با رعایت اصول مهم در نوشتن مقدمه برای تولید محتوا شما میتوانید خوانندگان را بهراحتی جذب یک مطلب کنید. کاربران از شما انتظار دارند تا محتوایی منحصربهفرد، جدید و جذاب بخوانند. آنها میخواهند با مطالعه محتوای یونیک شما مشکلات خود را رفع کنند. نوشتن مقدمه محتوا کار سختی است و نیاز به زمان و تمرین دارد، با این وجود در ادامه هفت نکته را به شما خاطرنشان خواهیم کرد.
جمله اول خود را کوتاه نگه دارید
مخاطبین به راحتی جملات جملات کوتاه را درک میکنند. این نوع جملات خوانا و قابل هضم هستند. اما اغلب نویسندگان آنقدر در استرس نوشتن و معرفی محصولات هستند که با جملات طولانی و پیچیده بحث خود را شروع میکنند. خوانندگان تمایلی به مطالعه یک مقدمه پیچیده و طولانی ندارند. پس بهتر است مقدمه خود را با یک یا دو جمله به پایان برسانید.
چیزی غیرعادی بگویید
احتمالاً توصیههایی مانند اینکه «توجه خواننده را جلب کنید» را شنیدهاید. اما واقعاً چه چیزی توجه چه کسی را جلب میکند؟ به چیزهای زیادی میتوان فکر کرد. بهتر است که از عبارات و جملات تکراری خودداری کنید. چون ممکن است خوانندگان بالقوه خود را از دست بدهید. اگر جمله اول شما بهاندازه کافی عیب و غریب باشد کاربران تمایل دارند تا جملات بعدی را مطالعه کنند. شما میتوانید از داستانسرایی برای برانگیختن کنجکاوی خواننده استفاده کنید.
عنوان را تکرار نکنید
یکی دیگر از اصول مهم در نوشتن مقدمه برای تولید محتوا این است که عنوان را تکرار نکنید. فرض کنید که خواننده قبلا عنوان محتوای شما را مطالعه کرده است. نیازی نیست دوباره آن را بنویسید. در عوض از این فرصت برای تقویت این عنوان ایجاد زمینه برای ادامه مقاله استفاده کنید.
مقدمه محتوا را کوتاه و مختصر نگه دارید
پژوهش Salte نشان میدهد که خوانندگان دامنه توجه کوتاهی دارند. آنها برای رسیدن به اصل مطلب بیتاب هستند. آنها به دنبال اطاعات هستند، بنابراین با کوتاه نگاه داشتن مقدمه محتوای خود به اصل مطلب بپردازید.
هنگام نوشتن مقدمه برای محتوا حداقل یکبار از کلمه «شما» استفاده کنید
کلمه «شما» کلمه قدرتمندی است. به خواننده میگوید که شمای نویسنده، مقاله را با درنظرگرفتن آنها مینویسید. با آنها همدلی میکنید و به آنها اهمیت میدهید. این یک ترفند ساده است که ارتباط مهمی با خواننده شما برقرار میکند.
به نگرانی یا مشکل خواننده بپردازید
اگر بتوانید دست روی مشکل کاربر بگذارید میتوانید بهترین مقدمه را برای محتوای خود بنویسید. هرکسی مشکل خاص خود را دارد. شما باید تعداد از آنها را فهرست کنید. شما باید به خوانندگان نشان دهید که در مورد مشکل آنها اطلاعاتی دارید.
از آمار یا واقعیات برای بیان اهمیت مسئله استفاده کنید
بهعنوان بلاگر یا هر نویسنده دیگری، استفاده از آمار یا ذکر یک واقعیت واقعاً جالب میتواند خواننده شما را جذب کند. شما به خواننده خود نشان میدهید که چرا موضوع حائز اهمیت است. فرض کنید که شما باید یک محتوا برای سایت لولهکشی بنویسید. اگر محتوای خود را با اینکه لولههای قدیمی در زمستان میترکند شروع کنید ممکن است خوانندگان بیشتری را جذب کنید.
خدمات تولید محتوا بهینه شده
برای داشتن یک تولید محتوای بهینه، نیاز به دانش و تخصص فراوان است. برای اینکه محتوایی ارزشمند داشته باشید، باید آن را به حرفهایها بسیارید. برای آشنایی با خدمات تولید محتوای لولسا، ثبت سفارش و مشاهده هزینهها به لینک زیر مراجعه کنید: