تولید محتوا یک روش بسیار سودمند برای بهبود سئو یک وب سایت است. اما تولید محتوا چگونه میتواند موفق آمیز باشد؟ آیا هر کسی میتواند تولید محتوا مناسبی انجام دهد؟ آیا هر تولید محتوایی میتواند منجر به موفقیت یک وب سایت شود؟ همه اینها سوالات بسیار مهمی هستند، که باید پیش از تولید محتوا پاسخشان را بدانید. محتوا پادشاه است! این جمله کلیدی بیل گیتس نشان دهنده اهمیتی است محتوا در دنیای امروز دارد. اما برای اینکه این محتوا بتواند منجر به موفقیت شما شود، در این مقاله چندین راهکار مناسب ارائه شده است.
تولید محتوا برای یک وب سایت نیازمند بهینهسازی آن است. اما نمیتوان فقط با بهینهسازی به نتیجه مورد نظر برسید. باید در کنار آن خلاقیت داشته باشید. هر کدام از این دو فاکتور، بسیار مهم هستند. نباید هیچ کدامشان را در زمان تولید محتوا فراموش کنید. اگر خلاقیت را کنار بگذارید، محتوای شما هم مانند سایر وب سایتها خواهد بود و هیچ نقطه قوتی ندارید. اگر هم سئو را کنار بگذارید و تنها به خلاقیت محتوای خود بپردازید، موتورهای جستجو شما را دوست نخواهند داشت و مخاطبین را از دست میدهید. برای به دست آوردن یک تعادل میان سئو و خلاقیت در تولید محتوا چندین روش وجود دارد که در زیر آنها را برایتان گفتهام.
جستجو برای کلمات کلیدی مهم
محتوا با کلمات کلیدی به کار رفته در آن جستجو میشود. کلمات و جملاتی که کاربران با آنها به جستجو میپردازند. همواره در نظر بگیرید مخاطبین در طول زمان این کلمات و جملات را تغییر میدهند. اما چطور باید رفتار مخاطب را شناخت؟ راه کار بسیار ساده است. میتوانید از ابزارهای رایگان برای این منظور استفاده کنید. گوگل کیورد پلنر (Google Keyword Planner) نمونه بسیار مناسبی است. با این ابزار میتوانید کلمات کلیدی که مخاطبین با آنها به جستجو میپردازند را به دست آوردید. زمانی که این کلمات را به دست آوردید، باید آنها را در محتوای تولید شده قرار دهید.
کیورد پلنر گوگل (Google Keyword Planner) را به درستی استفاده کنید
کلمات کلیدی به کار رفته در محتوا را باید طبیعی استفاده کنید. تلاش نکنید تنها این کلمات را به کار ببرید. بلکه تلاش کنید از آنها استفاده کنید. هیچ مخاطبی دوست ندارد جملاتی را بخواند که شاید چندان معنیدار نباشد. باید از این کلمات به تناسب و بر اساس نیاز جملات و ساختار محتوا استفاده کنید.
تولید محتوا برای حل مشکلات مخاطبین
تولید محتوا زمانی که تمرکز بر روی حل مشکلات مخاطبین داشته باشد، میتواند تاثیر مثبتی روی سئو وب سایت شما بگذارد. چطور این موضوع اتفاق میافتد؟! افراد بسیار زیادی هر روزه برای رفع مشکلاتشان به موتورهای جستجو مراجعه میکنند. ممکن است بسیاری از این افراد به دنبال خرید محصول یا خدماتی نباشند و تنها بخواهند یک مشکل بسیار ساده را برای خودشان حل کنند. شما میتوانید این مشکلات را با یک تولید محتوای مناسب حل کنید. تلاش کنید روی محتوایی تمرکز کنید که بتواند مشکلات کاربران را برطرف کند. این کار باعث خواهد شد تا مخاطبین بیشتری به سایت شما مراجعه کنند. و یا حتی صفحات بسیار زیادی از وب سایتتان را مشاهده کنند. این موارد باعث خواهند شد تا گوگل رتبه بهتری به شما بدهد.
تولید محتوا برای افراد عجول
محتوایی که برای وب سایت خود تولید میکنید، همیشه و توسط همه افراد به صورت کامل خوانده نمیشود. بسیاری از افراد بسیار کوتاهتر از آنکه فکرش را بکنید از یک وب سایت خارج میشوند. این افراد معمولا تیترهای شما را نگاه میکنند. اگر موضوع مورد نظرشان در این تیترها، کلمات بولد و یا ایتالیک نباشد، سریعا وب سایتان را ترک میکنند. این افراد حتی پاراگراف ها را نگاه نمیکنند. این موضوع از اهمیت بسیار بالایی در تولید محتوای شما برخوردار است. تلاش کنید بسیار خلاقانه از تیترهایتان استفاده کنید. پاراگرافهای کوتاهتری بنویسید. جملاتتان کوتاهتر باشد. بخش مهم محتوای خودتان را در ابتدا، میانه و انتها تقسیمبندی کنید.
تولید محتوا به همراه حقایق
محتوا تولید شده میتواند حاوی حقایق جذابی باشند. تلاش کنید از این حقایق جذاب در محتوایتان زیاد استفاده کنید. این حقایق جذاب باعث خواهند شد تا مخاطبین با لذت بیشتری مطالب شما را بخوانند. بیشتر حرفهای شما را جدی بگیرند و اعتماد بیشتری پیدا کنند. تلاش نکنید یک گزارش خسته کننده تولید کنید. محتوای شما برای مخاطب باید نوشته شود. قرار بر این نیست او را مجبور به خواندن مطالب خسته کننده کنید. قرار نیست مخاطب برای امتحان یک درس کسل کننده آماده شود. قرار است شما مخاطب را جذب خود کنید، نه اینکه یک معلم خسته کننده باشید.
تولید محتوا به همراه تصاویر
تولید محتوا وقتی همراه با عکس باشد، بسیار تاثیرگذارتر است. یک تصویر صدها برابر بیش از یک جمله اثرگذار است. استفاده از تصاویر میتواند محتوای شما را برای مخاطب جذابتر کند. بسیاری از حرفهایتان را با تصویر به او بزنید. تلاش کنید از تصاویر بسیار کوچک و یا بی کیفیت استفاده نکنید. مخاطبین باید بتوانند یک تصویر خوب ببینند. قرار است آنها را به سمت خودتان بکشانید.
تولید محتوا برای انسان ها است
نوشتن محتوا را برای چند ثانیه متوقف کنید و به این سوالات پاسخ دهید:
- آیا آدمها آنطوری که من مینویسم حرف میزنند؟
- اگر کسی حرفهایم را بخواند، چه احساسی پیدا میکند؟
- آیا حرفهایی که میزنم واضح هستند؟
بعد از پاسخ دادن به این سه سوال ساده، احتمالا خیلی سادهتر میتوانید محتوایی مناسب انسانها تولید کنید! محتوای شما قرار نیست فقط گوگل را تحت تاثیر قرار دهد. مهمتر از همه این است که بتواند مخاطب شما را تحت تاثیر قرار دهد.
جمع بندی موارد مهم در تولید محتوای بهینه سازی شده و خلاق
تولید محتوای یکتا برای موفقیت در سئو یک امر بسیار ضروری است. اما این محتوای تولید شده باید هم برای موتورهای جستجو و هم برای انسانها بهینهسازی شده باشد. جذاب باشید! آدمها دوست ندارند به حرفهای افراد کسل کننده گوش بدهند. حداقل بیشتر آدمها این طور هستند. آدمها دوست دارند بعد از خواندن یک مطلب نیازشان برآورده شده باشد. آنها به دنبال فهمیدن چیزی هستند و باید به زبان انسانی برایشان بنویسید. اگر در تولید محتوا نمیتوانید خلاق باشید باید بدانید که اگر در کوتاه مدت گوگل به سایت شما رتبه خوبی بدهد، خروجی زیاد کاربران از سایت این رتبه را در میان مدت از بین خواهد برد. مخاطبهایتان را دوست داشته باشید. بدون آنها کسب و کارتان شکست خواهد خورد.
خدمات تولید محتوا
تولید محتوا شما باید رعایت فاکتورهای زیادی انجام بگیرد. تولید محتوا باید با در نظر گرفتن فاکتورهای سئو صورت بپذیرد. در کنار این موضوع باید بتواند منجر به جذب مخاطب هم بشود. آیا نیاز به این نوع تولید محتوا دارید؟ راه بسیار سادهای پیش پای شما است. تنها باید به بخش تولید محتوا وب سایت ما مرجعه کنید. ما اینکار را برایتان انجام میدهیم. شما به کارهای تخصصی خود بپردازید و کار تخصصی تولید محتوا را به ما بسپارید.