Your browser does not support JavaScript!
طراحی اینفوگرافیک
سفارش
هزینه
نمونه کار
چگونه اینفوگرافیک ها را به اشتراک بگذاریم تا بازدید بیشتری داشته باشند

دیداری سازی داده ها می تواند به خوبی توصیف گر زمانه ای باشد که در آن زندگی می کنیم. در تمامی سایت های خبری ما شاهد گرافیک های بسیاری از جدول های مربوط به وضعیت مالی یک کشور گرفته تا آمار فقر در جهان می باشیم. 

تنها کافی است تا نگاهی به تلفن همراه خود بیندازیم تا چشممان به اپلیکیشن هایی بر بخورد که قادر هستند تا چرخه ی خواب ما را کنترل کرده و  گراف هایی را تولید کنند که به ما می گویند تا چه زمانی خواب بهتری خواهیم داشت. ما می توانیم اثرات داده پردازی های بصری را در جنبه های مختلفی از زندگی خود مشاهده کنیم، چرا که قرار دادن اطلاعات بسیار به این گونه فشرده اما موثر، کاری فوق العاده به شمار می آید. 

اما چگونه بازاریابان قادر خواهند بود تا تصاویری خلق نمایند که آنها را از آثار سایر هم صنفان خود متمایز نشان دهد؟ و چگونه می توان به بهترین نحو ممکن از این تصاویر استفاده کرد؟

اینفوگرافیک چیست

در پاسخ به این سوالات می توان به این دو پاسخ ساده و کوتاه زیر بسنده کرد:

  1. ساخت تصاویر برای مخاطبان
  2. بهینه سازی تصاویر

در این مقاله قصد داریم تا به چند استراتژی موثر برای به اشتراک گذاشتن اینفوگرافیک ها به نحو موثری که سبب افزایش بازدید این آثار می شود آشنا سازیم.

اشتراک گذاری اینفوگرافیک

۱- استفاده از محتوای بصری کوتاه اما جذاب در پست های مهمان

محتوای کوتاه اما جذاب که ترجمه ای برای اصطلاح Snackable می باشد، گونه ای از محتوای بصری برای استفاده مخاطبان که بسیار ساده بوده و قابل انعطاف مناسب است. در حالی که توجه ما معطوف به  فشرده کردن محتوا  است و از طرفی دیگر مقدار اطلاعات ما زیاد می باشد، این نوع از ساخت محتوا می تواند روشی موثر به شمار آید و مطمئنا برای آن دسته از مردم که علاقه دارند تا در کمترین زمان و راحت ترین راه ممکن اطلاعات زیادی را کسب نمایند، مفید واقع خواهد شد. این روش در شبکه های اجتماعی و در پست های میهمان به عنوان عاملی برای تقویت محتوا های دیگر بسیار موفق عمل می کند.

اشتراک گذاری اینفوگرافیک

و اما چه چیز هایی محتوای بصری کوتاه اما جذاب ما را می سازند؟

  • کلمات کمتر
  • محتوا قابل فهم
  • طراحی چشم گیر و جذاب
  • رنگی (البته مناسب با رنگ های برند)
  • عناصر طراحی با کیفیت بالا ( عناصری مانند عکس ها، رنگ ها و یا دکمه ها)
  • فونت خوانا

بدون استفاده از کلمات، محتوا و ایده ها درون یک تصویر جا داده می شوند. نکته قابل توجه ای که وجود دارد این است که کلمات به حافظه کوتاه مدت ما منتقل می گردند، این در حالی است که تصاویر مستقیم به حافظه ی بلند مدت ما راه پیدا می کنند.

2- باز نشر اطلاعات اینفوگرافیک در  slide share

اشتراک گذاری اینفوگرافیک

زمانی که برای نخستین بار از  slide share استفاده می کردم، هنوز به قدرتی که این پلتفرم در بازنشر اینفوگرافیک ها دارد پی نبرده بودم. هدف اصلی این منبع بزرگ اسلاید های علمی در حقیقت به  اشتراک گذاشتن علم و دانش به شیوه ای آسان می باشد. بنابراین به اشتراک گذاشتن اینفوگرافیک های شما در این پلتفرم بسیار موثر واقع خواهد شد. 

اما چگونه می توانیم این کار را به درستی انجام دهیم؟

  1. اسلاید ها معمولا باید دارای سایز ۷۶۸ در ۱۰۲۴ باشند، ممکن است نیاز شود تا برای این کار قسمت و توضیحات غیر ضروری را حذف نموده تا به سایز مناسب دست پیدا کنید.
  2. پس از آماده شدن تصاویر، نتیجه را به صورت خروجی پی دی اف ذخیره نمایید و آن را با همین فرمت در slide share آپلود کنید.
  3. هینه سازی توضیحات همچون پر کردن اطلاعات برای قسمت عنوان، توضیحات، دسته بندی، حریم خصوصی و برچسب ها به منظور اینکه اینفوگرافیک شما به راحتی بیشتری توسط کاربران پیدا شود، امری ضروری به شمار می آید.
  4. اینفوگرافیک خود را انتشار دهید.
  5. لینک حاصله را در سایت و شبکه های اجتماعی خود نیز به اشتراک بگذارید.

۳- باز نشر اینفوگرافیک به صورت ویدئو

اشتراک گذاری اینفوگرافیک

اگر قصد ساخت یک اینفوگرافیک دارید، نیازمند این هستید تا به دستورالعمل های مهم مربوط به آن به خوبی توجه کنید. 

یکی از نکات بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، شبکه های اجتماعی می باشد که قرار است تا اینفوگرافیک های خود را در آن به اشتراک بگذارید. شاید شما نیز متوجه این موضوع شده باشید که اندازه ی عمودی اغلب اینفوگرافیک ها در ۹۰ درصد شبکه های اجتماعی مناسب نمی باشد. اما این مشکل راه حل دارد و شما قادر هستید تا اینفوگرافیک های خود را به فرمت های مختلف دیگر باز نشر دهید. 

بر اساس تحقیقات به عمل آمده ۵۱.۹ درصد تجارت های موفق دنیا، اینفوگرافیک های خود را به صورت ویدئو در معرض نمایش  مخاطبان خود قرار می دهند. 

حال چگونه می توانیم اینفوگرافیک های خود را به صورت ویدئو در آوریم؟

 پاسخ این سوال ساده است و ما می توانیم با شکستن اطلاعات خود به تصاویر کوچک تر و کنار هم قرار دادن اسلاید های حاصله و در صورت تمایل افزودن انیمیشن و یا تصاویری دیگر به آن، به این هدف دست یابیم و در نهایت ویدئو ی خود را در شبکه های اجتماعی همچون فیس بوک و یوتیوب به اشتراک بگذاریم.

و اما ۵ نوع از ویدئو هایی که می توانید برای شبکه های اجتماعی خود تولید کنید و در آن اطلاعات متنوع اینفوگرافیک خود را جای دهید، عبارت هستند از:

  • Documentaries
  • Video series
  • Webinars
  • Live videos
  • Snap videos

۴- اینفوگرافیک‌های خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید

اشتراک گذاری اینفوگرافیک

برای به ثمر نشستن تلاش های خود و دیده شدن اینفوگرافیک هایی که ساخته اید به این نیاز دارید تا اینفوگرافیک های خود و صفحاتی که در آنها قرار گرفته اند را بهینه نمایید.

نخستین گامی که برای  رسیدن به این منظور باید بردارید این است که برای اینفوگرافیک خود یک کلمه ی کلیدی و یا یک عبارت کلیدی که محتوای شما بر پایه ی آن شکل گرفته است انتخاب نمایید. 

در این قسمت از مقاله ما برای شما برخی از تاکتیک های موثر جهت بهینه سازی اینفوگرافیک ها را آورده ایم:

  1. اطمینان حاصل نمایید تا کلمه ی کلیدی شما در URL پست شما حضور داشته باشد تا موتور های جستجو از آن برای رتبه بندی استفاده نمایند.
  2. توضیحات متا: این توضیحات، خلاصه ای مختصر و مفید از صفحه ی شما را ارائه می دهد که معمولا آن را در زیر لینک های آبی هر صفحه در صفحات نتایج جست و جو موجود در موتور های جست و جو نشان داده می شود.  از آنجا که در این قسمت مجاز به استفاده از تنها ۱۶۰ کاراکتر می باشید، اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی شما در این توضیحات وجود داشته باشند.
  3. عناوین اصلی و عناوین فرعی: قرار دادن کلمات کلیدی در عناوین اصلی و فرعی، نه تنها بر محتوا مطالب تاکید می ورزد، بلکه به مخاطب این امکان را می دهد تا  در نگاه سریعی که برای بار اول به مطلب می اندازد تصمیم بگیرد که آیا داده تصویری شما برای او می تواند مفید باشد یا خیر.
  4. تگ های Alt و Title فرصت دیگری برای شما ایجاد می کند تا متن اضافی خود را به صفحه اضافه نمایید. 
  5. زمان بارگیری: زمان بارگیری به زمانی اختصاص دارد که طول می کشد تا محتوا بصری شما در صفحه مورد نظر  به نمایش در آید. اینفوگرافیک هایی که با سرعت بیشتری لود می شوند شانس بازدید و رتبه بندی بهتری را خواهند داشت. 
  6. اشتراک گذاری اجتماعی: زمانی که بحث شبکه های اجتماعی به میان می آید، استفاده از کلمات کلیدی همیشه مهم تلقی نمی شود. باید با قوانین هر یک از این شبکه ها آشنایی کامل داشته باشید. نیاز است تا شما با دکمه های اشتراک گذاری آشنا شوید و اطمینان حاصل کنید تا دکمه های شبکه های اجتماعی را به هر بخش از محتوا خود اضافه کرده باشید، تا رتبه بهتری کسب کنید.

۵- زبان اینفوگرافیک خود را به زبان‌های بین المللی دیگر تغییر دهید

اشتراک گذاری اینفوگرافیک

یکی از راه هایی که شما را قادر می سازد تا گستره ی بازدید های خود را افزایش دهید، این است که فراتر از یک منطقه خاص بنگرید و برای کل جهان محتوا خود را ارائه دهید. برای این کار باید اطمینان حاصل کنید که از مترجم قابل اعتمادی استفاده می کنید. برای انتخاب مناسب ترین زبان دیگر برای اینفوگرافیک خود می توانید از  Google Analytics استفاده کنید.