چاپ
دسته: تبلیغات خلاق

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

پوستر های خلاقانه و مدرن در تبلیغات کار شما را بسیار ساده می کنند، آنها به سرعت با مخاطب وارد مکالمه شده و انها را تحت تاثیر قرار می دهند. اصلا شاید بتوان گفت وظیفه تبلیغات هم همین است، باید بتواند با مخاطب خود به گفتگو بنشیند و او را تحت تاثیر قرار دهد. در این سری از مجموعه تبلیغات خلاق، به سراغ پوستر هایی رفته ایم که در مورد معلولیت کودکان می باشند. لذا با توجه به موضوع مورد تاکید پوستر، می توان انها را زیر مجموعه پوستر های اجتماعی قرار داد، پوستر هایی که هدفشان فروش و یا بازاریابی نیست، بلکه مخاطبین آنها تمام افراد اجتماع هستند و می خواهند نوعی اگاهی رسانی انجام دهند. همین موضوع یکی از سخت ترین بخش های طراحی این گونه پوستر ها می باشد.

طراحی پوستر هایی که بتوانند با تمام افراد اجتماع ارتباط بر قرار کنند، بسیار دشوار می باشد. هر طراح گرافیکی به راحتی از پس این کار بر نخواهد آمد. گرافیست این گونه طرح ها باید به خوبی اجتماع را بشناسد. لذا نیازمند درک درست از شرایط اجتماع داشته و به نوعی با علم جامعه شناسی آشنا باشد. بدون علم جامعه شناسی در این تبلیغات، نمی توان انتظار داشت پوستر  طراحی شده بتواند تاثیر گذار باشد.

بخش مهم دیگری که در طراحی این پوستر ها اهمیت دارد، مساله ایده پردازی است. ایده پردازی برای پوستر های اجتماعی بسیار سخت است. طراح باید ایده ای را پیاده سازی و اجرا کند، که بتواند تمام افراد اجتماع را درگیر کند و آگاهی رسانی جمعی داشته باشد. برخی از متخصصان تبلیغات، برای اینگونه موارد توصیه به استفاده از انواع مدیا می کنند؛ اما این کار به معنی صرف هزینه گذاف می باشد. این موضوع که انتشار بیشتر، می تواند افراد بیشتری را تحت تاثیر قرار دهد موضوعی قابل انکار نیست، اما در مرحله دوم قرار دارد. مرحله اول و مهم این است که ایده پردازی آنقدر قدرتمند باشد تا بتواند موضوع کند. در تبلیغات مهم است مخاطب وارد مکالمه با طرح تبلیغاتی شود. پوستر او را جذب کند و موضوعی را به او منتقل کند. این جذب کردن به معنای پایین آوردن سطح یک پوستر تبلیغاتی نیست. اگر اینگونه پوستر ها به دست طراحان حرفه ای، خلاق و با قدرت ایده پردازی بالا طراحی شود، جذب کردن در خدمت تقویت موضوع مطرح شده در پوستر قرار خواهد گرفت و منجر به اگاهی رسانی بهتر و بیشتر می شود. در نظر داشته باشید، یک پوستر باید دیده شود تا مخاطبی به دست آورد و این به معنای نیاز به رسانه برای انتشار است. وقتی پوستر در یک رسانه منتشر می شود باید بتواند با مخاطب خود حرف بزند تا در مخاطب خود تاثیر بگذارد. پوستر برای حرف زدن با مخاطب نیاز به جذب مخاطب دارد. و جذب مخاطب نیازمند ایده پردازی قدرتمند است. یک ایده ای که پیشتر توسط دیگران استفاده شده باشد، بمانند حرفی تکراری می ماند، کسی به حرف تکراری گوش نمی دهد. پس اگر می خواهید پوستری اجتماعی داشته باشید، باید بدانید، برای تاثیر گذاری مهم است تا ایده شما یکتا باشد. ایده ای که پیش تر استفاده شده است، مانند یک حرف تکراری می ماند که مخاطبی ندارد.

حال با این توضیحات، پوستر های این مجموعه را مشاهده کنید و ایده پردازی، خلاقیت و مکالمه ای که پوستر با شما بر قرار می کند را در نظر بیاورید.

پوستر معلویت کودکان

پوستر معلویت کودکان

پوستر معلویت کودکان

پوستر معلویت کودکان

کارگردان هنری: سباستین کاستندا

آژانس تبلیغاتی: McCann

سفارش دهنده: بنیاد Par

کشور: آرژانتین

سال طراحی: 2010

شعار پوستر: کودکان دارای معلولیت، مانند همه کودکان می خواهند به مدرسهه بروند!

احتمالا شما هم پس از دیدن این مجموعه پوستر های بسیار تحت تاثیر قرار گرفته اید و پوستر توانسته است با شما ارتباط بر قرار کند. در صورت آنکه برای موضوعات اجتماعی خودتان نیاز به طراحی پوستری خلاق  و با ایده پردازی قدرتمند دارید، می توانید از خدمات تیم طراحی و تبلیغات آگرین برای این منظور استفاده کنید. برای استفاده از این خدمات کافی است به بخش طراحی پوسترمراجعه فرمایید و پس آشنایی با این خدمات به بخش فروش سایت آگرین مراجعه فرمایید.

تهیه کننده و نویسنده مطلب: محمد علی عاشوری

بازدید: 233