Your browser does not support JavaScript!
سئو جوملا
سئو وردپرس
پیشنهاد کلمه کلیدی
مشاوره رایگان
سئو سایت و ارتباط کلمات کلیدی

سئو سایت و مسائل مربوط به کلمات کلیدی، احتمالا ذهن شما را به شدت به خود مشغول کرده است. مانند بسیاری از مدیران شرکت‌ها و وب سایت‌ها، احتمالا شما هم بارها تاثیر کمپین‌های سئو را با گوگل کردن کلمات کلیدی بررسی کرده‌اید تا ببینید آیا در صفحه اول گوگل حظور دارید و یا خیر. احتمالا پس از دریافت آنالیزهای مربوط به ترافیک ورودی وب سایت، به بخش کلمات کلیدی‌ای که برای آن برنامه‌ریزی کرده بودید توجه زیادی خواهید داشت.

سئو چیست

زمانی که شما هزینه‌های زیادی برای سئو پرداخت می‌کنید، طبیعی است که درگیر جایگاه کلمات کلیدی در گوگل باشید. پیروزی شما و رقبایتان به این معنی است که در نتایج گوگل در بالاترین عناوین ظاهر شوید. مشکل اینجاست که رتبه کلمات کلیدی در گوگل یک متریک اشتباه برای سنجش موفقیت است. برای اینکه بدانید چقدر در کمپین سئو خودتان پیروز بوده‌اید، باید بیاموزید کدام اندازه‌گیری‌ها و آمار باید مورد توجه شما قرار بگیرند.

کلمه کلیدی چیست

کلمه کلیدی چیست؟

اگر کمپین سئو شما شکست بخورد چه باید بکنید؟

ارتباط کلمات کلیدی منجر به تقویت سئو سایت می‌شود

کلمات کلیدی طولانی یکی از راه‌های تهیه یک استراتژی برای سئو سایت است. از این نوع کلمات کلیدی برای بهبود موضوع کپی رایت، متا دیتاها و استراتژی‌های لینک سازی استفاده می‌شود. این نوع کلمات باعث تقویت ارتباط سایت شما با موضوعات مورد نظر می‌شوند و در صفحه نتایج جستجو (SERP) برای کاربرانی که به محتوای شما نیاز دارند، در زمان و مکان مناسب به نمایش در می‌آید.

serp چیست

اما اهمیت ندارد سایت شما برای هر کدام از این کلمات چه رتبه‌ای را به دست می‌آورد. چرا که گستره وسیعی از کلمات و جملات وجود دارد که افراد آنها را جستجو می‌کنند. این موضوع با شیوع بیشتر جستجو صوتی بسیار بیش از گذشته تفاوت ایجاد کرده است. همچنین در نظر داشته باشید، گوگل در نمایش نتایج جستجو فاکتورهایی مانند تاریخچه جستجوی فرد، محل یا همان لوکیشن فرد و دستگاهی که توسط آن جستجو استفاده می‌کند و این موضوع منجر به تفاوت جایگاه وب سایت‌ها در نتایج جستجو برای افراد مختلف می‌شود.

صفحه اول گوگل جهانی وجود ندارد

گوگل نتایج جستجو را بر اساس هوش مصنوعی RankBrain که کلمات جستجو شده را بررسی می‌کند نتایج خود را نشان می‌دهد. این موضوع باعث خواهد شد که مدیران وب سایت‌ها کمتر بتوانند پیش بینی وضعیت وب سایت خود را در آینده به دست بیاورند و کنترل بر روی نمایش در کدام رتبه و چه زمانی را برای سئو کاران بسیار محدود می‌کند.

این موضوع به این معنی است که چیزی که شما در صفحه و رتبه اول گوگل مشاهده می‌کنید، با نتیجه ای که دوست شما چند کیلومتر دورتر مشاهده می‌کند متفاوت است.

اثبات این مدعا را کنسول وبمستر گوگل ارائه می‌دهد. این ابزار به شما نشان می‌دهد دقیقا افراد با جستجوی چه کلماتی وارد وب سایت شما شده‌اند. در این ابزار شما می‌توانید رتبه میانگین هر کدام از این جستجوها را مشاهده کنید. میانگین بودن این رتبه همان تفاوت جایگاه را برای افراد مختلف نشان می‌دهد. اما این موضوع نباید منجر به نگرانی شما شود. چرا که اگر به دقت به کلماتی که به وسیله آنها افراد وارد وب سایت شما شده‌اند نگاه بیاندازید، متوجه خواهید شد که با کلمات مختلف افراد مختلف وارد یک صفحه از سایت شما شده‌اند.

یک استراتژی سئو که بر اساس ارتباط کلمات کلیدی و قدرت (Authority) آنها برای یک ناحیه خاص تنظیم شده باشند، می‌تواند به شما این اطمینان را بدهد که با جستجوهای مختلفی وب سایت شما در نتایج جستجوی گوگل به نمایش در خواهد آمد.

محتوای ارزشمند، سئوی خارجی و استفاده از استراتژی های لینک سازی (لینک سازی داخلی و ساخت بک لینک) از جمله ابزارهایی هستند که می توانند ارتباط وب سایت را برای کلمات کلیدی مشخص کنند. این استراتژی می‌تواند به شما کمک کند تا با تغییرات قوانین و مداوم گوگل باز هم همیشه در جایگاه خوبی در نتایج جستجو داشته باشید.

بک لینک چیست

بک لینک چیست؟

اندازه گیری گسترش ترافیک ارگانیک

اکنون که متوجه شدید باید رتبه کلمات کلیدی را کنار بگذارید، چگونه باید بداید در نمایش صفحات جستجو و ارتباط دهی کلمات کلیدی مختلف برای جستجو در حال پیشرفت هستید؟

  • اندازه‌گیری ترافیکی که از جستجوی ارگانیک وارد سایت شما شده است به صورت ماهیانه و سالیانه می‌تواند به شما برای این منظور کمک کند.
  • بررسی بازدید کنندگان و بازدیدکنندگان جدید و میزان رشد بازدید کنندگان جدید و باقی ماندن بازدیدکنندگان قدیمی نشان دهنده پیشرفت سایت شما در گوگل می‌باشد.
  • اندازه‌گیری تعداد تماس‌های ورودی می‌تواند برای مشخص کردن پیشرفت شما در سئو ابزار مناسبی باشد. برای خود لیستی تهیه کنید که تعداد تماس‌های ورودیتان را در ماه یادداشت کنید و بتوانید تعداد تماس ها را برای ماه‌های مختلف با هم بررسی کنید.

راه حل مشکل کاهش ترافیک ارگانیک سایت

مهم افزایش تعداد تماس های مشتریان با شما است. برای این منظور از متخصصین سئو کمک بگیرید و اطمینان بیابید که از روش‌های اثبات شده و کلاه سفید استفاده می‌کنند. عواملی مانند افزایش بازدید سایت با روبات ها و یا ترافیک‌های کاذب و روش‌های این چنینی، بدل به مشتری برای شما نخواهند شد. افزایش بازدید و ترافیک وب سایت زمانی اهمیت دارد که بتواند دائمی باشد و نه با راه کارهای کوتاه مدت (و بعضا مخرب برای آینده) و بی ثمر.

اگر نیازمند سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو برای وب سایت خود هستید و این کار را شخصا نمی‌توانید انجام دهید، تیم طراحی و تبلیغات لولسا در بخش خدمات خدمات سئو و بهینه سازی این نیاز شما را با روش‌های اصولی و ماندگار برطرف خواهد کرد.