرد و از صفحه دوم هم عقب تر بروید.

نتایج بهتر در جستجوی گوگل

برخی محتواها نیازمند به روز رسانی همیشگی هستند

فرض کنید در مورد چیزی می نویسید که سرعت تغییر زیادی دارد. مثلا بیایید فرض کنیم وبلاگ شما در مورد بازاریابی در شبکه های اجتماعی باشد. هر روز خود این شبکه ها، ابزارهای این شبکه ها و روندی که مخاطبین در این شبکه ها طی می کنند دارای تغییرات بسیار زیاد می باشد. حتی ابزارهای قدیمی تر این شبکه ها نیز تغییرات خودشان را دارند. پس شما مجبور خواهید بود برای اینکه مطلب شما برای مخاطب ارزش خواندن داشته باشد، ان را به روز کنید. ترفندی که دیگر عملی نیست، آموزشی که دیگر قابل اجرا نیست، چیزی جز مایوس کردن مخاطب از محتوای شما را به بار نخواهد داشت.

پست شما بسیار مهم است و می خواهید مخاطبین جدید هم آن را ببینند

فرض کنید یک پست قدیمی دارید که بسیار ارزشمند است و مخاطبین زیادی شما را به خاطر آن پست می شناسند. این پست به نواعی معرفی کننده کسب و کار شما و عامل موفقیت شما است. به سادگی با کمی تغییرات و انتشار دوباره آن، می توانید پست مربوطه را مقابل مخاطبین جدید بگذارید تا آنها هم بتوانند آن محتوای ارزشمند را مطالعه کنند.

استفاده از الگوریتم تغییرات گوگل

گوگل همیشه تغییرات زیادی در الگوریتم های خود می دهد. یکی از مهمترین این تغییرات در چند سال گذشته، حرکت به سمت آنالیز معنای محتوای تولیدی شما است. به این معنی که گوگل به دنبال کلمات مشخص و خاص در متن شما نیست. بلکه گوگل تلاش می کند تا بفهمد مطلب شما در مورد چه چیزی است. پس بهتر است از تمرکز بر روی یک کلمه کلیدی خاص بپرهیزید. چرا که شما نمی توانید یک کلمه را بارها و بارها در مطلب استفاده کنید، و حوصله مخاطب را سر ببرید. به جای ان، می توانید به فکر کلمات هم معنی باشید. تنظیم پست های قدیمی وبلاگ و یا وب سایت با این کلمات هم معنی به جای تکرار بیش از حد کلمه ی کلیدی خاص، می تواند در رتبه وب سایت شما تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

بازنشر پست های وبلاگ

نتیجه گیری

اگر محتوایی ارزشمند دارید که ترافیک زیادی به وب سایت شما وارد می کند، آن را پس از انتشار و امید به موفقیت فراموش نکنید. مرتبا به آن بازگردید، و ببینید چه چیزی می تواند این محتوای ارزشمند را بهتر و بهتر کند تا مخاطبین بیشتری به دست اورد. مشاهده کنید چه چیزهایی تغییر کرده که می توانید آنها را به محتوای خود اضافه کنید، و از این موضوع به نفع به روز رسانی و انتشار دوباره مطالب استفاده کنید.

نویسنده و مترجم: محمد علی عاشوری