Your browser does not support JavaScript!
خدمات سئو
سئو ورپرس
سئو جوملا
سئو کار
شروع سئوی سایت برای مبتدی ها در هفت مرحله

شاید شما هم علاقه مند به بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو (سئو) شده اید و مانند اکثر افرادی که به تازگی پا در این میدان می گذارند، در مواجه شدن با ساختار پیچیده این شاخه با شکست روبرو شده اید. اما مطمئن باشید صدها فاکتور وجود دارد که بر روی سئو یک سایت تاثیر می گذارند. یادگیری تمامی این فاکتور ها و بدل شدن به یک متخصص در تمام این شاخه ها، نیازمند سالهای تلاش و تمرین است. اما به این معنی نیست که شما باید یک بودجه بسیار عظیم و سالها تجربه داشته باشید تا بخواهید سایت خودتان را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید. شاید رسیدن به رتبه خوب سو برای کلمات کلیدی اصلی برای شما غیر قابل دسترسی باشد، اما حتی یک هزینه بسیار کم در سئو هم می تواند در بهبود وضعیت کسب و کار شما مفید واقع شود. برای شروع راه اندازی یک کمپین، نیازمند به هفت جز مهم در کمپین خود هستید، که در این مقاله به این هفت جز خواهیم پرداخت.

سئو چیست؟

قبل از هر چیز باید کمی با سئو (SEO) یا همان بهینه سازی موتورهای جستجو آشنایی داشته باشید تا بتوانید از این مقاله استفاده کنید. اگر با سئو آشنایی کافی ندارید، پیشنهاد می کنم به مقاله های زیر حتما مراجعه کنید:

سئو چیست

یک وب سایت با یک پلاگین خوب سئو

در ابتدا نیاز به یک وبسایت خوب دارید، برای اینکار می توانید از سیستم های مدیریت محتوای برای ساخت سایت استفاده کنید. بسته به نوع فعالیت وب سایت می توانید از یکی از سیستم های مدیریت محتوا استفاده کنید. برای انتخاب سیستم مدیریت محتوای خود، پیشنهاد می‌کنم مقاله زیر را بخوانید:

سیستم مدیریت محتوا چیست

اگر نمی‌دانید پلاگین چیست از مقاله زیر کمک بگیرید:

پلاگین چیست؟

سیستم های مدیریت محتوا، عموما در درون خودشان حداقلی از نیاز های بهینه سازی برای موتورهای جستجو را دارند. به عنوان مثال، کد نویسی بسیار تمیز و خوبی و قابل خزیدن برای موتور های جستجو دارند و قابلیت ریسپانسیو شدن دارند و شما نیاز به یک استراتژی جداگانه برای بهینه سازی سایت برای دستگاه های موبایلی ندارید.

طراحی سایت ریسپانسیو چیست

در مورد ریسپانسیو شدن و علت اهمیت این موضوع می توانید مقاله زیر را مطالعه بفرمایید:

با وجود این مواردی که در خود سیستم های مدیریت محتوا وجود دارد، استفاده از یک پلاگین جداگانه برای سئو، کار بسیار خوبی خواهد بود. این پلاگین ها به شما کمک می کنند تا کارهای تکنیکی مانند بررسی عناوین صفحات، متا دیتا ها و موارد مربوط به کلمات کلیدی را به سادگی انجام دهید.

اگر شما از سیستم مدیریت محتوایی مانند وردپرسی و یا جوملا استفاده می کنید، برای شما پلاگین های مختلفی وجود دارد.

وردپرس چیست

در مقاله های زیر، برخی از پلاگین ها و کامپوننت های قدرتمند و مورد نیاز برای بهینه سازی در جوملا و وردپرس را برای شما معرفی کرده ایم.

جوملا چیست

انتخاب یک کلمه کلیدی درست!

در این مرحله نیاز دارید تا لیستی دقیق از کلمات کلیدی مهم برای خود تهیه کنید. اگر در این انتخاب سمت کلمات بسیار عمومی بروید، با کسب و کارهایی در می افتید که بودجه های زیادی برای سئو اختصاص داده اند و سالهاست در دنیای اینترنت مشغول به فعالیت هستند. اگر با این وب سایتها بخواهید در ابتدا درگیر شوید، نه تنها موفق نمیشوید، بلکه روند پیشرفت شما بسیار طولانی تر هم خواهد بود. به جای این موضوع بهتر است بر روی کلمات کلیدی ای تمرکز کنید که تنها برای مشتریان خدمات و یا محصولات شما اهمیت دارند. چرا که به این شیوه، تعداد کسب و کارهایی که با آنها به رقابت می پردازید بسیار کمتر هستند و این موضوع به شما کمک می کند تا بتوانید به رقابت با دیگر وب سایتها بپردازید.

کلمه کلیدی چیست

کلمه کلیدی چیست؟

در این مورد، نیاز دارید تا یک بررسی درست برای انتخاب کلمات کلیدی داشته باشید. خیلی این موضوع را پیچیده نکنید، تنها مهمترین کلمات کلیدی و ترکیبی از این کلمات، یا کلماتی که در آنها رقبای کمتری دارد را انتخاب کنید. یک ضرب المثل قدیمی ایرانی است که برای این مورد بسیار صحیح است: سنگ بزرگ علامت نزدن است!

تنظیمات اساسی درون وب سایت

در مرحله بعد، نیاز دارید تا مستقیما وب سایت خودتان را بهینه سازی کنید. درست است که سیستم مدیریت محتوای شما و پلاگین ها و کامپوننت هایی که نصب کرده اید، بسیاری از موارد مهم سئو را برای شما انجام می دهند، اما هنوز شما نیازمند وارد کردن محتوا به سایت هستید.

صفحات سایت خودتان را به شاخه ها و زیر شاخه ها تقسیم کنید، شاخه ها و زیر شاخه هایی که بخشی از کلمات کلیدی انتخابی شما در عنوان انها وجود داشته باشد، انتخاب بسیار مناسبی است. اما در این مرحله نیازمند یک تولید محتوای قدرتمند هستید. تلاش کنید هر صفحه از سایت شما از چند صد کلمه تشکیل شده باشد که به خوبی نگارش یافته باشد، محتوای آن مربوط به کلمات کلیدی انتخابی شما باشد، برای کاربر مفید بوده، و سپس تنظیمات مربوط به متا توضیحات، کلمات کلیدی و تگ های تیترها (H1, H2, …) را در آنها تنظیم کنید.

برای آشنایی بیشتر با تولید محتوا و تولید یک محتوای با کیفیت، مقالات زیر، می توانند به شما کمک شایانی بکنند.

تولید محتوا چیست

یک وبلاگ معمولی

از نظر من مهمترین چیز برای موفقیت در استراتژی جدید سئو (بهینه سازی برای موتورهای جستجو) یک کمپین با کیفت تولید محتوای ارزشمند و مداوم است. تلاش کنید حداقل در هر هفته دو پست داشته باشید که به مخاطبین شما و کلمات کلیدی شما کاملا مربوط باشند. جزئیات مهم، اطلاعات ارزشمند و مطالبی که تا کنون بیان نشده اند، می توانند گزینه های بسیار خوبی برای این محتوا باشد.

راه اندازی وبلاگ برای کسب و کار

اما در نظر داشته باشید تنها منظور من محتوای متنی نیست. بلکه محتوای ویدئویی و عکس ها هم بسیار مهم هستند و تاثیر بسیار زیادی بر روی سایت شما خواهند داشت. پس تقویم را بردارید، روزها را علامت بزنید، و در زمان مقرر، محتوای آن روز را تولید و منتشر کنید. فراموش نکنید، ویدئو و تصویر می تواند به ارزش محتوای شما، به میزان بسیار زیادی بیافزاید. بهترین کار داشتن یک تقویم تولید محتوا است.

تقویم تولید محتوا چیست

تقویم تولید محتوا چیست؟

برنامه انتشار خارج از وب سایت

جدای از بهینه سازی سایت و بازاریابی محتوایی، یکی از مهمترین عوامل موفقیت یک کمپین لینک سازی می باشد. کیفیت و کمیت لینک های دریافتی Domain Authority شما را مشخص می کند. با افزایش Domain Authority وضعیت جستجو کلمات کلیدی وب سایت شما نیز بهبود پیدا می کند.

در نظر داشته باشد نباید از اسپمرها استفاده کنید. مزرعه های لینک اصلا گزینه مناسبی برای لینک سازی نمی باشند و حتی می توانند منجر به پنالتی شدن وب سایت شما توسط گوگل شوند. به جای اینکار، تلاش کنید از وبلاگ ها و وبسایت هایی که مربوط به خدمات و محصولات شما هستند لینک دریافت کنید. در فروم ها (انجمن های گفتگو) عضو شوید و در بحث ها شرکت کنید. تلاش کنید سوالات مخاطبین را در قالب یک تولید محتوا که در سایتتان ابتدا منتشر شده است پاسخ بدهید. در شبکه های مجازی و وب سایت ها، در پروفایلتان لینک وب سایت را قرار دهید. و به صورت کلی می توان گفت لینک سازی ارگانیک داشته باشید، چرا که در غیر اینصورت، هیچ نتیجه مناسبی به دست نخواهید آورد.

بک لینک چیست

شبکه‌های اجتماعی را متصل کنید

بر خلاف عقیده معمول، شبکه های اجتماعی ارتباط مستقیمی با رتبه وب سایت شما ندارند. اگر این شبکه ها می توانند تاثیرات غیر مستقیمی در بهبود کمپین سئوی شما بگذارند. پس از شبکه های اجتماعی خودتان رونمایی کنید و هر از چندگاهی، محتوای ارزشمند خود را در این شبکه ها به اشتراک بگذارید. با این کار دیگران نیز محتوای شما را می بینند و شاید بسیاری از انها دوباره محتوای شما را به اشتراک بگذارند.

این اشتراک گذاری های پی در پی، می تواند باعث ترافیک بیشتر وب سایت و در نتیجه به صورت غیر مسقیم باعث بهبود وضعیت سئو (بهینه سازی برای موتورهای جستجو) شود.

رسانه اجتماعی چیست

به علاوه با این کار شما فالوورهای بیشتری به دست می آورید. که جدای از بازدید کنندگان وب سایت و منافعی که خود وب سایت برای شما دارد، می توانید از آنها برای بازاریابی در شبکه های اجتماعی استفاده کنید (بازاریابی شبکه های اجتماعی، بسیار پر سود و مفید است، اهمیت انرا دست کم نگیرید).

بازاریابی شبکه های اجتماعی اگرچه نتایج بسیار کوتاه مدتی دارد، اما همزمان هم در برند سازی هم در فروش و هم در افزایش ترافیک سایت به شما منفعت زیادی می رسانند. مقالات زیر می توانند به شما در بازاریابی شبکه های اجتماعی کمک کنند:

بازاریابی شبکه اجتماعی

یک استراتژی خوب برای گزارش

در انتها نیاز دارید یک استراتژی برای بررسی تاثیر گذاری تلاش هایی که انجام دادید، تهیه کنید. به وسیله این گزارش می توانید متوجه شوید کدام شیوه ها برای شما مفید تر بوده اند و کدام ها تاثیرات منفی داشته اند و یا حتی بی اثر بوده اند. چند ابزار بسیار قدرتمند برای این کار را خود گوگل به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهد. ابزارهایی ماند گوگل انالتیکس و گوگل وبمستر، سیستم های گزارش دهی بسیار قدرتمند و مفیدی برای اینکار می باشند. فراموش نکنید، بزرگترین متخصصین سئو نیز از این دو ابزار استفاده می کنند، پس ابزاری بسیار مفید و کاربردی است. 

انجام دادن مواردی که در بالا ذکر شد، شما را به قله های موفقیت در سئو نمی رساند، و پتانسیل بسیار زیادی برای بهبود سئو وجود دارد، اما به وسیله انها می توانید مسیر خودتان را شروع کنید. حرکت درست در مسیر درست، می تواند شروع خوبی برای راه اندازی یک کسب و کار و یا تقویت یک کسب و کار در سطح اینترنت باشد. اما فراموش نکنید، هر زمان که برای شما مقدور بود، یک متخصص سئو (سئو کار) حرفه ای برای خودتان استخدام کنید. افراد، تیم ها و شرکت های مختلفی این خدمات را برای شما انجام می دهند. این متخصصین می توانند راهی که شما در زمان طولانی قرار است طی کنید را با استفاده از تجربه و علم خودشان بسیار کوتاه کنند. البته می توانید در کلاس های آموزشی سئو نیز شرکت کنید تا خودتان بدل به متخصص سئوی خودتان  شوید.

هفت دلیل برای آنکه سئوی سایت و وبلاگتان را به متخصص سئو بسپارید

تهیه یک استراتژی خوب برای گزارش درست سئو سایت

اگر نیاز به متخصص سئو برای بهینه سازی وب سایت خودتان دارید، می توانید از خدمات سئو تیم طراحی و تبلیغات لولسا بهره ببرید. تنها کافی است به صفحه خدمات سئو و بهینه سازی سایت مراجعه کنید و به جمع مشتریان ما بپیوندید. همچنین اگر قصد دارید خودتان بدل به متخصص سئو سایت شوید، می توانید با استفاده از خدمات آموزشی ما، سئو را فرا بگیرید. برای این منظور به بخش فروش سایت مراجعه کرده و سفارش کلاس اموزشی سئو دهید.