چاپ
دسته: مقالات

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

وضعیت تبلیغات در فیس بوک:

رسانه های اجتماعی به ستون اصلی تجربه آنلاین تبدیل شده اند. با بیش از ۱٫۵۵ میلیارد کاربر فعال در ماه، صدها میلیون نفر از مردم با فیس بوک تعامل دارند.

برای افرادی که می خواهند در فیسبوک تبلیغ کنند، این تعداد بازدید در ماه به معنای حجم عظیمی از مشتریان بالقوه است.

در سال های اخیر، کل تیم گوگل در مورد ارزش سیگنال های اجتماعی برای سئو صحبت می کردند. در اوایل سال ۲۰۱۴، آنها پذیرفتند که سیگنال های اجتماعی نمی تواند بخش فعالی از الگوریتم رتبه بندی باشد. این اظهار نظر دقیقا برعکس اظهار نظر آنها در سال ۲۰۱۰ بود. خوب سوال اینجاست که چه اتفاقی افتاده است ؟ همه ما به خوبی می دانیم که رسانه های اجتماعی بخش بسیار بزرگی از تلاش های بازاریابی دیجیتال است. این رسانه ها به اندازه کافی قدرتمند هستند و می توانند ترافیک زیادی وارد سایت بکنند. رسانه های اجتماعی در سال ۲۰۱۵ و سال های بعد چه تاثیری بر روی سئوی سایت ما خواهند داشت؟

سئو

ترافیک سایت بهترین مکان برای آغاز بحث ماست اما اجازه دهید کمی به عقب بر گردیم. بعد از الگوریتم پنگوئن، بیشتر سایت های اجتماعی تمامی لینک های خارجی خود را به صورت no-follow تغییر دادند. طبیعی بود که این تغییر برخی از سئوکاران و وبمسترها را دچار نگرانی کند. با اینحال، این لینک های no-follow هنوز هم قادر بودند ترافیک زیادی وارد سایت کنند. در حقیقت، آنها با ارزش تر از قبل بودند. ترافیک ناشی از سیگنال های اجتماعی همان چیزی است که گوگل دوست دارد آن را بررسی نماید. این لینک های no-follow از پروفایل رسانه های اجتماعی شما بهترین مکان برای ارزیابی توسط گوگل است. سیگنال های اجتماعی به گوگل اجازه می دهد سایت شما را به خوبی بشناسد و با آن تعامل داشته باشد. زمانی که سیگنال های اجتماعی به اشتراک های اجتماعی تبدیل شدند، ارزش واقعی آنها پدیدار شد. اگر محتوای شما خوب و مفید باشد افراد آن را به اشتراک خواهند گذاشت. سپس به سایت شما لینک خواهند داد. در این صورت سیگنال های اجتماعی می تواند به لینک تبدیل شود و برای سئوی سایت مهم باشد.

تاثیرات شبکه های اجتماعی بر سئو سایت

لینک بیلدینگ اجتماعی:

حالا اجازه دهید بحث را کمی عمیق تر جلو ببریم و به رسانه های اجتماعی به عنوان یک کانال لینک بیلدینگ نگاه کنیم. ابتدا، لینک های موجود در رسانه اجتماعی قبل از اینکه بتوانند ترافیک را وارد سایت شما بکنند، راه زیادی را باید طی کنند. لینک بیلدینگ سنتی در سال های اخیر دچار تغییر و تحولاتی شده است به خصوص با ظهور پست مهمان این تغییر چشمگیرتر بوده است . اما همه ما به خوبی می دانیم که لینک بیلدینگ با اتوریتی بالا بخش بسیار مهمی از استراتژی سئوی هر شرکتی است. لینک های طبیعی همیشه مشکل ساز بوده اند. با اینحال، لینک های اجتماعی شما دارای اتوریتی ذاتی هستند به خصوص اگر از سایت های اجتماعی قابل اعتماد سرچشمه گرفته باشند. شما می توانید از این لینک ها برای به دست آوردن ترافیک و بهبود وضعیت خود استفاده کنید. برای اینکه در مورد اهمیت و مزایای کامل این لینک ها صحبت کنیم شما باید آمادگی کامل را داشته باشید. باید مطمئن شوید که صفحات فرودتان به خوبی بهینه سازی شده است و می تواند هر ترافیکی که از طرف سایت های اجتماعی وارد می شود را بگیرد و آن را پیگیری نماید. سعی کنید نگاه دقیق تری به پروفایل رسانه اجتماعی و بیوگرافی خود در این سایت ها داشته باشید و مطمئن شوید که آن را برای بدست آوردن نتایج بهتر، بهینه سازی کرده اید. اگر در سایت یوتیوب ویدئویی را آپلود کرده اید به سایت خود در توضیحات آن، لینک بدهید. اگر از توییتر استفاده می کنید لینکی را در پروفایل خود اضافه کنید. این بهینه سازی ها می تواند نقش مهمی در سئو داشته باشد.

 تاثیرات شبکه های اجتماعی بر روی سئو

افزایش اتوریتی دامنه:

داده های زیادی در مورد اثر رسانه های اجتماعی بر روی اتوریتی دامنه وجود ندارد. با اینحال؛ اگر نگاهی به فاکتورهای رتبه بندی سایت Backlinko بیندازید، متوجه خواهید شد که بخشی از آن به سیگنال های اجتماعی اختصاص داده شده است که می تواند اتوریتی کلی سایت را افزایش دهد. به همین منظور، بررسی هایی بر روی اثر سیگنال های اجتماعی بر روی اتوریتی دامنه انجام شده است. این افراد دریافته اند که این موضوع می تواند تاثیر مثبتی بر روی اتوریتی دامنه داشته باشد. این تنها یک ارتباط است اما به خوبی نشان می دهد که سیگنال های اجتماعی تاثیر قابل توجهی بر روی اتوریتی دامنه خواهد داشت. هر چقدر ترافیک ورودی به سایت شما از یک کانال اجتماعی قابل اطمینان بیشتر باشد، می تواند ارزش و اتوریتی سایت را تقویت کند. چیزی که بیشتر اتفاق می افتد این است که گوگل این سایت های اجتماعی را به عنوان سیگنال برند می شناسد و به آنها احترام می گذارد.

اتوریته دامنه

ورود به دنیای رسانه های اجتماعی:

با افزایش اهمیت رسانه های اجتماعی در مورد سئوی سایت ها، شما نیز باید به فکر تنظیم و راه اندازی پروفایل خود در شبکه های اجتماعی معتبر باشید. بیشتر سایت های بزرگ سعی می کنند از این گزینه به نفع خود استفاده کنند و رنک خود در موتورهای جستجو را بهبود ببخشند. این رسانه های اجتماعی به طور منظم دارای میلیون ها کاربر فعال هستند و می توان از این طریق ترافیک زیادی وارد سایت کرد. سعی کنید محتوای با ارزشی تولید کنید تا قابلیت اشتراک داشته باشد . شما می توانید از اینفوگرافیک ها، مقالات، ویدئوها و نقد و بررسی ها استفاده کنید تا نظر کاربران رسانه های اجتماعی را به خود جلب نمایید. اینکار به شما کمک می کند ترافیک بیشتری وارد سایت خود کنید .به یاد داشته باشید که برای دریافت نتایج بهتر باید با رسانه های اجتماعی تعامل سازنده و مداوم داشته باشید. ارسال نظر و دیدگاه در رسانه های اجتماعی و انجمن ها می تواند به دریافت لینک کمک کند. گوگل ممکن است ارزش واقعی این سیگنال های اجتماعی را بیان نکند اما شکی نیست که این سایت ها و شبکه ها نقش بسیار مهمی در سئوی سایت بازی می کنند. زمانی که می خواهید یک استراتژی موفق سئو را پایه ریزی کنید به رسانه های اجتماعی توجه ویژه ای داشته باشید.

منبع: سوپر وب

بازدید: 634