Your browser does not support JavaScript!

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

در بازار فست فودهای جهان نام شرکت های بسیار قدرتمندی به چشم می خورد، برگر کینگ یکی از همین برند های بسیار قدرتمند می باشد. در این مجموعه از تبلیغات خلاق، به سراغ پوستر های برند برگر کینگ رفته ایم تا بیشتر با تبلیغات این برند آشنا شویم. در این مجموعه پوستر ها، طراح با استفاده از تایپوگرافی و تکنیک های مدرنی طراحی سه بعدی، توانسته است مجموعه ای بسیار جذاب را در مقابل مخاطب قرار دهد.

پوستر های خلاقانه برگر کینگ

استفاده از تایپوگرافی در پوستر های خلاقانه برگر کینگ

استفاده از تایپوگرافی در پوستر های خلاقانه برگر کینگ

استفاده از تایپوگرافی در پوستر های خلاقانه برگر کینگ

کارگردان هنری: شین او

آژانس تبلیغاتی: Interone

سفارش دهنده: Burger King

کشور: آلمان

سال طراحی: 2010 میلادی

همان طوری که هم در بالا گفته شد و هم در پوستر های این مجموعه مشاهده کردید، طراح از تایپوگرافی استفاده بسیار خلاقانه و هوشمندانه ای کرده است. با کلماتی که می خواهد مخاطب آنها را به محصولات برگر کینگ ربط دهد، شکل ساندویچ های این برند را طراحی کرده است. به این شیوه، مخاطب محصولی آشنا را می بیند (ساندویچ) که از صفاتی که به صورت کلمه در آمده تشکیل شده است. چندان دور از ذهن نیست اگر تصور کنیم، بیشتر مخاطبین به سادگی این صفات را به ساندویچ ها ربط خواهند داد و در ذهنشان ساندویچ های برگر کینک با این صفات تداعی شود. این ایده پردازی هوشمندانه طراح، را می توان از علل موفقیت این مجموعه بر شمرد.

اما به جز بخش تایپوگرافی، باید به توانایی طراح در زمینه سه بعدی سازی هم توجه ویژه ای داشت. تکنیک های سه بعدی سازی در نرم افزار های گرافیکی، امکانات بسیار جذاب و قدرتمندی را به طراح می دهند. طراح باهوش و خلاق، این تکنیک ها را جهت تقویت پوستر به کار می برد، و نه تنها برای نشان دادن آنکه می تواند یک اثر سه بعدی خلق کند. این موضوع اهمیت ویژه ای دارد، چرا که مخاطب به دنبال این نیست بداند طراح چه تکنیک هایی را بلد است، اصلا برای مخاطب این موضوع هیچ اهمیتی ندارد، آنچه مهم است ارتباطی است که پوستر با او بر قرار می کند، و پیامی است که به او منتقل می شود.

لذا می توان این طور نتیجه گرفت که طراحی یک پوستر موفق، تنها با آشنایی با تکنیک ها و ابزارها بستگی ندارد، بلکه بیش از هر چیز به هوشمندی و خلاقیت طراح و علاقه مندی سفارش دهنده به خلق پوستر های جدید و نو بستگی دارد. طراحان بسیار زیادی وجود دارند که از لحاظ تکنیکی بسیار قدرتمند هستند ولی خلاقیت ندارد. در زمان اجرا با توجه به عدم خلاقیت این طراحان، معمولا پوستر هیچ گونه اقبالی به دست نمی اورد. از سوی دیگر طراحان بسیار خلاقی هستند که سفارش دهندگان پوستر ها، اجازه خلاقیت را از آنها می گیرند. در این موضوع، می توانید مقاله زیر را مطالعه بفرمایید.

چگونه از گرافیست پوستری خلاقانه و موفق تحویل بگیریم

تهیه کننده و نویسنده مطلب: محمد علی عاشوری