Your browser does not support JavaScript!

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

موتورهای جستجو عموما برای تحلیل و درک متن‬ محتوای صفحه عملکرد خوبی دارند‬ ولی تحلیل محتویات دیگری همچون عکسها، ویدئوها‬ و کلیپهای صوتی برایشان سخت تر است.‬ حال ما قصد داریم به چند‬ راه متفاوت برای سئو سایت و بهینه سازی‬ این نوع محتوا ها برای کلیدواژه های هدفمان بپردازیم‬.

راه های بهینه سازی اجزای غیر متنی

یکی از بهترین اقدامات استفاده از‬ متن احاطه کننده المانهای غیر متنی است‬ که موضوع آن را توضیح میدهد.‬ اگر خوب فکر کنید این خیلی منطقی است.‬ داشتن یک پاراگراف متن توضیح دهنده‬ از یک ویدئو در کنار ویدئو یک اقدام رایج است و تصاویر تعبیه شده در یک‬ خط با متن غالبا عنوانهای متنی در زیرشان دارند‬ و عموما ارتباط زیادی به متن صفحه دارند‬. اسلایدشوهای تصاویر غالبا حاوی عنوان متنی‬ و توضیحی از هر تصویر هستند‬ و کلیپ صوتی معمولا توضیحی همراه‬ دارد و ممکن است حتی‬ زیر نویس کاملی نیز داشته باشد.‬ موتورهای جستجو متن نزدیک به مولفه‬ غیر متنی را تحلیل میکنند‬ و فرض میگیرند که همبستگی بین این دو المان وجود دارد.

اجزای غیر متنی


در صفحه خانگی فست سئو‬ ما همین اقدام را میبینیم‬. لوگوی FASTSEO‬ یک تصویر است و با وجودی که پیکسل ها به صورتی‬ قرار داده شده اند که چشم ‫انسانی سریعا میتواند‬‬ FASTSEO را ببیند و‬ بفهمد که این یک لوگو است‬ ولی موتورهای جستجو نمیتوانند. پس وقتی که موتور جستجو‬ نام فایل تصویر و متن alt‬ را بررسی میکند، متن نزدیک به آن را تحلیل میکند‬ و در این مورد، که همه ‫چیز در مورد‬‬  سئو نوشته شده است‬ و اطلاعات بیشتری در مورد تصویر به موتور جستجو میدهد.‬

به جز استفاده از متن که‬‬‬ در نزدکی المان غیر متنی قرار دارد،‬ کدی نیز وجود دارد که با‬ آن میتوانیم به موتورهای جستجو کمک کنیم.‬ ما دیده ایم که چگونه میتوانیم‬ نام فایل تصویر و متن alt‬ را برای یک تگ تصویر استفاده کنیم‬ ولی راه دیگری که برای بهینه‬ سازی کد المانهای غیر متنی وجود دارد که‬ استفاده از ساختار بندی میکرو فرمت ‬ schema.org میباشد.‬ شما به این صورت میتوانید کد‬ خود را با متادیتاهای بسیار دقیق و مربوطی‬ مختص نوع خاصی از محتوا نشانه گزاری کنید‬.

چند مشخصه وجود دارد که شما‬ میتوانید برای آبجکت تصویر تعیین کنید‬ و میکروفرمتهایی برای کلیپهای صوتی و تصویری نیز وجود دارد.‬ ‬ نقشه سایت XML‬‬‬‬‬‬‬ ‫فایلهایی هستند که با استفاده از نوعی سینتکس مخصوص برای موتورهای جستجو‬ لیستی از صفحات و محتویات پیدا‬ شده در وب سایت را در کنار‬ مشخصه های توضیح دهنده ی محتوا فراهم میاورند‬. فرمتهای مختلفی برای انواع مختلفی از محتوا وجود دارد و‬ نقشه های سایت راهی برای مطلع‫ کردن موتورهای جستجو از مکان‬ محتوای ویدئو در اختیار ما قرار میدهند.‬ این مانند استفاده کردن از مشخصه عنوان و توضیح میباشد.‬ این نمونه ای از پشتیبانی‬ گوگل وبمستر تولز میباشد‬. شما میتوانید‬ تمامی المانها و سینتکس های پشتیبانی‬ شده را در اینجا هم ببینید.‬

با استفاده از محتوای ترکیبی در‬ صفحات شما میتوانید بازدیدکنندگان را ترقیب کنید‬ و آنها را در پیدا کردن سایتتان یاری سازید‬ و اینکه محتوایی اگر متنی در خود‬ ندارد به این معنا نیست‬ که موتورهای جستجو نمیتوانند آن را درک کنند.‬ با استفاده از متنهای احاطه کننده‬ ،المانهای کد، نقشه های سایت‬ ما میتوانیم محتوای بسیاری را در‬ اختیار موتور جستجو قرار دهیم و ترافیک جدیدی‬ را به صفحات خود وارد کنیم‬‬‬.‬‬

منبع: فست سئو

نویسنده: علی عطازاده