Your browser does not support JavaScript!
سئو جوملا
سئو وردپرس
سئو کار
مشاوره رایگان
رازهای حرفه ای سئو

سئو و بهینه‌سازی سایت یکی از دغدغه‌های اصلی بسیاری از کسب و کارها است. برای اینکار اولین قدم شناخت سئو هست. برای همین منظور در این مقاله شما را با آمار و ارقام و رازهای سئو آشنا خواهیم ساخت. این آمار و ارغام به شما کمک خواهند کرد تا بیش از گذشته از اهمیت سئو مطلع شوید، راهکار مناسب وب سایت خودتان را پیدا کنید و کسب و کار و وب سایتتان را پر مخاطب کنید.

گوگل رتبه اول در جستجو را دارد

گوگل پرطرفدارترین موتور جستجوی جهان است، این موضوع را همه ما می‌دانیم. اما شاید شما هم آمار دقیق میزان استفاده مردم از موتورهای جستجو نداشته باشید. ۸۱ درصد کاربران رایانه های رومیزی (دسکتاپ‌ها) از گوگل برای جستجو استفاده می‌کنند. ۴.۷ درصد از یاهو، ۵.۸ درصد Baidu و در حدود ۷ درصد از موتور جستجوی Bing استفاده می‌کنند. این آمار نشان می دهد که در حدود ۲۰ درصد افراد در دنیای اینترنت از موتور جستجویی غیر از گوگل استفاده می‌کنند که نباید آنها را فراموش کنید.

اینفوگرافیک استفاده کاربران از موتورهای جستجو

تعداد جستجو در گوگل

چه تعداد جستجو در گوگل انجام می‌گیرد؟ در هر ثانیه بیش از ۵۷۰۰۰ جستجو در موتور جستجوی گوگل انجام می‌شود. این آمار خیره کننده نشان از جایگاه ویژه گوگل در جهان امروز دارد. این آمار ماهیانه به بیش از ۱۰۰ میلیارد جستجو می رسد. جالب است بدانید در سال ۲۰۱۷ میلادی این موتور جستجو بیش از ۲ تریلیون جستجو در یک سال را پشت سر گذاشت.

سئو چیست

آمارهای رفتار کاربران

شروع خرید با یک جستجو: ۸۹ درصد افراد خرید خود را با یک جستجو آغاز می‌کنند. پس می‌توان با اطمینان گفت اینترنت مهمترین ابزار انسان‌ها برای خرید است. این موضوع نشان می‌دهد با بهینه‌سازی مناسب وب سایت خود، می‌توانید اولین جایی باشید که افراد برای خرید از آنجا پرس و جو می‌کنند.

اسکرول در سایت: ۲۰ درصد بازدیدکنندگان وب سایت‌ها اسکرول می‌کنند و باقی آنها تمام نیاز خود را در بخش بالای وب سایت‌ها برطرف می‌کنند و یا از آن خارج می‌شوند. پس توجه داشته باشید وب سایت شما باید بتواند در یک نگاه مخاطبین را جذب کند. بسیاری از افراد این موضوع را که مربوط به رابط کاربری سایتشان می‌شود رعایت نمی‌کنند. طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری (UX) یک امر بسیار تخصصی است.

تجربه کاربری چیست

تجربه کاربری (UX) و رابط کاربری (UI) تعاریف و تفاوت ها

پس برای طراحی رابط کاربری / تجربه کاربری سایت خود همواره با متخصصین مشورت کنید و هیچ اقدامه را خودسرانه و بدون اطلاع انجام ندهید.

اینفوگرافیک آمار های رفتار کاربران

۶.۵ کاربران به جستجوی برای اطلاعات مرتبط با جستجوی اولیه خود می‌پردازند. احتمالا شما هم نتایج مشابه گوگل را مشاهده کرده‌اید. این آمار نشان می‌دهد نتایج مشابه بسیار در میان کاربران مورد پسند بوده و بیش از نیمی از آنها از این ابزار استفاده می‌کنند. با این ابزار می‌توانید کلمات کلیدی مرتبط را به دست آورید و سایت خود را برای آن کلمات نیز بهینه کنید.

۸۰ درصد مردم پیش از تماس با کسب و کارهای کوچک به جستجو در اینترنت می‌پردازند. پس اگر شما هم یک کسب و کار کوچک دارید، بدانید بیشتر مشتریان شما، قبل از مراجعه در دنیای اینترنت به جستجو پرداخته‌اند. رقبای شما را می‌شناسند و با اطلاعات اولیه به سمت شما آمده‌اند.

دلایل شکست کسب و کارهای کوچک در اینترنت

روش‌های تقویت سئو برای کسب و کارهای کوچک

۳۳ درصد افراد پس از جستجو از برندی به جز برندی که در ابتدا به آن فکر می‌کردند خرید می‌کنند. این موضوع نشان دهنده این است که شما می‌توانید تا یک سوم افرادی که قصد خرید از برند دیگری به جز شما دارند را به سمت خود جذب کنید. تنها باید بتوانید با موفقیت در نتایج جستجوی گوگل، کاربران را وارد سایت کنید.

اشتباهات صاحبان کسب و کارهای کوچک

تنها ۲۵ درصد کسب و کارهای کوچک در جهان روی سئو سرمایه‌گذاری می‌کنند. همین امر باعث می‌شود تا سه چهارم دیگر از رقابت در دنیای اینترنت با آنها عقب بمانند.

سئو چیست؟

۷۱ درصد از صاحبان کسب و کارهای کوچک به جای سپردن بازاریابی دیجیتال به متخصصین خودشان دست به اینکار می‌زنند. عدم اطلاع کاقی درباره بازاریابی دیجیتال باعث خواهد شد تا بسیاری از این افراد که برای کاهش هزینه اینکار را خودشان انجام می‌دهند هیچ‌گاه نتوانند موفق شوند.

بازاریابی دیجیتال چیست

بازاریابی دیجیتال چیست؟

تنها 56 درصد وب سایت‌های کسب و کارهای کوچک جهان ریسپانسیو هستند. این موضوع نشان می‌دهد نزدیک به نیمی از کسب و کارهای کوچک وب سایت مناسبی برای کاربران موبایل ندارند و این مشتریان بالقوه را از دست می‌دهند.

طراحی ریسپانسیو

شبکه‌های اجتماعی و سئو

موتورهای جستجو سه برابر بیش از شبکه‌های اجتماعی کاربران را به وب سایت ها سوق می‌دهند. پس برای افزایش ترافیک سایت خود بیش از شبکه های اجتماعی روی سئو تمرکز کنید. توجه داشته باشید این موضوع برای افزایش ترافیک سایت است و ممکن است شما بتوانید در شبکه اجتماعی خودتان مشتریان بسیاری به دست آورید.

۷۴ درصد صاحبان کسب و کارها معتقدند شبکه‌های اجتماعی در استراتژی سئو آنها جای دارد. این اعتقاد (صحیح) هنوز در میان یک چهارم صاحبان کسب و کارها به درستی جا نیافتاده است.

اهرم ایجاد پیوند و رسانه های اجتماعی برای تجارت الکترونیک

اهمیت سرعت سایت برای گوگل

از سال ۲۰۱۰ میلادی گوگل اعلام کرده است که سرعت صفحه را به عنوان یکی از فاکتورهای نتایج جستجو در نظر می‌گیرد. از این تاریخ به بعد، متخصصین سئو این مورد را در چک لیست سئو خود قرار می‌دهند.

چک لیست سئو

اگر نیازمند چک لیست سئو هستید مقالات زیر می توانند به شما کمک کنند:

اهمیت زمان بارگذاری سایت در سئو: 40 درصد کاربران، سایت‌هایی که بیش از ۲ ثانیه زمان لود آن طول بکشد را ترک می‌کنند. شاید درک اهمیت این موضوع با این آمار روشن شود: اگر آمازون یک ثانیه زمان لود صفحاتش بیشتر شود ۱.۵ میلارد دلار در آن ثانیه ضرر خواهد کرد!

آمارها نشان می‌دهد یک وب سایت برای رایانه رومیزی باید حداکثر تا ۳ ثانیه و برای موبایل در ۲ ثانیه لود شود. پس از طراحی سایت‌های سنگین پرهیز کنید. 

اهمیت موبایل در سئو

در یک روز عادی حدود ۴۰ درصد افراد تنها از گوشی موبایل خود برای جستجو در اینترنت استفاده می‌کنند. این آمار نشان می‌دهد نزدیک به نیمی از کاربران به سمت رایانه رومیزی برای جستجو نمی‌روند. پس باید سایتی را برای آنها بهینه کنید که بتواند نسخه موبایلی مناسبی به کاربران ارائه دهد.

دو سوم کاربران وب سایت‌هایی که به درستی برای موبایل ریسپانسیو نباشند را ترک می‌کنند. 

کاربران گوشی های تلفن همراه بیشترین علاقه را به موتور جستجو گوگل دارند. به صورتی که 94 درصد جستجوهایی که در موبایل انجام می‌شود از طریق موتور جستجوگر گوگل است. تنها 4 درصد افراد در گوشی موبایل خود از یاهو و در حدود یک درصد از بینگ استفاده می‌کنند!

اگر وب سایت شما ریسپانسیو نیست شاید این موضوع باعث شود سریعتر اقدام به ریسپانسیو کردن سایت خود کنید: ۴۶ درصد کاربران اگر یکبار مشاهده کنند سایت برای موبایل طراحی نشده، دیگر به سایت شما باز نخواهند گشت!

هفتاد درصد کاربرانی که به وسیله گوشی همراه خود به جستجو برای خرید می پردازند، کمتر از یک ساعت اقدام به خرید  می‌کنند. این میزان سرعت در اقدام به خرید فرصتی استثنایی برای افرادی پدید می‌آورد که قصد فروش محصول و خدمات خود را از طریق اینترنت دارند.

تبلیغات کلیکی گوگل تنها ده درصد کاربران را به سوی خود می‌کشاند. اما این موضوع به معنی کم اهمین بودن این ابزار نیست. شما می‌توانید این ده درصد افراد را جذب کرده و همچنین با افزایش ترافیک سایت، به صورت غیر مستقیم سئو سایت خود را بهبود ببخشید. البته باید در نظر داشته باشید این تاثیر غیر مستقیم آنقدرها هم بزرگ نخواهد بود، اما بی‌تاثیر هم نیست.

فروشندگان و سئو

۸۱ درصد کارشناسان فروش، سئو را به عنوان ابزاری متوسط رو به بالا در فروش می‌شناسند. نیمی از کارشناسان فروش افزایش ترافیک را به عنوان هدف نهایی خود از سئو قلمداد می کنند.
۴۴ درصد مدیران فروش بیشترین بخش بودجه تبلیغات دیجیتال خود را بر روی جستجو صرف می‌کنند.

تا سال ۲۰۲۰ در حدود ۸۰ میلیارد دلار از تجارت جهان به سئو و مسائل مربوط به آن اختصاص یافته است.

تاثیرگذارترین ابزار های سئو

تولید محتوا می تواند تا ۵۷ درصد روی سئو سایت شما تاثیر مثبت بگذارد. این آمار برای جستجوی کلمات کلیدی ۴۹ درصد، استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای تقویت سئو ۳۹ درصد و ۳۶ درصد لینک‌سازی است.

۴۹ درصد صاحبان وب سایت‌ها معتقدند تولید محتوا سخت‌ترین تاکتیک سئو است.

تولید محتوا و سئو

تولید محتوا چیست؟

اگر شما هم نیازمند خدمات تولید محتوا هستید می‌توانید با مراجعه به بخش تولید محتوا سایت، این خدمات را از تیم لولسا بخواهید.

محتواهای بیش از ۱۰۰۰ کلمه بسیار بیش از محتوا های کوتاه‌تر به اشتراک گذاشته می‌شوند و مورد توجه مخاطبین قرار می‌گیرند. پس تلاش کنید محتوایی ارزشمند و طولانی و گاهی محتوای آسمان خراش برای مخاطبین خود تولید کنید.

محتوای آسمان خراش چیست؟

عموما محتوای طولانی‌تر (آسمان خراش) می‌تواند در نتایج جستجو رتبه بهتری به دست آورد. متوسط کلمات در محتوای سایت‌هایی که در صفحه اول نتایج گوگل قرار می‌گیرند ۱۸۹۰ کلمه است.

به روز رسانی و انتشار دوباره پست‌های قدیمی با محتوا و تصاویر جدید می‌توانند منجر با افزایش ۱۱۱ درصدی ترافیک ارگانیک سایت شوند.

کلمات کلیدی و سئو

کسب و کارهایی که یک کلمه کلیدی قدرتمند در بخشی از نام خود دارند، یک و نیم برابر جایگاه بهتری از سایر کسب و کارها در نتایج جستجو به دست می‌آورند.
۷۰ درصد ترافیک وب سایت ها با کلمات کلیدی بلند به دست می آیند.

نیمی از جستجوهای افراد حداقل از چهار کلمه تشکیل می‌شوند.

خدمات سئو لولسا

اگر شما هم قصد بهینه سازی وب سایت خودتان را دارید، مواردی که در بالا ذکر شده، می‌تواند کمک شایانی به شما بکند. پس به دقت موارد را مطالعه کنید و سایتتان را با توجه به آنها بهینه کنید. اگر هم تخصص لازم و کافی برای اینکار را ندارید می توانید این خدمات را از تیم ما بخواهید. خدمات سئو لولسا شامل: سئو، سئو جوملا و سئو وردپرس می شوند. تنها کافی است با ما تماس بگیرید و به جمع مشتریان لولسا بپیوندید.