Your browser does not support JavaScript!
طراحی برندبوک
برند کوکاکولا

کوکاکولا به عنوان یکی از مشهور ترین و معروف ترین علامت های تجاری جهان و همین طور محبوب ترین نوشیدنی دنیا شناخته می شود. شرکت کوکاکولا یک شرکت نوشیدنی است محصولات خود را در بیش از 200 کشور بزرگ جهان ارائه می دهد. این شرکت با استخدام بیش از 700000 هزار نفر در مجموعه ی خود همواره فرصت های شغلی را در سرتا سر جهان ایجاد کرده است.

تاریخچه‌ی شرکت کوکاکولا

کوکاکولا فعالیت خود را در سال 1886 آغاز کرد. زمانیکه کنجکاوی یک دکتر داروساز به نام جان پمبرتون در آتلانتا او را به تولید یک نوشیدنی ممتاز طعم دار ترغیب کرد. دکتر پمبرتون نوشیدنی خود را با آب گازدار ترکیب کرد و برای اولین بار توسط کارکنان داروسازی مورد آزمایش قرار داد که همگی آن را فوق العاده توصیف کردند. نام کوکاکولا توسط دفتر دار آقای پمبرتون، آقای فرانک رابینسون انتخاب شده است.

برند کوکاکولا

جالب است بدانید که در ابتدا هر لیوان از کوکاکولا به ارزش 5 سنت و در طول روز فقط 9 تا از آن به فروش می رسید. امروزه میزان مصرف نوشیدنی های کوکاکولا در جهان 1.9 میلیارد دلار تخمین زده شده است. دکتر پمبرتون قبل از مرگش در سال 1888 بخشی از تجارت خود را به چند تاجر در آتلانتا فروخت. آقای کاندلر توزیع کوکاکولا را به فروشگاه هایی غیر از آتلانتا گسترش داد. به دلیل تقاضای روز افزون کوکاکولا و تمایل به انتقال نوشیدنی ها جوزف بیدنهارن اولین کسی بود که کوکاکولا را به صورت بطری عرضه کرد.

برند کوکاکولا

با محبوب شدن کوکاکولا نوشیدنی های جعلی نیز تولید شدند. در سال 1916 شرکت برای اولین بار بطری های مشخص و ویژه ای را با امضای کوکاکولا طراحی کرد تا به سادگی از نمونه های تقلبی قابل تشخیص باشد. در سال 1919 شرکت کوکاکولا به گروهی از سرمایه داران به رهبری ارنست وودروف فروخته شد که در سال 1923 پسرش رابرت وودروف ریاست شرکت کوکاکولا را به عهده گرفت. وودروف این شرکت را گسترش داد و کوکاکولا را به سایر نقاط جهان آورد. کوکاکولا شروع به توزیع بطری ها در بسته های شش تایی کرد و در سال 1928 به عنوان حامی مالی برای مسابقات المپیک معرفی شد.

برند کوکاکولا

در سال 1941، ایالات متحده وارد جنگ جهانی دوم شد و تقاضای کوکاکولا برای سربازان آمریکایی که در خارج از کشور خدمت می کردند افزایش یافت. بدین ترتیب برند کوکاکولا تحت رهبری ووردورف شروع به ساخت بطری در سایر کشورهای کرد و از اواسط دهه ی 1940 تا 1960 تعداد کشورهایی که در آن ها بطری سازی شکل گرفت دو برابر شد و پایه های برند کوکاکولا برای شکل گیری و تولید در سایر کشورها فراهم شد.

برند کوکاکولا

تا اواسط سال 1950 کوکاکولا در بطری های شیشه ای 6.5 اونسی فروخته می شد. در سال 1955 بطری های بزرگ تری تولید شد و در نهایت قوطی های فلزی در سال 1960 رونمایی شد و در نهایت در سال 1977 اولین بطری پلاستیکی 2 لیتری را تولید کردند. در حالیکه که شرکت پپسی که رقیب سختی برای برند کوکاکولا محسوب می شد نوشابه های رژیمی خود را در سال 1963 وارد بازار کرده بود و با استقبال بی نظیری مواجه شد نوشابه ی رژیمی کوکاکولا ظرف مدت دو سال بهترین نوشابه ی رژیمی جهان شد.

تبلیغات و بازاریابی کوکاکولا

تبلیغات همواره بخش مهمی از شرکت کوکاکولا بوده است. اولین تبلیغت کوکاکولا بسیار جالب بود، به این صورت که کوکاکولا محصول خود را به عنوان نوعی آرام بخش یا تقویت کننده ی اعصاب معرفی کرد که می تواند خستگی را از بین ببرد.  این برند موفق به خوبی، شرکت و استراتژی های بازاریابی خود را با تغییرات محیطی هماهنگ ساخته است. اولین تبلیغ این شرکت که فقط یک تبلیغ چاپی بود. بازیگر زن جوانی را به نام هیلدا کلارک نشان می داد که نوشیدن کوکاکولا را توسط کلارک در کنار نوشته ی فقط 5 سنت به تصویر کشیده بود. 

برند کوکاکولا

تبلیغات دیگر کوکاکولا نیز بانوانی را نشان می داد که با نوشیدن کوکا کولا شاداب و سرحال هستند.

برند کوکاکولا

برند کوکاکولا

در سال های 1950 تا 1960 نیز تبلیغات با نشان دادن افراد مختلف حس شادی را نسبت به استفاده از این محصول به مخاطب القا می کرد.

برند کوکاکولا

او با شرکت در آر سی مدت طولانی همکاری کرد. این همکاری موجب شد تا اواخر قرن 19 فروش این شرکت در آمریکا و کانادا بالا تر رود. کوکاکولا بخش عمده ای از موفقیت خود را علاوه بر مدیریت مناسب و ارائه نوشیدنی های بسیار خوشمزه با حداکثر کیفیت، در روش های تبلیغاتی و بازاریابی خود مدیون است. به طوری که هر ساله 6.9% از بودجه ی خود را برای تبلیغات سرمایه گذاری می کند، که خود مبلغ قابل توجهی می باشد. در سال 2012 ، 2013 و 2014 این شرکت به ترتیب مبلغ 342/3، 266/3 و 499/3 را برای تبلیغات سرمایه گذاری کرده است. کوکاکولا به طور میانگین در جهان در هر ثانیه 10 هزار نوشیدنی می فروشد.

موفقیت های تبلیغاتی کوکاکولا

برند کوکاکولا به عنوان یکی از موفق ترین و مشهور ترین برندها در سراسر جهان شناخته شده است. از آنجایی که در دهه ی 1860 فعالیت این شرکت آغاز شد، این شرکت سطح بالایی از رقابت را حفظ کرده و همچنین استراتژی های منحصر به فردی را ایجاد کرده است که سبب افزایش علاقه ی مشتریان شده است. به طور کلی برخی از عوامل کلیدی که باعث موفقیت کوکا کولا شده است عبارتند از:

  • بازاریابی
  • نوآوری
  • ارزیابی پاسخ مشتریان
  • وفاداری به نام تجاری در میان مشتریان

آن ها با تکنیک های تبلیغاتی که مخاطبان زیادی از مصرف کنندگان نوشیدنی را جذب خود می کند روی کار آمدند. مبارزات بازاریابی این شرکت تا حد زیادی موفق شده است. حتی پس از گذر از بازارهای متداول و همیشه در حال تغییر، این شرکت عملیات بازاریابی خود را از طریق ارائه ی محصولات جدید و بهتر و همچنین نوآوری های بیشترحفظ کرده است. به منظور یافتن درک مشتریان نسبت به محصولاتش، این شرکت دائماً پاسخ مشتریان خود را ارزیابی کرده است. این برند سطح معینی از رضایت مشتری خود را حفظ کرده که این امر به شدت به موفقیت آن کمک کرده است. در نتیجه، شرکت کوکا کولا همواره توانسته است با توانایی خود در ارائه خدمات خود با تمرکز بر عناصر اصلی بازار مانند مکان، قیمت، محصول و ارتقاء موفقیت های بزرگی را بدست آورد.

اگر شما هم به دنبال موفقیت چشمگیر در کسب و کار خود هستید و قصد دارید تا موثرترین نوع تبلیغات را داشته باشید بهتر است تا به بخش مشاوره برند سایت طراحی و تبلیغات لولسا مراجعه نمایید.