طراحی برندبوک
روند برندسازی (برندینگ) در سال 2017

از بسیاری جهات اصول برندسازی (برندینگ) بی زمان و بدون تغییر می باشد. تحقیق بر روی مشتریان، به دست آوردن ایده های قدرتمند، تولید محتوایی که بتواند ایده شما را منتقل کند و و در پایان پیدا کردن راه هایی برای آنکه طراحی ها را در مقابل مخاطب مورد نظر قرار دهیم. 

اما در سال ۲۰۱۶ پیدا کردن این مخاطبین به شدت سخت شد. تغییرات  بزرگ در تکنولوژی، خلق محتوا و ابزارهای فرهنگی هر کسی را که در کار برندینگ (برند سازی) فعالیت می کرد را وادار کرد تا با چشمان باز همواره دقت کند استراتژی درستی را در پیش بگیرد. به همین منظور برند هایی که قصد دارند در سال ۲۰۱۷ موفقیت بیشتری کسب کنند باید بتوانند از تکنولوژی های روز بهترین استفاده را ببرند. در این مقاله ۵ مورد از جاهایی که می توانید به وسیله آن برند خودتان را در سال ۲۰۱۷ میلادی تقویت کنید و یا با استفاده از انها و با تکنولوژی های روز اقدام به برند سازی کنید را بررسی کرده ام.

۱- مخاطبان به سمت موبایل روی آورده اند و تبلیغات به سمت فیسبوک

برای ساخت یک برند باید همواره با مخاطبین خود ارتباط بر قرار کنید و به جایی بروید که مخاطبین می روند. سال ۲۰۱۶ سال روی آوردن گسترده کاربران اینترنت به سمت موبایل بود. در همین زمان برند ها در حال تلاش برای جذب مخاطبین آنلاین بودند و با تکنولوژی ها و اپلیکیشن های بلاک کردن تبلیغات موبایل ها دست و پنجه نرم می کردند. این موضوع منجر شد بسیاری برند ها از سمت تبلیغات سنتی به سوی جذب اسپانسر محتوا و محتوای برند سازی شده روی بیاوردند. اگر این دو مورد برای شما کمی نا آشنا است، در چند روز آینده آنها را در مقاله ای مفصل برای شما توضیح خواهیم داد.

دو پلتفرمی که در تبلیغات موبایل بسیار موفق بودند، گوگل (Google) و فیسبوک (Facebook) می باشند. این دو شرکت موفق شدند ۷۶ درصد از گسترش تبلیغات اینترنتی جهان را در سال ۲۰۱۶ به خود اختصاص دهند. این موضوع به خوبی نشان می دهد برند ها برای آنکه جایگاه خود را به دست بیاورند باید به سرعت از این دو پلتفرم استفاده کنند و تغییرات لازم را بر روی برند خودشان اعمال نمایند.

۲- اسنپ چت (SnapChat) به وسط صحنه آمده است

در حالی که فیسبوک تبلیغات دیجیتال در ۲۰۱۶ را زیر سلطه خود قرار داد، برندی بسیار کوچکتر تمام توجهات را به خود جلب کرد. اسنپ چت یک شبکه اجتماعی به اشتراک گذاری تصاویر است با یک تفاوت! محتوایی که شما در اسنپ چت قرار می دهید برای همیشه مانند اینستاگرام باقی نمی ماند! به جای ان در زمان کوتاهی پاک می شود و باعث القای حس سرعت و هیجان در مخاطبین خود می شود.

همچنین اسنپ چپ به خاطر فیلتر هایش شناخته شده است. فیلتر های جذاب و زیاد آن به کاربر امکان می دهد سلفب های جذابی از خود بگیرند. شبکه های اجتماعی به صورت فوق العاده ای در میان جوانان محبوبیت دارد و بازار بسیار بزرگی برای فروش می باشد. اسنپ چت می تواند در سال ۲۰۱۷ بخش بزرگی از کاربران اینستاگرام را به سمت خود بکشد و باید به این میدان بزرگ برای رقابت و برند سازی، به سرعت وارد شد.

۳- چتباتس (روبات های چت) بخش مهمی از برندینگ

اگر اسنپ چت کمپانی جدید و جذاب ۲۰۱۶ بود، جذابترین تکنولوژی نیز روبات چت (Chatbot) می باشد. نرم افزاری هوشمند که با کاربران از طریق متن و صدا حرف می زند، مانند یک انسان واقعی! چت باتس در آپریل ۲۰۱۶ با پلتفرم مسنجر فیسبوک به بهترین شکل معرفی شد. 

به صورت خلاصه می توان اینگونه گفت که مسنجر فیسبوک برای کسب و کارها امکان ساپورت اتوماتیک، راهنمای فروش اینترنتی و ... را بسیار ساده کرده است. توییتر نیز از چت بات (روبات چت) خود رونمایی کرد و به جمع شرکت های ارائه دهنده این خدمات پیوست.

اکنون در اوایل دوران چت بات ها (روبات های چت) هستیم، اما به سادگی می توان پیش بینی مرد این روبات های آنلاین به زودی بخش بزرگی از خرید های آنلاین ما را تحت تاثیر قرار خواهند داد. 

۴- فیسبوک به پخش ویدئو زنده، زندگی جدیدی داده است!

اگر اسنپ چت حس FOMO (ترس از دست دادن) در اشتراک گذاری تصاویر را به وجود آورد، پلتفرم لایو فیسبوک نیز این حس را برای ویدئو به وجود آورد و برند ها مجبور شدند به سرعت خود را با آن وفق دهند. بسیاری از برندها توانستند با استفاده سریع از این تکنولوژی به سرعت جایی در دل مخاطبین خود باز کنند و بازار بزرگی برای کسب و کار خود به دست آورند. پیش بینی می شود این موضوع در سال 2017 یکی بهترین شیوه ها برای تقویت برند ها باشد.

ترس از دست دادن fomo چیست و چگونه می توان از آن برای بازاریابی در شبکه های اجتماعی استفاده کرد؟

۵- واقعیت افزوده باز می گردد!

واقعیت افزوده (AR) تکنولوژی ای است که انرا با نام واقعیت هیبریدی و یا واقعیت تداخل یافته نیز می شاسند. اما هر اسمی که بر روی این تکنولوژی بخواهید بگذارید تفاوت نخواهد کرد، این تکنولوژی اشاره دارد به یکی کردن جهان فیزیکی و جهان مصنوعی، برای تعامل اشیای دیجیتالی با دنیای واقعی به وسیله گوشی های هوشمند.

واقعیت افزوده (AR) چیز جدیدی نیست. اما با نگاهی به بازی پوکمون گو اتفاق بسیار مهمی رخ داد. این تکنولوژی برای اولین بار توسط کاربران بسیار زیاد مورد استفاده قرار گرفت. پس از این موضوع بسیاری از برند های قدرتمند از این تکنولوژی به صورت گسترده استفاده کردند و توانستند برندشان را قدرتمند تر از گذشته کنند. برندهایی  مانند مک دونالد، نینتندو، ایکا و ... را می توان از برندگان استفاده از این تکنولوژی دانست.

اینفوگرافیک روند برند سازی (برندینگ) در سال 2017

اینفوگرافیک روند برند سازی (برندینگ) در سال 2017