Your browser does not support JavaScript!

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال

ریکاردو گواسکو (Riccardo Guasco) هنرمند ایتالیایی متولد 1375 است. ریکاردو از جنبش های هنری همچون کوبیسم و فوتوریسم و هنرمندانی چون پیکاسو، فنینگر و دپرو تاثیرات زیادی گرفته است. در این مجموعه بخش از پوستر های تصویر سازی و نقاشی های دیجیتال گواسکو را جمع آوری کردیم. پوسترهای گواسکو به خوبی نشان می دهد یک هنرمند خبره، چقدر می تواند با هنرش تبلیغات تاثیر گذار خلق کند و بیننده را مجذوب پوستر های خودش کند. این مجموعه بخش از پوسترهایی است که او برای یکی از مسابقات ماراتون دوچرخه سواری در ایتالیا طراحی شده است را مشاهده خواهید کرد. این پوستر ها که با سبک خاص گواسکو طراحی شده اند، در عین سادگی، بسیار جذاب بوده، و رنگ های گیرا و تند این پوستر ها چشم مخاطب را به خود جلب خواهد کرد.

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال

بر اساس تعریف دانشنامه فلسفه استنفورد دیجیتال آرت هنری است وابسته به رمزگذاری های  دیجیتال  مبتنی بر کامپیوتر و یا ذخیره سازی و پردازش الکترونیکی اطلاعات در فرمت های گوناگون متن، اعداد، تصاویر و صداها در یک کد دوگانه مشترک. تنوع ابزار و رسانه های موجود، دسترسی آسان و توزیع گسترده تر ویژگی هایی است که تکنولوژی دیجیتال این فرصت را به هنرمندان می دهد تا به تجربه های هنری جدید با محدودیت کمتر دست پیدا کنند. در این قسمت قصد داریم تا به ویژگی های تصویر سازی هنرمند گرافیست Grzegorz Domaradzki (به اختصار Gabz) بپردازیم و برجسته ترین آثار این هنرمند را مشاهده کنیم. 

Gabz یک هنرمند لهستانی تبار است که در آکادمی هنر های زیبا با مدرک کارشناسی ارشد فارغ تحصیل شده و به عنوان طراح و گرافیست در آژانس های تبلیغاتی مختلف مشغول به کار شد و نهایتا در سال ۲۰۰۵ به طور مستقل به فعالیت هنری خود ادامه داده است. او آثار مفهومی خود را با به کار بردن تکنیک های گوناگون و استفاده از رنگ های روشن، جذاب و فریبنده خلق می کند. در ادامه شاهد بهترین آثار این هنرمند که موضوع اکثریت آنها  معرفی فیلم می باشد خواهیم بود.

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال

تصویر سازی به عنوان یکی از شاخه های اصلی هنر گرافیک، طرافداران بسیار زیادی دارد و می تواند در موفقیت تبلیغات بسیار کمک کننده باشد. در این مجموعه، پوستر هایی که الکسی ریکو، هنرمند روسی، تصویرسازی کرده است را مشاهده خواهید کرد. این هنرمند طراحی بسیار قدرتمندی را در این پوستر ها به اجرا گذاشته و پوسترهایی بسیار ناب و جذاب را خلق کرده است. تصویر سازی به گرافیست این قدرت را می دهد که هر گونه طرحی که در ذهنش دارد را به نمایش بگذارد. الکسی ریکو در این مجموعه هنرمندی است خلاق و توانا که قدرت ایده پردازیش را به رخ تماشاگر می کشاند.

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال

یک تصویر بارها بیش از یک متن با مخاطب خود ارتباط برقرار می کند. تصاویر می توانند ذهن مخاطب را به خوبی درگیر کنند. اما در میان تصاویر، برخی بسیار بیشتر می توانند با مخاطب خودشان ارتباط برقرار کنند و او را جذب خودشان کنند. طراحی پوستر به عنوان شاخه ای از هنر گرافیک می تواند تبلیغات را در این امر یاری کند. اما باید در نظر داشت هر پوستری نمی تواند مخاطبین زیادی به خود اختصاص دهد، مخصوصا آنکه در عصر ما روزانه هزاران پوستر جدید طراحی می شوند و مخاطبین ما پوسترهای بسیار زیادی را دیده اند. چیزی که می تواند یک پوستر را از سایر پوستر ها متمایز کند، جدا از موضوع پوستر، ایده پردازی و خلاقیتی است که گرافیست در آن اثر بکار برده.

برندهای بزرگ از گرافیست های خلاق و توانمند استفاده می کنند. اما متاسفانه هنوز در میان بسیاری از پوستر هایی که در ایران طراحی می شوند، شاهد کارهایی ضعیف و یا بسیار تکراری هستیم. دلیل این موضوع هم ناتوانی گرافیست یا موارد این چنینی نیست؛ بلکه دلیل اصلی ترس از پیشرو بودن در تبلیغات است. هنوز بسیاری از مدیران برندها آنقدر محتاط هستند که هیچ گاه ریسک پیشرو شدن در تبلیغات را نمی پذیرند. در مجموعه حاضر، تبلیغاتی را مشاهده خواهید کرد که خلاقیت طراح و ایده پردازی او به خوبی مخاطب را به خود جذب می کند. این پوستر ها به شما نشان خواهند داد، برندینگ هیچ منافاتی با خلاقیت ندارد!

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال

پوستر هایی که شما را جذب می کنند چه چیزهایی را در خودشان دارند؟ پوسترهای ساده را می پسندید؟ پوسترهایی که از تصویر سازی استفاده کرده باشند از نظر شما جذاب تر هستند؟ رنگ بندی خاصی چشم شما را می گیرد؟ اگر پوستر ار محتوای خاصی استفاده کرده باشد برای شما جالب است؟ اما آیا این موارد به تنهایی باعث جذابیت و جلب مخاطب می شود؟ پاسخ به این سوال منفی است. همه ما پوستر های زیادی دیده ایم که بسیاری از این عوامل را در خود دارند اما نمی توانند باعث تاثیر گذاری در مخاطب شوند. پس تفاوت این پوستر ها در چیست؟ چرا برخی از آنها مخاطبین بسیاری به دست می آورند و برخی دیگر اینطور نیستند؟

مهمترین موضوعی که در تمامی انواع تبلیغات جذاب وجود دارد ایده پردازی و خلاقیت است. بدون ایده پردازی قدرتمند و خلاقیت نمی توانید مخاطبین زیادی جذب کنید. در این مجموعه تعدادی از پوستر هایی که با ایده پردازی قدرتمند و استفاده از شیوه های خلاقانه می توانند شما را وادار کنند بارها و بارها به آن نگاه کنید و شاید آنها را در کامپیوتر و گوشی خودتان ذخیره کنید و برای دوستانتان بفرستید را جمع آوری کرده ایم.