شناخت سئو اولین قدم برای بهینه سازی سایت شماست تا مشتریان احتمالی بتوانند به صورت آنلاین سایت فروشگاه یا شرکت شما را بیابند. وقتی رتبه سئوی شما بالاتر باشد، احتمال اینکه مشتریان شما را انتخاب کنند بیشتر خواهد بود. با این حال برای درک واقعی سئو باید با نحوه کار موتورهای جستجوی مدرن آشنا باشید و این به معنای آشنایی با هوش مصنوعی است.
هوش مصنوعی چیست؟
هوش مصنوعی یک پیشرفت در زمینه تکنولوژی است که ما را قادر میسازد ترکیبی از سخت افزارها و نرم افزارها را بیافرینیم که همانند مغز انسان عمل میکنند. این تکنولوژی کمک میکند تا بتوانیم در مدت زمان اندکی حجم عظیمی از اطلاعات را آنالیز کنیم. این تکنولوژی جدید به ما کمک کرده تا موتورهای جستجوی بهتری بسازیم.
به طور کلی سه نوع هوش مصنوعی داریم:
- هوش مصنوعی محدود (ANI): این نوع هوش مصنوعی فقط میتواند روی یک مسئولیت کار کند.
- هوش مصنوعی عمومی (AGI): این نوع هوش مصنوعی مسئولیتهایی کلی و جامع بر عهده دارد (تونایی این نوع هوش مصنوعی معادل توانایی ذهن یک انسان است).
- هوش مصنوعی برتر (ASI): توانایی این هوش مصنوعی فراتر از هوش مصنوعی عمومی است.
هوش مصنوعی گوگل که رتبهبندیها به وسیله آن صورت میگیرد، از نوع ANI است. این سیستم نحوه یادگیری انسانها را تقلید میکند. سیستم رتبهبندی جدید گوگل که از هوش مصنوعی استفاده میکند از سال 2015 راهاندازی شد. پیش از آن رتبهبندیهای گوگل توسط الگوریتمهای انسانی انجام میشد. پس از گذشت زمان کوتاهی شیوه هوش مصنوعی جای تمامی الگوریتمهای انسانی را گرفت. البته الگوریتمهایی که گوگل در گذشته از آن ها استفاده میکرد، همچنان وجود دارند. تنها تفاوت در نحوه اعمال این الگوریتمها در رتبهبندی وب سایت هاست.
چه سایتهایی رتبه بهتری دریافت میکنند؟
سیستم رتبهبندی، سایتها را از لحاظ مطابقت با معیار های گوگل میسنجد و بر اساس آن رتبه هر سایتی را مشخص میکند. سپس برای هر کلید واژه (کلمه کلیدی) رتبهبندیای جدا در نظر میگیرد. البته این تنها نگاهی سطحی به کاری است که این سیستم انجام میدهد. در حقیقت این سیستم، محتوا و ساختار هر سایت را بررسی میکند. برای مثال در صورتی که یک سایت بیش از حد محتوای عمومی و کلی داشته باشد، رتبهای بدتر از سایتهایی که در باره یک موضوع خاص هستند دریافت میکند.
علاوه بر این مورد، سیستم به بکلینکها نیز توجه میکند. برای مثال اگر یک سایت فروش کفش به سایت فروش لباس لینک شده باشد، در رتبه آن تاثیر بسیاری خواهد گذاشت. اما لینک شدن همین سایت به یک وبسایت مربوط به کامپیوتر انتخاب خوبی نیست.
منطبق شدن با شیوه جدید سئو
وبسایتهای خوب آنهایی هستند که خود را بیش از سایرین با شیوه جدید منطبق میکنند. برای این کار گامهای زیر را دنبال کنید:
کیفیت
صرفه نظر از نوع محتوا (چه محتوای گرافیکی، چه محتوای متنی) کیفیت سایت خود را همواره بالا نگه دارید. این کار باعث میشود کاربران بیشتری به سایتتان مراجعه کنند و همین امر باعث افزایش لینکهای سایتتان در برابر سایر رقبا میشود.
تجربه کاربری
تحربه کاربری (UX) از اهمیت بالایی برخوردار است. راحتی کار با سایت و جستجوی آسان در آن تاثیر به سزایی در رتبهتان ایجاد خواهد کرد. برای این کار بهتر است ساختار سایت خود را به سایتهایی که در حرفه شما بهترین رتبه را دارند، شبیه کنید.
محتواهای مرتبط
این که محتواهای موجود در وبسایتتان به هم مرتبط باشند، از نکات مهم است. برای مثال کسی که برای خرید لباس به سایت شما مراجعه میکند، هیچ تمایلی برای مشاهده مطلبی درباره ی دندان پزشکی ندارد. امروزه سئو یکی از مهمترین بخشهای هر حرفهای به شمار میرود. اگر می خواهید در این رقابت تنگاتنگ موفق شوید، باید دائما سایت خود را با استانداردهای گوگل تطبیق دهید. در صورت اینکه شما هم قصد بهینه سازی وب سایت خود را برای موتورهای جستجو دارید و برای اینکار زمان و یا اطلاعات کافی ندارید میتوانید این خدمات را از ما دریافت کنید. تنها کافی است با مراجعه به بخش سئو و آنلاین سفارش خودتان را ثبت کنید.