Your browser does not support JavaScript!

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

پوستر خلاقانه، یکی از بهترین شیوه ها در تبلیغات مدرن برای رسیدن به نتایج موفقیت آمیز است. پوستری که بتواند با ایده پردازی خود، مخاطبین زیادی جلب کند و آنها را به عملی وا دارد کند (این عمل می تواند سلبی یا اثباتی یا آموزشی باشد)، یکی از بهترین شیوه های تبلیغاتی است. در این بخش از مجموعه تبلیغات خلاق، پوستر های مربوط به یک برند تولید کننده دسر را برای شما جمع اوری کرده ایم. شعار تبلیغاتی این پوستر ها گرسنگی خودت را بکش! است. شعاری که با خلاقیت طراح آن، توانسته است اثری موفق مقابل چشمان مخاطب بگذارد.

پوسترهای خلاق دسر خوراکی

پوسترهای خلاق دسر خوراکی

پوسترهای خلاق دسر خوراکی

پوسترهای خلاق دسر خوراکی

کارگردان هنری: میکل نووزلسکی

آژانس تبلیغاتی: Young & Rubicam

سفارش دهنده: Danio By Danone

کشور: لهستان

سال تولید: 2011 میلادی

موشک، تفنگ و چاقو، ابزاری که در نگاه اول به نظر نمی رسد هیچ ارتباطی با یک دسر خوراکی داشته باشد، در تعامل با شعار تبلیغاتی، بدل به عامل موفقیت این مجموعه از پوستر ها شده است. پوستر هایی که شاید از لحاظ تکنیکی، بسیار پیچیده نباشند، اما از لحاظ ایده پردازی بسیار موفق عمل کرده اند. یک دوربین عکاسی، نرم افزار گرافیک پیکسلی مانند ادوبی فوتوشاپ تنها ابزارهایی هستند که برای این طراحی به کار گرفته شده اند. اما همین ابزار های در دسترس، وقتی در دستان یک گرافیست توانا قرار گرفته اند، بدل به پوستر های بسیار چشم نوازی شده اند.

این موضوع همان حرف قدیمی را پیش می کشد، که هر فردی با نصب نرم افزار گرافیکی، بدل به یک گرافیست نمی شود، و هر گرافیستی، یک گرافیست خلاق نخواهد شد! همین ابزار ها در دستان هزاران و یا میلیون ها انسان در این کره خاکی قرار دارند. پوستر های زیادی هم با موضوع مواد خوراکی طراحی و ساخته شده اند. اما آیا همه آنها موفق بوده اند؟ بسیار واضح است که جواب این سوال خیر است. متاسفانه بسیاری از برند ها موضوع تبلیغات خودشان را جدی نمی گیرند و به آن حرفه ای نگاه نمی کنند. فکر می کنند، اگر هزینه های مربوط به کارهای گرافیکی را با استفاده از افراد ناشی و یا نا آشنا به تبلیغات روز دنیا پایین بیاورند، تفاوتی در نتیجه نخواهد داشت.

در صورتی که این افراد فراموش می کنند، با تبلیغات درست، نه تنها تمام آن هزینه باز خواهد گشت، بلکه چندین برابر سود هم خواهند برند. برخی دیگر از مدیران برندها نیز، به شیوه ای اشتباه مسیر را طی می کنند. احساس می کنند فقط زیبایی برای موفقیت یک پوستر کافی است. در صورتی که عامل موفقیت یک پوستر، تنها زیبایی ان نیست. بلکه زیبایی وقتی به درستی جهت دهی داشته باشد و مخاطب را به چیز سوق دهد، آن وقت است که منجر به موفقیت خواهد شد.

خوشبختانه در چند سال گذشته، گرافیست های توانمند و خلاق زیادی در کشور ما به وجود امده اند. گرافیست های خلاق و تحصیل کرده ای که به خوبی، با سبک های هنری و طراحی آشنایی دارند. البته متاسفانه اکثر این افراد، با بازاری که جلوی خلاقیت را می گیرد و یا خیل افرادی که تنها یک نرم افزار روی سیستم کامپیوتریشان نصب کرده اند و با روابط به اسم گرافیست مبدل گشته اند، روبرو شده اند. متاسفانه این موضوع منجر به ضعف شدیدی در تبلیغات برند های ایرانی شده است که امید داریم این گونه نگاه های ضد خلاقیت و استفاده از آشنایان غیر حرفه ای به زودی از میان برود و بتوانیم با تبلیغات موفق ایرانی رو به رو شویم. برای تاکیدی بر این موضوع، تنها کافی است به گالری های گرافیکی هنری آنلاینی مانند DeviantArt مراجعه کنید و کارهای گرافیست های هنرمند ایرانی را مشاهده کنید، سپس نگاهی رو به تبلیغاتی که در سطح شهر و بیلبورد ها وجود دارند بی اندازید. برایتان مشخص خواهد شد، اگر از آن خلاقیت در تبلیغات استفاده می شد، با این کیفیت پایین در بسیاری از کارهای تبلیغاتی رو به رو نبودیم.

حال اگر شما هم به دنبال طراحی یک پوستر خلاق هستند تا به وسیله ان بتوانید در تبلیغات موفق ظاهر شوید، تیم طراحی و تبلیغات آگرین، یکی از بهترین پاسخ ها برای نیاز شما خواهد بود. تنها کافی است به صفحه طراحی پوستر سایت مراجعه نمایید و به جمع مشتریان ما بپیوندید.

تهیه کننده و نویسنده مطلب: محمد علی عاشوری