Your browser does not support JavaScript!

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

همه ما بارها کاراکتر هایی مانند میشلین من، روناد مک دونالد و M&M را دیده ایم. کاراکتر هایی که توانسته اند سال ها مخاطبین خودشان را جذب کنند و معرف یک برندشان باشند. اما طراحی یک کاراکتر تنها به معرفی یک برند ختم نمی شود. کاراکتر ها در طول سالیان گذشته کاربرد های فراوانی داشته اند، از کاراکتر ها مربوط به المپیک و جام جهانی فوتبال، تا کاراکتر های انیمیشن ها تنها بخشی از کاربردهای کاراکتر می باشند.

تیم طراحی و تبلیغات آگرین، در بخش خدمات  طراحی گرافیک و انیمیشن خود، خدمات طراحی کاراکتر را نیز برای مشتریان خود انجام می دهد.

طراحی کاراکتر

طراحی کاراکتر امری ساده اما دشوار

طراحی یک کاراکتر در ابتدا ممکن است بسیار ساده به نظر بیاید. اما وقتی موضوع عمل به میان می آید دشواری طراحی کاراکتر خود را به نمایش می گذارد. زمانی که یک کاراکتر طراحی می شود، باید قادر به انجام انواع حرکت ها و گرفتن حالت های مختلفی باشد. باید بتواند بنشیند، حرکت کند، لبخند بزند، عصبانی شود و بسیاری از حرکات و حالات را به خود بگیرد. اما باز این تمام ماجرا نیست. بلکه باید یک کاراکتر دارای شخصیت مشخصی باشد. ممکن است شخصیت کاراکتر خشن، مهربان، عصبی، شاد، ناراحت باشد. موضوع نمایش خصوصیات شخصیتی در طراحی یک کاراکتر امری بسیار مهم است. مخاطب کاربر باید پس از مشاهده کاربر بداند با چه نوع شخصیتی سر و کار دارد. این موارد بخشی از مواردی است که در طراحی یک کاراکتر باید مورد نظر گرفته شوند. آنچه ابتدا به نظر ساده می آمد، در زمان طراحی سختی خود را نشان می دهد. باید در نظر داشت طراحی کاراکتر یک کار بسیار تخصصی می باشد و هر گرافیستی قادر به طراحی کاراکتر نمی باشد. برای طراحی کاراکتر علاوه بر دانش گرافیک، اطلاع از انیمیشن و کارکرد های تبلیغاتی یک کاراکتر نیز لازم است.

خصوصیات شخصیتی در طراحی کاراکتر

همانطور که در بالا ذکر شد، خصوصیات شخصیتی یک کاراکتر بسیار مهم و البته تاثیر گذار می باشند. برای پیاده سازی این خصوصیات، باید ابتدا شخصیت کاراکتر به صورت کلی مشخص شده باشد و سپس بر اساس این شخصیت طراحی کاراکتر شروع شود. به عنوان مثال یک کاراکتری که شخصیت خشن دارد، خشونت او در تمامی اجزای آن نمود پیدا می کند. از نوع ایستادن، راه رفتن، نگاه کردن، لباس پوشیدن و مهمتر از همه فرم اجزای صورت. البته نکته مهم این است که باید در نظر گرفت که یک کاراکتر لزوما نباید یک شخصیت انسانی باشد. کاراکتر می تواند یک شخص انسانی، یک کاراکتر حیوان، شخصیتی خیالی و انتزاعی و یا حتی یک ابزار باشد (مانند کاراکتر های انیمیشن ماشین ها). لذا شخصیت پردازی مرحله اول در طراحی کاراکتر می باشد که باید به دقت مورد نظر قرار گیرد.

طراحی کاراکتر

حرکات و حالات یک کاراکتر

در مرحله بعد باید در نظر داشت که یک کاراکتر قرار است چه حرکاتی را انجام دهد و چه حالاتی را به خود بگیرد. به عنوان مثال کاراکتر یک کاراکتر قرار است حرکات بسیار تندی را به نمایش بگذارد. همه این حالات و حرکات در طراحی کاراکتر نقش اساسی بازی می کنند. باید کاراکتر به گونه ای طراحی شود که قادر به انجام تمامی حرکات و حالات مورد نظرش باشد. پس مرحله دوم در طراحی کاراکتر، بررسی حرکات و حالاتی است که کاراکتر باید به خود بگیرد.

خدمات طراحی کاراکتر

شروع طراحی کاراکتر

در این مرحله و با توجه به در نظر گرفتن خصوصیات شخصیتی و حرکات و حالات کاراکتر، اتود های اولیه شروع به طراحی می شوند. برای رسیدن به کاراکتر مورد نظر، بارها و بارها اتود زده می شود تا بتوان به کاراکتری دست یابی پیدا کرد که بتواند به خوبی تمام نیاز هایی که از او انتظار می رود را بر آورده سازد.

خدمات طراحی کاراکتر آگرین

تیم طراحی و تبلیغات آگرین با توجه به نقش و اهمیتی که طراحی یک کاراکتر در موضوع تبلیغات دارد، خدمات طراحی کاراکتر را برای مشتریان انجام می دهد. این طراحی ها توسط کارشناسان و هنرمندان تیم طراحی و تبلیغات آگرین انجام می گیرد. احتمالا پس از ورود به سایت آگرین و یا مراجعه به صفحات شبکه های اجتماعی آگرین، با کاراکتر های آگرین نیز آشنا شده اید. لذا اگر نیازمند خدمات طراحی کاراکتر می باشید، آگرین تمام ان چیزی است که نیاز دارید.

برای سفارش این خدمات می توانید با مراجعه به بخش فروش سایت، به وسیله یکی از روشهای اعلام شده، با ما تماس گرفته و سفارش خودتان را به ثبت برسانید. همچنین پیش از سفارش می توانید با مراجعه به بخش سوالات متداول، پاسخ سوالات اولیه خودتان را بگیرید. برای مشاهده نمونه کارهای می توانید به گالری تصاویر وب سایت و یا بخش نمونه کارها مراجعه فرمایید.

مقالات مفید:

پنج توصیه ساده برای حرفه ای کردن طراحی کاراکتر شما