Your browser does not support JavaScript!

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

یک بازاریابی اینترنتی موفق، باید ویژگی هایی را دارا باشد تا در دنیای رقابت امروز بتواند فروش پر سودی را داشته باشد.

ویژگی های بازاریابی اینترنتی به شرح زیر است:

– بررسی بازار

مهمترین ویژگی بازاریابی، بررسی بازار است. قبل از شروع به بازاریابی یا حتی تولید محصول جدید، یک بازاریاب باید بداند که مردم به چه کالاهایی علاقه دارند و چه کالاهایی مورد نیاز مردم است. او می تواند با جستجو در اینترنت بفهمد که چه کالاهایی و با چه ویژگی هایی مورد توجه و خرید مردم است تا بتواند محصولی مانند آن و یا مکمل آن تولید و برای فروش آن تلاش کند.

– پیش بینی بازار

اینترنت راهی است برای دسترسی به اطلاعات مورد نیاز مردم. صاحبان کسب و کار با پیگیری جستجو و نیازهای مردم در وب سایت ها می توانند نیاز بازار را پیش بینی کنند. حتی میزان درخواست مردم برای یک کالا نیز، امکان پیش بینی تعداد تولید را فراهم می کند.

– جلب رضایت مشتری

ویژگی دیگر بازاریابی اینترنتی، جلب رضایت مشتری است. شما با بازاریابی، تبلیغات، ارائه اطلاعات درست کالا در سایت ها و ارائه خدمات می توانید رضایت مشتری خود را جلب کنید؛ به تعبیری دیگر مشتری را نگه دارید.

– فروش

بازاریابی اینترنتی به نسبت بازاریابی سنتی بیشتر می تواند فروش را بالا ببرد. وب سایت های خبری و همیشه در دسترس مشتری این ویژگی را فراهم می آورند که، مشتری هر زمان که می خواهد در هر مکانی خرید خود را انجام دهد.

– خدمات

در بازاریابی اینترنتی می توان خدمات گوناگون در تاریخ های مختلف را به مردم ارائه داد. خدمات فصلی، خدمات گارانتی و … از طریق وب سایت ها راحت تر و با سرعت بالاتری قابل اطلاع رسانی به مشتری می باشد.

– ارتباط

برقراری ارتباط با مشتریان از طریق وب سایت ها ویژگی مفیدی به حساب می آید. چرا که خریدارها می توانند تجربه هایشان را با یکدیگر به اشتراک گذارند. از طرفی فروشندگان نیز می توانند با تبلیغات و توضیحات مورد نیاز راجع به کالا، خریدارها را برای پرداخت قیمت کالا متقاعد کنند.

– صرفه جویی

ویژگی اجتماعی بازاریابی کالا، صرفه جویی در راستای مصرف کاغذ است. از طرفی نیز هزینه های مربوط به چاپ و نشر تبلیغات نیز از هزینه های تواید کننده کم می شود.

– برند سازی

وب سایت های معرفی کالا، ویژگی مهمی که برای بازاریابی اینترنتی دارد، ایجاد برند است. یک شرکت تولیدی ناشناس با سایت های تبلیغاتی می تواند نام خود را در ذهن مردم به جا بگذارد؛ که این عامل باعث می شود که نام شرکت به مرور زمان به یک برند مردم شناس تبدیل شود. اولبن قدم برند سازی در داخل وب سایت می باشد و یا سئو می توان این کار را به نحو احسن انجام داد.

نویسنده: علی عطا زاده

منبع: فست سئو