چاپ
دسته: مقالات

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

برای سالیان سال، مدیران شرکت های فکر می کردند که مهمترین بخش در بازاریابی و فروش دیجیتال آنها به وب سایتشان خلاصه می شود و تمامی انرژی خود را در این بخش می گذاشتند. اما این موضوع دیگر به این شکل صادق نیست! اگر چه هنوز وب سایت یکی از مهمترین بخش های کسب و کار شما است، تغییر رفتار کاربران، این نتیجه گیری که وب سایت مهم ترین بخش در بازاریابی و فروش دیجیتال است را تغییر داده. به عنوان مثال نقشه گوگل در بسیاری موارد نتایج بسیار زیادی در تقویت کسب و کار ها دارد. شبکه های اجتماعی بدل به یکی از مهمترین بخش ها شده اند و بیشتر کاربران از موبایل برای دسترسی به اینترنت استفاده می کنند. همه این موارد نشان دهنده تغییر رفتار کاربران می باشد، پس در نتیجه شما هم باید خودتان را با این تغییرات وفق دهید.

در سال 2017، شبکه های اجتماعی، نقشه گوگل، اپلیکیشن ها، دایرکتوری های محلی، موتور های جستجو و سیستم GPS بیش از 2.7 برابر بیش از وب سایت شرکت ها بازدید داشته اند. حتی در برخی موارد این نسبت به 10 برابر هم می رسد! اما چرا؟

به عنوان مثال شما به دنبال یک کافی شاپ هستید و در گوگل به جستجو می پردازید. در صفحه نتایج جستجو (SERP)، گوگل کافی شاپ های نزدیک به شما را به همراه عکس و آدرس دقیق به شما نشان می دهد، دیگر چه دلیلی دارد بر روی لینک وب سایت هایی که در این صفحه وجود دارد کلیک کنید؟

آن طور که گوگل اعلام کرده است، 76 درصد از جستجو هایی که درباره یک شرکت می شوند، مربوط به محل قرار گیری این شرکت هاست و 28 درصد این نوع جستجو ها منجر به خرید یک محصول و یا خدمات می شود.

این موضوع اطلاعات بسیار ارزشمندی را در اختیار شما می گذارد. این اطلاعات می تواند به تغییر استراتژی شما برای فروش و بازاریابی دیجیتال منجر شود. اما برای این تغییر و مدرن سازی استراتژی سه موضوع مهم وجود دارد که در زیر آنها را برای شما بازگو خواهیم کرد.

1- پذیرش تمرکز زدایی برند

یک برند تنها در وب سایت شما زنده نیست! اکنون یک برند می تواند میان اپلیکیشن ها، نقشه های انلاین، ابزار جستجوی صوتی، موتورهای جستجو، شبکه های اجتماعی و سیستم های GPS فعالیت کند. این موضوع بسیار وسوسه کننده است که ابزار بسیار زیادی برای تقویت برند خود دارید. برای اینکه در این بخش ها نیز برند سازی کنید، بهتر است ابتدا محتوایی متناسب با انها تهیه کنید. یک محتوایی که متناسب با این ابزار نباشد، تصویر شما و برندتان را در مقابل خریداران خراب می کند.

ابزار فروش و بازاریابی دیجیتال

2- آسان بودن ابزار اندازه گیری را با ارزش اشتباه نگیرید

اگر چه دیگر وب سایت ها تنها جایی نیستند که کاربران به جستجوی شما می پردازند و ابزارهای دیگر برای این کار به وجود آمده اند، اما این موضوع باعث نمی شود شما مانند گذشته به جمع اوری داده ها  و اطلاعات برای کسب و کارتان نپردازید. کاربران از ابزاری مانند نقشه گوگل، فیسبوک، اینستاگرام و ابزار های مشابه برای پیدا کردن برندی که نیازهایشان را بر طرف سازد می پردازند. اما ابزارهایی برای اندازه گیری وضعیت شما در این ابزار ها وجود دارند که بسیار ساده هستند. این سادگی، دلیل نمی شود شما ارزش آنها را در نظر نگیرید. این اطلاعات به شما نشاننن می دهد وضعیت شما در مقابل کاربر به چه صورت است و چه جاهایی ضعف دارید و چه جاهایی قدرتمند هستید. با این اطلاعات می توانید محتوایی تولید کنید که مخاطبین را بیشتر به شما جذب کند.

ابزارهای اندازیه گیری با ارزش

3- بر روی تولید محتوای با ارزش برای جاهایی خارج از وب سایت سرمایه گذاری کنید

به عنوان مثال شبکه های اجتماعی را در نظر بگیرید. در شبکه ای مانند اینستاگرام، شما نمی توانید با یک عکس که تمام مطلب را در آن نوشته باشد مخاطبین را جذب کنید. باید محتوایی متناسب با این محیط برای کاربران خود تهیه کنید. این موضوع اهمیت بسیار زیادی در بهبود وضعیت کسب و کار شما دارد. برای هر شبکه اجتماعی، با توجه به ابزارهایی که در اختیار شما قرار می دهد، رفتار کاربران در آن شبکه اجتماعی و شیوه نمایش محتوای شما باید محتوای مناسب تولید کنید. شبکه های اجتماعی می توانند کمک زیادی به شما برای بهبود وضعیت برند بدهند، اما نیازمند تولید محتوای مخصوص به خود هستند. از انجایی که این شبکه های بازدید بسیار زیادی دارند، یک تولید محتوای مناسب، می تواند به گسترش برند شما کمک شایانی کند. شبکه های اجتماعی جایی است که هر روزه کاربران زیادی در آن محتوای خود را به روز می کنند، در رقابت با این کاربران برای تولید محتوا، باید بیش از گذشته سرمایه گذاری تولید محتوایی داشته باشید.

تولید محتوا برای فروش بیشتر

ابزار های جدید به شما کمک می کنند بتوانید در بازار رقابت برند سازی کنید. در نظر داشته باشید وقتی کاربران به سمت این ابزار ها رفته اند، اگر شما هم به استراتژی متناسب برای این ابزار ها نداشته باشید، آنها را به زودی از دست خواهید داد. این موضوع از اهمیت وب سایت شما کم نمی کند، بلکه به شما می گوید امروز باید بیش از گذشته به تولید محتوا بپردازید و چندین جا را با تولید محتوای خود ساپورت کنید. توجه کنید نباید تمام تمرکز خود را بر شبکه های اجتماعی نگذارید. این شبکه های اجتماعی عموما عمر بسیار کوتاهی دارند و کاربران شبکه های اجتماعی جدیدتر را جایگزین قبلی ها می کنند، اما وب سایت جایی است که همیشه مخاطب خواهد داشت. پس هم وب سایت و هم این ابزار آلات را باید در نظر داشته باشید. رقابت در دنیای امروز بسیار سخت تر از گذشته است. ابزار آلاتی که امروز در دستان شما است، در دستان رقبای شما هم می باشد. این ابزار برای همه در دسترس می باشد، پس باید بیش از گذشته تلاش کنید تا بتوانید در رقابت موفق باشید.

پس این سه مورد را هیچ گاه فراموش نکنید:

  1. پذیرش تمرکز زدایی برند
  2. آسان بودن ابزار اندازه گیری را با ارزش اشتباه نگیرید
  3. بر روی تولید محتوای با ارزش برای جاهایی خارج از وب سایت سرمایه گذاری کنید

نویسنده و مترجم: محمد علی عاشوری

بازدید: 183