Your browser does not support JavaScript!
سئو وردپرس
سئو جوملا
سئو کار
مشاوره رایگان
سئو لوکال 2018: چهار شیوه برای موفقیت در سئو محلی

سئو لوکال یکی از مهمترین مسائلی است که ذهن سئو کارها و وبمستر ها را به خود مشغول می کند. پس از تغییرات گسترده ای که در چند سال گذشته برای بهینه سازی موتورهای جستجو، یک سئو کار حرفه ای به خوبی می داند باید پیش از رسیدن زمان دست به کار شود تا از رقبای وب سایت خود پیش بیافتد. در این مقاله قصد دارم با معرفی چهار شیوه برای سئو محلی که  می تواند باعث موفقیت شما شود را بیان کنم تا بتوانید به وسیله ای شیوه ها وب سایت خود را بهینه کنید.

دایرکتوری‌های محلی: هیچ گاه کافی نیست!

گوگل در گزارش های جدید خود ذکر کرده است که از هر پنج نفر، چهار نفر به نتایج جستجو (SERP) برای جستجوی لوکال اعتماد می کنند و از نتایجی صفحات گوگل استفاده می کنند. این موضوع نشان دهنده اهمیت بسیار بالای سئو لوکال برای موفقیت یک کسب و کار می باشد. یکی از بهترین راههایی که بتوانید در این راه موفقیت کسب کنید، ثبت سایت در دایرکتوری های محلی می باشد. به عنوان نمونه لیست گوگل مای بیزینس (Google My Bussiness) و نقشه گوگل اهمیت بسیار زیادی دارند. 

سرپ serp چیست

برای اینکه بتوانید در سئو لوکال موفقیت کسب کنید، بهتر است ابتدا لیستی از 10 دایرکتوری مهم (با توجه به کسب و کار، این دایرکتوری ها متفاوت می باشند) برای خود تهیه کنید. اطلاعات وب سایتتان را به صورت دقیق در این دایرکتوری ها ثبت کنید. بیشتر این دایرکتوری ها قابلیت مشخص کردن دسته بندی فعالیت وب سایت دارند که این موضوع برای شما بسیار مفید خواهد بود. برای اینکه این دایرکتوری ها بیشتر به شما اعتماد کنند، سعی کنید تا حتما در بخش فوتر وب سایت از NAP (نام، آدرس و شماره تلفن) استفاده کنید. NAP (یا همان نام، آدرس و شماره تلفن) اهمیت بسیار زیادی دارد تا گوگل بتواند به درستی سایت شما را در این دایرکتوری ها برای جستجوی محلی مورد استفاده قرار دهد.

فوتر در سئو سایت

بهتر است در NAP ها هیچ گونه تفاوتی وجود نداشته باشد (چه وقتی در سایت استفاده می کنید و چه وقتی در دایرکتوری ها). بهتر است وقتی NAP را در وب سایتتان به کار می برید با استفاده از داده های ساختار یافته Structured Data به خوبی نام، تلفن و آدرس را مشخص کنید.

قدرت نفوذ نظرات کاربران و رتبه دهی‌ها در سئو لوکال

نظرات مثبت کاربران در مورد وب سایت شما، می تواند در سئو لوکال نقش مهمی را بازی کند. تلاش کنید از مشتریان خود بخواهید تا در بخش ریوویو گوگل برای وب سایت شما نظر بنویسند و به سایتتان رتبه دهند. این موضوع باعث اعتماد بیشتر گوگل به وب سایت می شود و یکی از مهمترین فاکتور های سئو محلی برای گوگل است. یکی از مهمترین فاکتور ها در این ظرات و ریوویو ها زبانی است که کاربران برای این منظور استفاده می کنند. با توجه به زبان منطقه و یا کشور مورد نظر، از مشتریانتان بخواهید با زبان همان زبان برای شما ریوویو بنویسند. گوگل از این زبان برای مشخص شدن محل و جایگاه شما در سئو لوکال استفاده می کند. البته توجه کنید باید تا می توانید این ریوویو ها را زیاد کنید.

گوگل برای تاثیر گذاری مناسب در سئو لوکال از شما 150 ریوویو در یکسال اخیر با رتبه بالای 3.5 از 5 امتیاز طلب می کند. البته به این معنی نیست که ریوویو های کمتر بدون تاثیر هستند، هر چقدر ریوویو بیشتر داشته باشید (البته با رتبه بالا) برای شما مفید تر خواهد بود. اگر در وب سایت خودتان نیز بخش نظر دهی دارید، تلاش کنید این نظر دهی و  رتبه دهی را با استفاده از داده های ساختار یافته Structured Data برای گوگل قابل فهم کنید. .

استفاده از نشانه گذاری Schema برای سئو لوکال

چند سالی است که اهمیتی و نقش Schema در سئو برای متخصصین سئو به خوبی آشکار شده است. یک متخصص سئو حرفه ای به خوبی از اهمیت Schema Markup آگاهی دارد. برای سئو لوکال به غیر از داده های ساختار یافته متن، باید حتما در قسمت NAP نیز این داده ها را رعایت کنید. آمار گوگل نشان می دهد بیش از 50 درصد وب سایت ها از داده های ساختار یافته استفاده نمی کنند! این موضوع اهمیت ویژه ای دارد، چرا که نشان می دهد با استفاده از داده های ساختار یافته، نیمی از رقبا را پشت سر خواهید گذاشت. همچنین بخش جستجوی صوتی گوگل را نیز فراموش نکنید. جستجوی صوتی می تواند در موفقیت شما برای سئو لوکال 2018 بسیار با اهمیت باشد.

موارد اصلی را درست رعایت کنید: عنوان‌ها و متای توضیحات

در سئو موارد بسیار زیادی اثربخش هستند، اما بعضی موارد همیشه ثابت هستند: عنوان ها و متاها. از عنوان و متای توضیحات به عنوان یک تبلیغات مینیمال برای سایتتان در صفحه نتایج جستجو () استفاده کنید. در سال 2016 گوگل عرض بخش نتایج جستجو را به 600 پیکسل افزایش داد و جای بیشتری برای اسنیپیت ها ایجاد کرد. تلاش کنید عنوان صفحه (Title) صفحاتتان حداکثر بین 55 الی 60 کاراکتر و برای متای توضیحات (Meta Description) حداکثر بین 180 الی 200 کاراکتر استفاده کنید.

اگر عنوان صفحه و یا متای توضیحات شما بیش از این شود، بخش از عنوان و یا متای توضیحات با سه نقطه نمایش داده خواهد شد. این موضوع علاوه بر اینکه به صورت مستقیم بر روی سئو وب سایت شما تاثیر می گذارد، کاربران را نیز فراری می دهد. خودتان را به جای کاربر بگذارید، وقتی صفحه نتایج جستجو برای شما به نمایش در می آید و با سایت هایی رو به رو می شوید که عنوان و یا توضیحاتشان با نقطه تکمیل شده است. در این زمان شما به عنوان کاربر نمی توانید به درستی از تطابق صفحه با محتوای مورد نظر مطلع شوید و احتمالا شما هم مانند اکثر کاربران به وب سایت های دیگر خواهید رفت.

مواردی که در بالا گفته شد، می توانند در سئوی لوکال وب سایت شما تاثیر به سزایی داشته باشند، اما این تمام  کار نیست. چک لیست سئو بسیار گسترده تر از چهار عنوان است. تلاش کنید تا می توانید از تمامی موارد استفاده بهینه کنید. همچنین در نظر داشته باشید راه کار مناسب سئو، همیشه سئو کلاه سفید می باشد. سئو کلاه سیاه، در برخی موارد می تواند در کوتاه مدت برای شما جواب گو باشد، اما ضربه ای که بعدها به سایت شما وارد می شود، بسیار گسترده تر از آن نتایج خواهد بود.

توجه کنید که مخاطب حقیقی که نیازمند محتوای شما می باشد برای کسب و کار شما مفید است. مخاطبین ساختگی روبات ها و موارد این چنینی، چه از لحاظ مشکلاتی که در گذر زمان برای سئو به وجود می آورند و چه از لحاظ بازدید های غیر واقعی که بدل به هیچ نتیجه سودمند فروش نمی شوند شما را به دردسر های بزرگی خواهند انداخت.

در صورتی که اطلاع کافی از بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو ندارید و یا زمان کافی برای این کار برای شما وجود ندارد، می توانید از خدمات سئو و بهینه سازی لولسا استفاده کنید. این خدمات با هزینه مناسب و تنها با استفاده از شیوه های کلاه سفید و دائمی انجام می شود.

خدمات سئو جوملا و سئو وردپرس نیز به صورت تخصصی برای این سیستم مدیریت محتوا توسط سئو کارهای تیم طراحی و تبلیغات لولسا انجام می پذیرد.

اینفوگرافیک  سئو لوکال: چهار شیوه برای موفقیت در سئو محلی

سئو لوکال 2018: چهار شیوه برای موفقیت در سئو محلی