Your browser does not support JavaScript!

تولید محتوای شبکه های اجتماعی بدل به یکی از چالش های بزرگ بسیاری از شرکت ها، برند ها و موسسات شده است. تولید محتوایی که بتواند باعث جذب مخاطب شده، کار بسیار دشواری است. نیازمند صرف زمان و هزینه بسیاری می باشد. جای تعجب نیست که بسیاری از برند ها، امروزه بیشترین هزینه مربوط به تبلیغات خود را صرف تولید محتوا می کنند. 

ساخت و طراحی یک برند یکی از بزرگترین راه های بهبود کسب و کار می باشد، اما بسیاری از افراد در این راه به موفقیت نمی رسند. تنها عده ی بسیار کمی هستند که می توانند برندی قدرتمند و بزرگ را بسازند. برای شروع کار نیاز به دو قدم اساسی دارید: قدم اول این است که برای محصول، کالا، خدمات و برندی که در آینده می خواهید بسازید ارزش زیادی قائل شوید. قدم دوم با توجه به ارزشی که برای برندی که در آینده می خواهید بسازید و یا قبلا اقدام به ساخت آن کرده اید اما موفق نبوده است ابزار ارزشمند تهیه کنید.

پس از ورود شبکه های اجتماعی به فضای اینترنت و همه گیر شدن این شبکه ها، برند سازی بدون داشتن صفحات در شبکه های اجتماعی دیگر نمی تواند موفق باشد. اما داشتن این شبکه های بسیاری از برند ها را با مشکلاتی اساسی روبرو کرده است. تنها ساخت یک صفحه در این شبکه های مجازی نیست که باید انجام داد، بلکه نگهداری، به روز رسانی و کامنت دهی جزو ضروریات این کار می باشند. اما این موارد می توانند زمان زیادی از شما بگیرند و در بسیاری موارد اثر بخشی چندانی برای صاحبان آنها نداشته باشند.

برند بوک، کتابچه برند و یا راهنمای برند سندی است که به کارگیری تمامی عناصر یک برند را به صورت دقیق مشخص کرده است. این سند باید بتواند حظور متحد و یکپارچه برند شما را به صورت دقیق مشخص کند. برند بوک (کتابچه برند) شامل همه چیز از طرای لوگو و چگونگی استفاده از آن، تا اوراق اداری، ظاهر وب سایت تا ارتباطات افراد با مخاطبین، می باشد. از کتابچه برند برای این استفاده می شود که افراد (کارکنان) به درستی نحوه استفاده و ارتباط پیام برند،  اهداف برند و فلسفه وجودی شرکت را از آن بیاموزند. به علاوه برای پاسخ به این سوالات کلیدی نیز از ان استفاده می شود:  نحوه درست نوشتن نام برند و نام برد چگونه است؟ چه تصاویری می توانند برای ارتباط با برند و خطوط تولید استفاده شوند؟ لوگو شرکت به چه شیوه ای باید استتفاده شود؟ چه تاکتیک های بازاریابی باید استفاده شوند و از چه تاکتیک هایی نباید استفاده شود؟ علاوه بر موارد بالا، کتابچه برند یک راهنما برای گرافیست ها ی برند شما می باشد. یک کتابچه برند (برند بوک) خوب تمامی جنبه های اساسی که برای طراحی نیاز است را مشخص می کند؛ از فونت های مجاز، تا سبک نوشته ها، پالت رنگی، استفاده از تصاویر، متون و لحن تا حسی که باید در کار نمایش داده شود.