معرفی کتاب الکترونیکی برند ها با هارمونی کامل - استراتژی برندسازی محصولات

برندسازی برای محصولات به چه معناست؟ در پاسخ به این سوال مهم به طور ساده شده ای می توان گفت که چگونگی برقراری ارتباط مشتریان با محصولات به واسطه ی طرح، لوگو و پیام اصلی، یک برند را تعریف می کند. ارائه توصیفی کامل از برندسازی یک محصول کار دشواری است، به دلیل اینکه برند ها احساسات مخاطبان خود را نشانه می گیرند و اگر این کار را به درستی انجام دهند، به این واسطه ارتباط مشتری با آن برند خاص، به طور طولانی مدتی حفظ خواهد شد.

استراتژی یک برند که قرار است در رسانه های گوناگونی به مخاطب معرفی گردیده و اعتماد آنها را به خود جلب نماید،  وابسته به چگونگی همکاری اعضای تیم خلاق با یکدیگر در راستای ساخت برند به گونه ای که پیام آن بر همگان واضح بوده و طرح آن قابلیت به کار برده شدن با حفظ یکپارچگی در سیستم عامل های متعدد، داشته باشد. برند های قدرتمندی همچون Workshop, Activision و Coca-Cola مثال های خوبی از این دست می باشند.

معرفی کتاب الکترونیکی برند ها با هارمونی کامل

تصویر بالا مربوط به کتابی است مناسب با موضوع برند سازی، که در این قسمت قصد داریم تا آن را به شما عزیزان معرفی نماییم. این کتاب ۹ صفحه ای که توسط مایکل تات نوشته و تهیه شده است با پرسشی جالب کار خود را آغاز می کند، چگونه می توانید کاری کنید تا تمامی قطعات برند شما در کنار هم آوازی یکسان سر دهند؟ در ادامه، این کتاب پاسخ به این سوال مهم را به تفصیل و با پرداختن به عوامل موفقیت سه برند بسیار قدرتمند در این زمینه نظیر Sesame Stree ,Guitar Hero و Coca Cola به خوبی به مخاطب ارائه می دهد. در این کتاب نویسنده با بیانی روان و با بهره جستن از تصاویر بسیار جذاب و مرتبط، هر یک از این سه برند را به خوبی توصیف کرده و چگونگی برقراری تعادل در عناصر برند و در نهایت کلید موفقیت هر یک را بیان نموده است. 

بخش کوتاهی از این کتاب

شاید به خاطر داشته باشید که کمپانی کوکا کولا در اوایل سال ۲۰۰۰ کمپین تبلیغاتی جذابی را با نام کارخانه شادمانی کوکا کولا به راه انداخته بود که به واسطه ی آن، آنها شما را به داخل یک Coke vending machine می انداختند تا وارد دنیایی جادویی جدیدی شویدکه در آن شخصیت های انیمه شده برای شما نوشیدنی آماده می کنند و شما با پرداخت تنها چند سکه می توانستید آن نوشیدنی را دریافت کرده و از آن لذت ببرید. این شخصیت های شادمان در حین کار کردن همچنان باقی مانده و به صورت آنلاین به حیات خود ادامه می دهند و با ورود Sapient Interactive به کمپین دیجیتالی این برند در سال ۲۰۰۹، وب سایت این کمپانی وارد فاز سوم خود گردید. آنها تمام تلاش خود را کردند تا وب سایت جدید آنها حالت بازی های ویدئویی را به خود گرفته باشد.

برای خواندن ادامه ی مطالب این کتاب می توانید به بخش دانلود سایت رفته و نسخه ی اصلی این کتاب را به طور رایگان دریافت نمایید. همچنین به زودی نسخه ی ترجمه شده ی این کتاب که توسط تیم طراحی و تبلیغات لولسا تهیه خواهد شد، به طور رایگان برای دانلود بر روی سایت قرار خواهد گرفت.

نویسنده و تهیه کننده ی مطلب: پگاه تایکندی