Your browser does not support JavaScript!
طراحی پوستر
سفارش
هزینه
نمونه کار
پوستر های خلاقانه سری ششم

داشتن پوسترهای خلاق برای کسب و کار، یعنی داشتن ابزاری برای پیروزی در رقابت. با این که این موضوع را همه می دانند، اما واقعیت این هست که بسیاری از کسب و کارها، چنین پوسترهایی ندارد. دلیل این موضوع عدم خواست انها برای موفقیت نیست، بلکه طراحی پوستر خلاقانه، کاری است که از عهده همه طراحان بر نمی آید. فرض کنید یک نفر به دانشگاه می رود، درس گرافیک می خواند، کارکردن با نرم افزار ها و ابزارهای گرافیکی را یاد می گیرد و به کسی بدل می شود که به نام گرافیست او را صدا می زنند. در این روند، کجای راه است که خلاقیت به او داده شود؟ آیا مگر می توان خلاقیت را به کسی آموخت؟ اگر موضوع به همین سادگی بود، حتما همه گرافیست ها خلاقیت را می آموختند و تمام پوستر ها خلاقانه بودند. اما همه ما می دانیم که اصلا موضوع به این صورت نیست. چنین روندی در هیچ کجای جهان طی نشده و کسی هم قادر نخواهد بود خلاقیت را آموزش دهد. در این بخش از پوستر های خلاقانه، می خواهیم پوستر های گروهی از طراحان برجسته گرافیک را برای شما به نمایش بگذاریم، تا تفاوت میان یک اثر خلاق و پوستر های ضعیفی که هر روزه می بینیم را بیشتر احساس کنید.

نمونه پوسترهای خلاقانه

پوستر خلاقانه

پوستر خلاقانه

پوستر خلاقانه

پوستر خلاقانه

پوستر خلاقانه

همان طور که مشاهده کردید، این مجموعه پوستر ها بسیار خلاقانه و جذاب طراحی شده اند. همان نوع پوستر هایی هستند، که می توانند باعث پیروزی یک کسب و کار در رقابت شوند. اما چرا طراحان این پوستر ها موفقیت آمیز اثری را طراحی کرده اند و بسیاری از گرافیست ها قادر به این کار نمی باشند؟  ابتدا باید ببینیم چه افراد و عواملی در طراحی یک پوستر دخیل هستند:

  • موضوع پوستر
  • ابزار طراحی
  • طراح گرافیک (گرافیست)
  • سفارش دهنده (مشتری)

اولین مورد همان موضوعی است که قرار است پوستر برای آن طراحی شود. آیا موضوع می تواند جلوی خلاقیت یک اثر را بگیرد؟ بسیاری ممکن است این بهانه را بیاورند که بعضی از موضوع ها امکان طراحی خلاق را ندارند. اما شخصا با این موضوع مخالفم. هیچ موضوعی نیست که جلوی خلاقیت را بگیرد. بلکه یک طراح هوشمند، می تواند با یک ایده پردازی برای هر موضوعی که قرار است طراحی کند، اثری خلاقانه طراحی کند.

مورد دوم از این لیست، ابزار طراحی است. از آشنایی با نرم افزارها و سخت افزارها گرفته تا در دسترس بودن این نرم افزار ها و سخت افزار ها، در این مورد می گنجند. از سویی بحث آشنایی طراح مطرح است، و از سویی دیگر در دسترس بودن این ابزار. یک طراح باید با ابزار کار خودش آشنایی داشته باشد و عدم آشنایی او ضعف طراح است. اما در دسترس بودن ابزار ایرادی نیست که بر طراح باشد، ولی باز دلیلی برای جلوگیری از خلاقیت نمی باشد. حداقلی از ابزار لازم است، یک طراح باید حداقل یک سیستم کامپیوتری و یک نرم افزار گرافیکی در دسترس داشته باشد. اما باقی موارد تنها دستر او را بازتر می کنند. اگر به پوستر های بالا کمی دقت کنید، متوجه خواهید شد که در بسیاری از موارد، طراح از ابزاری جز یک سیستم کامپیوتری و یک نرم افزار استفاده نکرده است. اما با همین ابزار کم، توانسته اثری بسیار موفق را خلق کند. پس همین مثال ها نشان می دهد که ابزار جلوی خلاقیت هنرمند گرافیست را نمی گیرد.

اما دو مورد بعدی یکی طراح است و یکی مشتری او، که هر دوی اینها می توانند در خلاقیت، و یا عدم خلاقیت یک اثر تاثیر گذار باشند. ابتدا طراح را بررسی می کنیم. اگر طراح فردی خلاق نباشد، آشنایی با ابزار ها نداشته باشد، نگاهش به کار تولید یک اثر موفق نباشد، قطعا نمی توان انتظار داشت اثری موفق طراحی شود. اگر کسی یک ابزار در دست دارد، دلیلی بر آشنایی او و یا خبره بودنش در تولید یک کار خلاقانه نیست.  و به طور خلاصه، یک طراحی که ایده پردازی موفق ندارد، یک دلیل عمده ی طراحی پوستری ضعیف می باشد.

اما تنها طراح نیست که باعث جلوگیری از خلاقیت اثر می شود، بلکه در بسیاری از موارد ایراد از خود کسی است که سفارش می دهد. یک اثر خلاقانه، قطعا از نرم کارهای دیگر خارج است (کم یا زیاد)، جسورانه است، پیشتاز است و مانند باقی کارها نیست. پس اگر کسی که سفارش طراحی یک پوستر را می دهد، جسارت خارج شدن از نرم و پیشتاز بودن را نداشته باشد، با هر گونه خلاقیتی مخالفت خواهد کرد. پس برای اینکه اثری خلاق باشد، هم نیاز به طراحی خلاق دارد و هم نیاز به مشتری ای که به دنبال اثری خلاق باشد.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به دنبال طراحی یک پوستر خلاقانه می گردید، تنها کافی است به صفحه طراحی پوستر سایت مراجعه کنید و به جمع مشتریان ما بپیوندید. سفارش کلیه خدمات به صورت آنلاین است.