Your browser does not support JavaScript!

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

ساختمان سایت برای سئو بین المللی اهمیت بسیاری دارد. وقتی‬ شما زبانها و موقعیت های مختلفی برای محتوا دارید‬ شما میتوانید برای راحت تر پیدا شدنتان در موتور جستجو‬ و درک بهتر بخشهای بین المللی‬ وب سایت چند کار را انجام دهید.‬ اول از همه محل قرار گیری‬ محتوای ترجمه شده گام مهمی است.

‬ برخی از سازمانها وب سایتهای چند زبانه خود را‬ با قرار دادن ترجمه های مختلف‬ از آن در ساب دامین های مختلف ساختار بندی میکنند.‬

نمونه ای از بهینه سازی محتوای فنی برای مخاطبان بین المللی

برای نمونه شما ممکن است نسخه اسپانیایی از‬ سایت را در‬ es.yourdomain.com قرار دهید.‬ وب سایتهای دیگر ممکن است محتوا‬ی خود را در ساب فولدر دیگری مانند‬ yourdomain.com/es  بگذارند .هر دو برای تولید محتواهای مختلف زبانی‬ موثر است و هر دو مزایا و معایبی دارند.‬ با وجودی که استفاده از ساب‬‬ دامین مختلف پیاده سازی آزادانه تر در اختیارتان میگذارد‬ از آنجایی که یک وب سایت‬ کاملا مجزا در نظر گرفته میشود‬ عیبی دارد و از ارزش مجموع دامین اصلی کم میکند.‬ با استفاده از ساب فولدرها این خطر دیگر وجود ندارد‬ و از تمام قدرت دامین استفاده میشود ولی‬ قرار دادن فریم ورکهای مختلف به‬ این صورت ممکن است دشوار باشد‬ و این بستگی به پلاتفرم تجارت الکترونیک شما دارد.

‬ باید سعی کنید تا حد امکان‬ به تفصیل به موتورهای جستجو‬ بفهمانید که چه زبان و منطقه‫ ای را مد نظر دارید و برای‬ اینکار از تگ hreflang‬ در صفحه ها استفاده کنید‬. به این صورت موتورهای جستجو میفهمند‬ که هر نسخه بین المللی‬ از صفحه در کجا قرار دارد‬ و برای هر یک آدرس و زبا‫ن و کشور هدف را دریافت میکند‬‬ بنابراین اگر شما نسخه ای از‫ صفحه را در زبان انگلیسی و‬ دیگری را در فرانسوی دارید میتوانید این دو تگ را در دو صفحه قرار دهید و مشخص کنید که کدام آدرس خانه ی قطعه ای از محتوا میباشد و همچنین شما میتوانید در اضافه‬ کردن هدفهای کشوری نیز دقیقتر عمل کنید‬. اگر شما نسخه ای از صفحه‬ هدف را برای کانادایان فرانسوی زبان در نظر گرفته باشید‬ میتوانید این تگ را تصحیح کنید‬ تا زبان و کد هر دو کشور را داشته باشد‬ بعد از اینکار، موتور جستجو قادر است‬ هدف مخاطب هر صفحه را شناسایی‬ کند و مرتبط ترین نتیجه را‬ در موتورهای جستجو مبتنی بر موقعیت جغرافیایی نمایش دهد‬ همچنین مطمئن شوید که از تگهای‬ rel=”canonical” در‬هر نسخه مبتنی بر زبان‬ صفحات محتوای خود استفاده میکنید.‬

این زمانی بیشتر اهمیت دارد که‬ شما از محتوای مشابه مرتبطی به‬ کشورهای مختلف با زبانهای مشابه استفاده میکنید.‬ با تعیین یک آدرس مجزا برای محتویاتی در زبانهای مختلف‬ شما میتوانید از چندتایی شدن آنها جلوگیری کنید.‬ وقتی که ساختار خوبی برای قرار دادن‬ محتوای بین المللی خود داشته باشید‬ و موقعیت، مکان و تگهای قانونی مناسب‬ را نیز اعمال کنید، موتورهای جستجو به راحتی میتوانند‬ تعیین کنند که صفحات محتوای شما‬ برای کدام کشور و زبان تهیه شده اند‬ و به این صورت مرتبط ترین‬ و مناسب ترین صفحه سایت‬ شما در نتایج جستجو مبتنی بر زبان ظاهر میشود‬‬‬‬‬.‬‬‬‬ باید یادآور شوم که بهینه سازی سایت و  سئو سایت بین المللی در کشورهای مختلف از اهمیت بالایی برخوردار است و می تواند بازار هدف دقیقی را برای شما معین کند.

منبع: فست سئو

نویسنده: علی عطازاده