آیا تا به حال برای تولید محتوا به ترندها توجه کردهاید؟ آیا اصلا ترندها نقشی در انواع تولید محتوای شما داشتهاند؟ شاید بد نباشد کمی بیشتر در مورد توجه به ترند برای تولید محتوا بررسی کنیم.
تولید محتوا و بازاریابی محتوایی و توجه به ترند
تولید محتوا بخشی از بازاریابی محتوایی ما است. اگرچه تولید محتوا بیشتر بر خود تولید تمرکز دارد، اما بازاریابی محتوایی گسترده وسیعتری دارد. شاید برای بسیاری از ما این سوال پیش آمده باشد که چرا از ترندها در تولید محتوا و بازاریابی محتوایی استفاده نکنیم؟ اکنون میخواهیم پاسخ این سوال را پیدا کنیم و بدانیم چطور باید اینکار را انجام داد.
برای آشنایی بیشتر با هر دو اصطلاح، به مقالههای زیر مراجعه کنید:
در تولید محتوا و بازاریابی محتوایی گاهی ترندها نقش بسیار پر رنگ و موثری دارند. این تولید محتوا میتواند یک محتوای متنی برای سایت، یک پوستر، اینفوگرافیک، ویدئو، کتاب الکترونیکی، پاد کست و سایر اشکال محتوا را در بر بگیرد.
چندان دور از ذهن نیست که وقتی چیزی ترند میشود، مخاطبین زیادی حول آن موضوع به جستجو و تولید محتوا میپردازند. این موضوع ممکن است شما را وادار کند که بخواهید یک محتوا بر اساس ترند تولید کنید تا سریعا وایرال شود. این موضوع هم مزایای خود را دارد و هم معایب خود را که در ادامه بررسی میکنیم.
اگر در مورد وایرال شدن و یا ترند اطلاع کافی ندارید، حتما به این مقالهها مراجعه کنید:
مزایا تولید محتوا بر اساس ترند:
- موضوعی که ترند میشود در یک برهه زمانی کوتاه، مخاطبین بسیار زیادی را جذب میکند. پس میتوانید در زمان کوتاهی مخاطبین خود را به میزان چشمگیری افزایش دهید.
- برخی ترندها از پیش مشخص هستند. به عنوان مثال در شب سال نو میلادی یا نوروز، موضوعات مشخصی مورد توجه مخاطبین قرار میگیرند. در این مواقع میتوان از پیش برای ترند برنامه ریزی کرد و سریعا یک محتوای وایرال داشته باشیم.
- توجه به ترندها باعث میشود مخاطبین شما احساس کنند که شما همیشه به روز هستید. این موضوع باعث افزایش اعتماد آنها به شما میشود.
- توجه ترندها میتواند ایدههای جدیدی برای تولید محتوا در اختیارتان قرار دهد که شاید پیشتر به آنها توجه نکرده بودید.
معایب تولید محتوا بر اساس ترند:
- تمرکز تنها به ترند باعث میشود شما هیچگاه نتوانید برای بازاریابی محتوایی خود برنامه ریزی کنید و یک تقویم تولید محتوا داشته باشید. بدون یک برنامه ریزی منسجم، نمیتوان انتظار موفقیت زیادی داشت.
- تمرکز به ترند میتواند شما را از دنبال کردن یک روند سئو دور کند. برای موفقیت در سئو باید یک برنامه ریزی دقیق داشته باشید.
راهکار برای تولید محتوا ارزشمند بر اساس ترند:
- در تولید محتوا، بخشی از برنامه روزانه یا هفتگی خودتان را به ترندها اختصاص دهید. به عنوان مثال اگر ۵ محتوای هفتگی دارید، میتوانید دو محتوا را به ترندها اختصاص دهید. با این شیوه شما حداقل سه محتوای با برنامه قبلی خواهید داشت.
- در تولید محتوا با توجه به ترندها به سئو توجه کنید. ممکن است آن ترند مستقیما به کلماتی که میخواهید برای آنها رتبه سئو به دست بیاورید مرتبط نباشد. در این مواقع سعی کنید یک ارتباط ایجاد کنید. به این شیوه حتی پس از فروکش کردن ترند، محتوای شما هنوز نتایج سئو در بر دارد.
- کیفیت تولید محتوا را برای محتوای ترند در نظر بگیرید. به هیچ عنوان کیفیت را به خاطر زمان کم بی اهمیت ندانید. در طولانی مدت نباید پیج یا صفحه سایت شما کم کیفیت باشد.
- ترندهایی که از پیش مشخص هستند را برایشان زودتر برنامه ریزی کنید. اینکار میتواند به وسیله یک تقویم تولید محتوا انجام شود.
اگر نمیدانید تقویم تولید محتوا چیست به مقاله زیر مراجعه کنید:
سفارش خدمات تولید محتوا
اگر نیازمند خدمات تولید محتوا هستید، هیچ نگران نباشید! شما لولسا را در کنار خودتان دارید. برای آشنایی بیشتر با خدمات تولید محتوا، اطلاع از هزینه و همچنین ثبت سفارش به لینک زیر مراجعه کنید: