Your browser does not support JavaScript!
طراحی بروشور
طراحی کاتالوگ
تفاوت های بروشور و کاتالوگ در طراحی و محتوا

بروشور یک سند کوتاه و چاپی است که به آن پمفلت هم میگویند. یک کتابچه که شامل موارد تبلیغی و توصیفی است. از طرف دیگر کاتالوگ یک سند یا یک کتاب شامل فهرستی از کتاب ها، وسایل، و یا اسامی.

بسیاری برای تمیز این دو از یکدیگر دچار مشکل می شوند زیرا هر دو اطلاعاتی درباره ی محصولات جدید یک شرکت، هتل ها، مراکز خرید، و غیره می دهند. تفاوت بسیار کمی بین بروشور و کاتالوگ وجود دارد.

بروشور چیست؟

وب سایت BusinessDictionary.com بروشور را اینگونه تعریف می کند: «یک سند چاپی متشکل از یک صفحه ی تا شده است و عمدتا برای اهداف تبلیغاتی استفاده می شود.»

بروشور چیست

اولین بروشور در سال ۱۷۴۸ ساخته شد.  و از کلمه ی فرانسوی «brocher» به معنای «دوختن» سرچشمه گرفته است.

تفاوت های بروشور و کاتالوگ در طراحی و محتوا

بروشور یک کتاب یا مجله ی باریک و کوچک است که تعداد زیادی تصویر و اطلاعات درباره ی یک محصول، مکان، و غیره دارد. عمدتا از یک برگه یا سه برگه تشکیل شده تا بتوان آن را در مناطق گوناگون به راحتی توزیع کرد. بروشور باید بسیار جذاب باشد تا مردم حداقل یک نگاه مختصر به آن بیاندازند. امروزه الگو ها، طرح ها، و انواع مختلفی از بروشور ها موجود است؛ از جمله بروشور های طرح مجله، بروشور های سه بار تا شده، و یا بروشور های پست کارتی.

کاتالوگ چیست؟

همچنین سایت BusinessDictionary.com کاتالوگ را اینگونه معرفی میکند: «یک فهرست از محصولات در حال فروش یا خدمات به همراه توضیحات و قیمت آن ها به صورت یک سند چاپی، یا سند الکترونیکی ( ای-کاتالوگ ) بر روی اینترنت یا بر روی فلاپی، سی دی، دی وی دی، وغیره است.»

کاتالوگ چیست

کاتالوگ یک سند یا یک کتاب شامل فهرست شماره گذاری شده ای از اسامی، وسایل، و یا کتاب هاست. هدف از تهیه ی کاتالوگ فقط فروش محصول به مشتری است. اطلاعات بسیار ساده ای درباره ی یک محصول مشخص دارد که در یک تا دو خط جمع آوری شده اند.

کاتالوگ شامل اطلاعاتی است که به شما کمک می کند یک محصول را خریداری کنید. طراحی و رنگ آمیزی کاتالوگ باید به گونه ای باشد که مشتری حداقل یک بار بتواند به محصول مورد نظر خود فکر کند.

در اصل بروشور، مثل یک واسطه، پلی بین شرکت و خواننده است. طراحان باید با استفاده از کلمات و گرافیک مناسب راهی پیدا کنند تا به طور موثر خواننده را از شرکت مطلع کنند؛ بروشور ها معمولا تا شده هستند و از 4 تا 8 قسمت تشکیل می شوند. کاتالوگ ها اطلاعاتی شامل توصیفات کامل و مطلوب پیرامون محصول عرضه شده ارائه می دهند. کاتالوگ ها معمولا به وسیله ی گیره ی کاغذ به هم وصلند و تعداد صفحات آن ها معمولا 8 صفحه یا بیشتر است.