Your browser does not support JavaScript!

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال

به کار بردن جسورانه رنگ ها، طراحی شخصیت ها به صورت اغراق آمیز، داشتن هویت بصری منحصر به فرد و تاثیر گرفته از بسیاری از ایده ها و اطلاعات مربوط به فرهنگ ژاپنی ویژگی های برجسته پوستر سازی ژاپن به شمار می آیند، تکنیک های به کار رفته در این نوع از آثار منابع الهام ارزشمندی برای بسیاری از هنرمندان محسوب می شوند.

یکی از ویژگی های مهم این سبک از پوستر سازی وجود تنوع بسیار در آثار و دیدگاه های هنرمندان مختلف می باشد. بهره جستن از طنز و حقه های بصری موجود در آثار فوکودا، شاعرانه بودن آثار کویچی ساتو، تاثیر گرفتن از هنر معماری در آثار تاناکا، وجود گرایش های افراطی به هنر پاپ در کارهای یوکو مثال های خوبی برای اثبات این موضوع می باشند. قبل از بررسی تاریخچه این هنر در ژاپن باید اشاره داشت که طراحان ژاپنی به شیوه های مختلفی سعی در برقراری ارتباط با مخاطبان خود داشته و در توصیفی زیبا می توان گفت که یک پوستر ژاپنی قبل از اینکه نیازمند آن باشد تا ایده ی آن توسط مخاطب فهم شود می بایست توسط آن فرد به خوبی احساس گردد.

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال

ساخت اینفوگرافیک یکی از راه های اثبات شده ی قدرتمند جهت تولید محتوا می باشد. ایجاد یک اینفوگرافیک موثر نیازمند برنامه ریزی منظم و دقیق می باشد تا قادر باشد تا اطلاعات را به بهترین نحو بصری به مخاطبان خود انتقال دهد. این نکته حائز اهمیت است که قبل از شروع به طراحی یک اینفوگرافیک  هدف، محتوا، قاب مناسب و راه های نشان دادن محتوا به شیوه ای موثر انتخاب شود تا اثر خلق شده کیفیت مناسب خود را داشته باشد. در این مقاله کوشش نموده ایم تا راه های موثر برای تهیه ی خلاصه های خلاق و کاربردی برای ساخت اینفوگرافیک ها معرفی نماییم.

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال

امروزه ساخت یک برند در دنیای مجازی چالشی پیچیده و مهم محسوب می شود. در یک دهه ی گذشته اغلب کسب و کارها، اعلام کردند که در دوره ای درخشان از برند سازی به سر می برند. آنها شروع به استخدام افراد خلاق در زمینه تبلیغات و برندسازی و افراد آشنا به تکنولوژی های جدید و کاربردی نموده تا برند های خود را به بهترین شکل ممکن وارد دنیای دیجیتال کنند. یکی از موارد بسیار مهم در استراتژی دیجیتال بسیاری از کسب و کارها که در امر برندسازی به آن پرداخته می شود تولید محتوا مخصوص به یک برند می باشد. 

شبکه های اجتماعی به کسب و کار شما اجازه می دهد تا با مخاطبین خود هر چند به طور مجازی اما تاثیر گذار ارتباط برقرار کنید. تنها کافی است تا به شرح موضوعات مهم در زمان های مناسب به آنها بپردازید و ارتباط خود را با دنبال کنندگان برند خود حفظ نمایید و حتی بر تعداد افرادی که برند شما را دنبال می کنند بیفزایید.

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال

در تعریفی ساده مینیمالیسم یا کمینه گرایی سبکی است که در آن هنرمند  از به کار بردن عناصر، رنگ ها، اشکال و بافت های زائد اجتناب کرده  و با بهره جستن از ذکاوت، خلاقیت و تکنیک های مخصوص به این سبک با کمترین اجزا و در عین سادگی اثری تاثیرگذار را خلق می کند. فلسفه مینیمالیسم این مسئله را بیان می کند که معدود نیاز های انسانی برای زندگی کافی است و شعار معروف این سبک جمله ی کم زیاد است می باشد. این سبک به ای بی سی نیز شناخته می شود.  استفاده از سبک مینیمال و بهره جستن از فضاهای خالی یکی از روند های مهم طراحی به شمار می آیند. گر چه  تکنیک های به کار رفته در آثار مینیمال در نگاه اول ساده به نظر می آیند اما در حقیقت ایجاد طرحی قدرتمند در فضای خالی بسیار به همراه عناصر کم کاری دشوار به شمار می رود.

با این وجود بسیاری از طراحان از این چالش استفاده کرده تا خلاقیت خود را بیش از پیش در معرض نمایش  بگذارند. با وجود گذشت سال ها از پیدایش این سبک همچنان آثار بهره گرفته از آن را در زمینه های مختلف هنری مشاهده می کنیم. یکی از زمینه های که می توان از کمینه گرایی در آن بهترین استفاده را نمود زمینه طراحی گرافیک و تبلیغات می باشد. برای موفقیت در طراحی گرافیک به این سبک باید با اصول پایه طراحی آشنا بوده و قادر بود تا از  اجزای یک طرح همچون تایپوگرافی، رنگ ها، گرید ها، اشکال، خطوط و فضا های خالی را به بهترین طریق استفاده کرد تا به سادگی هر چه تمام تر پیام را به مخاطب انتقال داد. در این مقاله کوشش شده تا با برخی از تکنیک های مهم این سبک آشنایی پیدا کرده و به عنوان مثال برخی از آثار موفق این سبک به خصوص در زمینه تبلیغات را مشاهده کنیم.

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال

نوع نوشتار و طرح حروف همواره حرف هایی برای گفتن به ما دارند، چرا که ما اطلاعات را به صورت تایپوگرافی یا همان حروف نگاری دریافت می کنیم و چگونگی تایپ شدن و نوع نوشتار به کلمات رنگ می بخشند و بر روی حس انتقال معانی از طریق کلمات به ما به عنوان خواننده تاثیرگذار خواهد بود و می تواند فضایی نزدیک به لذت بردن، ترسیدن، تعلیم دیدن و یا تخیل کردن در ذهن ما ایجاد کند.

تایپوگرافی در درجه ی نخست یک مدیوم برای انتقال اطلاعات محسوب می شود، همزمان به عنوان کارکرد های اجتماعی نیز عمل کرده و با تاثیر گرفتن از دوره ی زمانی خود ظاهر می شوند. کلمات معاصر ریتم، زیبایی شناسی و فلسفه مخصوص به خود را دارند.

خوشنویسی یا همان کالیگرافی هنر تجسمی مربوط به نوشتن است و به نوعی طراحی و اجرا حروف به روشی خاص محسوب می شود، بنا به تعریفی دیگر خوشنویسی هنر فرم دادن به حروف و علائم نوشتاری به شیوه ای رسا، ماهرانه و هماهنگ می باشد.  فونت های خوشنویسی از مدت ها قبل محبوبیت بسیاری نزد طراحان به خصوص طراحان گرافیک برخوردار بوده اند. کالیگرافی صرفا یک نوشتن ساده نیست بلکه بیشتر نوشتن سبک وار محسوب می شود. برای موفقیت در این رشته هنری شما نیازمند شناخت کامل سبک ها و مهارت های گوناگون نوشتن می باشید تا با تمامی شکل های ممکن تک به تک حروف آشنایی کامل داشته باشید.