Your browser does not support JavaScript!
تولید محتوا
سفارش تولید محتوا تالیفی
سفارش تولید محتوا ویژه
هزینه
سفارش تولید محتوای تخصصی و مشکلات آن

سفارش تولید محتوای تخصصی! اگر نیاز به تولیدمحتوا داشته‌اید، احتمالا چند باری این کلید واژه را جستجو کردی. گوگل هم چند تا شرکت تولید محتوا بهت معرفی کرده و رفتی سفارشتو ثبت کردی. خیلی وقتا این کار به یک نتیجه کاملا معیوس کننده روبه‌رو می‌شه. می‌خوایم امروز ببینیم چرا این سفارشا نتیجه دلخواه مارو به دست نمیارن و چطوری می‌شه ازشون نتیجه گرفت.

تولید محتوا چیست

مشکلات سفارش تولیدمحتوای تخصصی

برای نمونه اول می‌خوام چندتا از مشکلاتی که مشتریای تولیدمحتوا (تولید محتوا چیست؟) باهاش رو‌به‌رو میشنو بررسی کنیم:

اشتباه بودن اطلاعات: گاهی ممکنه وقتی محتوای تخصصی سفارش می‌دی، مطلبی که دریافت می‌کنی توش اطلاعات اشتباه باشه. نویسنده به درستی با موضوع آشنا نبوده و تو جستجویی که کرده، اطلاعات غلطی به دست آورده. همین باعث شده بهت متنی تحویل بده که اشتباهه.

عدم رعایت چهارچوب‌های شرکت: بعضی وقتا ممکنه تو یک محصول یا خدماتی بفروشی و بخوای کسی براش تولید محتوا کنه. نویسنده کارو انجام می‌ده، محتوا رو سایت قرار می‌دی، اما مشتریایی که بهت زنگ می‌زنن خواسته‌هایی دارن که با چهارچوب‌های شرکتت همخونی نداره. میای محتوارو نگاه می‌کنی، میبینی که اونجا نویسنده چیزایی گفته که باعث شده مخاطب سایت دچار اشتباه بشه.

عدم بیان نقاط قوت: هر شرکتی یک سری نقاط قوت داره. مهمه که بتونی تو محتوا، این نقاط قوتو بیان کنی. اما می‌بینی محتوایی که بهت دادن، به این نکات توجهی نکرده!

احتمالا مشکلات دیگه‌ای هم هست که باهاشون رو‌به‌رو شدی، اما به خاطر اینکه این بخش طولانی نشه، تا همینجا بیشتر از مشکلات نمی‌گیم. می‌خوایم بریم راه حل پیدا کنیم که چه این مشکلات، چه مشکلات دیگه‌ رو که بیانشون نکردیم برات پیش نیاد.

حل مشکلات سفارش تولید محتوای تخصصی

باید همیشه واقع بین باشیم. ببینیم چه کارهایی کردیم و چه کارهایی نکردیم که به مشکل برخوردیم. شرکت تولیدمحتوایی که سفارش رو بهش دادیم، چندین نویسنده داره که محتوا براشون ارسال می‌شه و اونا هم برامون متنو می‌نویسن. باید بدونیم که اون نویسنده‌ها اندازه‌ای که ما کارمونو می‌شناسیم، نمیشناسن. قطعا اطلاعات اونا درباره ما خیلی کمه و منابعی که دارن برای نوشتن استفاده می‌کنن، ممکنه اونارو به اشتباه بندازه. نمی‌شه انتظار داشت همه چیزو بدونن. با یه جستجو توی اینترنت خودمونم با اطلاعات اشتباه رو‌به‌رو می‌شیم و می‌دونیم همیشه نمی‌شه اطلاعات درستو به دست آورد. فقط مایی که متخصص کارمون هستیم این موضوع رو می‌فهمیم.

برای حل مشکلاتی که این سفارشا دارن، چندتا راهکار وجود داره. بدون رعایت این راه‌کارها، نباید انتظار معجزه داشته باشیم و هر بار مشکل قبلی تکرار می‌شه.

  1. ارسال منبع برای نویسنده: اول از همه وقتی سفارش تولیدمحتوای تخصصی می‌دیم، باید برای نویسنده منبع ارسال کنیم. اونم منابعی که می‌دونیم اطلاعاتشون درسته. اگه بگیم تو گوگل سرچ کنن، ممکنه اطلاعات غلطی تو سایت‌های مختلف باشه و ما خودمون باعث گمراهی نویسنده شدیم و مقصر خودمون هستیم. پس اول از هر چیز، منبع درست برای نویسنده ارسال کنیم!
  2. توضیح درباره چهارچوب‌های شرکت: چهارچوب‌های شرکتو به نویسنده بده. نویسنده باید بدونه مثلا تو برای چه محصولی گارانتی داری و برای چه محصولی نداری. نویسنده باید بدونه فروش تو چطوریه. نویسنده باید بدونه نقاط قوت شرکتت چیاست و رو اونا تاکید کنه و بدونه نقاط ضعف چیا هست و حواسش باشه مخاطبو سمت اون نقاط نبره.
  3. عدم ارسال منابع زیاد: اگه قراره نویسنده یک متن ۱۰۰۰ کلمه‌ای بنویسه، نمی‌تونی ازش انتظار داشته باشی ۴۰ تا منبع بخونه و اطلاعات درستو از توشون در بیاره. باید منبع با محتوایی که می‌خواد بنویسه مطابقت داشته باشه. همون اندازه‌ای منبع بفرست که متن قراره باشه. در نظر بگیر نویسنده قرار نیست برات یه مقاله علمی پژوهشی بنویسه که تو ژورنال چاپ کنی! نویسنده قراره اطلاعات درستیو که بهش می‌دی استفاده کنه و برایت یک محتوا بنویسه.
  4. توجه به اینکه تولید محتوا یک کار گروهی است: تولید محتوا یک کار گروهی هست. وقتی سفارش می‌دی، تو و نویسنده باید همدیگرو پشتیبانی کنین. بعضیا فکر می‌کنن که خب عنوان دادم، نویسنده بره بگرده و خودش پیدا کنه. اگه نویسنده گشت و اطلاعات اشتباه پیدا کرد چی؟ اون موقع مشکل از نویسنده نیست، مشکل از تو هست که برای محتوات ارزش کافی قائل نبودی تا براش کار کنی. اگه فکر می‌کنی می‌شه همشو سپرد نویسنده و خودت کنار بکشی، بدون که یک محتوای تخصصی تحویل نمی‌گیری. پس حواست باشه این اشتباهو هیچ وقت مرتکب نشی.

به صورت کلی، تولید محتوا یک کار تیمی هست. باید وقتی سفارش تولید محتوا می‌دیم، بدونیم که ما در کنار نویسنده هستیم و باید اطلاعات درست و کاملی در اختیارش قرار بدیم. نه اطلاعات بیش از اندازه و نه اطلاعات بسیار کم. بلکه اطلاعات متناسب با محتوایی که می‌خوایم برامون بنویسه. اگه متن تخصصی هست،‌ نویسنده اطلاعاتش خیلی از ما کمتره پس باید نقش خودمونو بازی کنیم. در نهایت محتوا قراره که به سایت ما کمک کنه. پس باید براش اینقدر زمان بزاریم که چیزی ارزشمند باشه.