Your browser does not support JavaScript!
طراحی موشن گرافیک
روند طراحی موشن گرافیک در سال ۲۰۱۷

انیمیشن همواره بخش حیاتی  و مهمی از داستان گویی محسوب می شود. در سال ۲۰۱۶ طراحان سعی داشتند انیمیشن هایی تولید کنند که با وجود این که زمان زیادی برای ساخت آن ها صرف نمی شد تا حد امکان دارای طرح جذابی باشند.  بنابراین انتظار می رفت تا تلفیقی از موشن گرافی ۲ بعدی و ۳ بعدی که با توازن مناسبی از عمق و تلرانس تختی به منظور ایجاد زیبایی بصری مطلوب در این سال مشاهده کنیم.

با پیشرفت تکنولوژی طراحان به منظور قرار دادن موشن گرافیک ها در سایت استفاده از HTML, CSS و زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت را جایگزین استفاده از فلش کردند و به این ترتیب تجربه کاربری (UX) خود را بهبود بخشیدند.

تجربه کاربری (UX) و رابط کاربری (UI) تعاریف و تفاوت ها

تغییر دیگری که شاهد آن بودیم، طراحی لوگو به صورت آیکون، گیف های متحرک و یا حتی ایموجی هاست. در نهایت تمامی آثار متحرک از این دست بسیار مورد استقبال قرار گرفته و با پیشرفت های صورت گرفته می توان آینده درخشانی را برای موشن گرافیک انتظار داشت. در این مقاله سعی شده تا به روند تغییراتی که در سال ۲۰۱۷ برای موشن گرافیک پیش بینی شده، پرداخته شود.

موشن گرافیک

۱- انتقال های یکپارچه 

انتقال های یکپارچه نه چیز جدیدی است و نه اینکه اختیاری، اما اخیرا بسیار مورد توجه و علاقه قرار گرفته است چرا که حس سیالیت را از طریق تغییر یک صحنه به صحنه ی بعدی بدون هیچ توقفی را به بیننده القا می کند.  

۲- مستندهای متحرک و تصاویر

ما در عصری به سر می بریم که با مسائل اجتماعی و سیاسی که مربوط به کل جهان است و نه فقط مربوط به یک ناحیه ی خاص سر و کار داریم. تصاویر و مستند های متحرک نقش به سزایی در افزایش آگاهی و داستان گویی را ایفا می کنند. 

۳- آیکون گرافی ساده شده

امروزه جامعه طراحان شیفته طرح های ساده، بر پایه ی طراحی استروک که مدرن، موثر و از لحاظ بصری جذاب است، می باشند. در طراحی لوگو نیز از این شیوه به طور خلاقانه ای بهره می برند تا از طریق لوگو خاص و جذاب خود آگاهی رسانی برند خود را به نحو احسن انجام دهند. لوگو های متحرک با ویژگی های ذکر شده می تواند در جذب مخاطب و ماندگار شدن در ذهن او بسیار موثر واقع شوند. آیکون گرافی های ساده همچنین می توانند در ارسال پیام های کوتاه تبلیغاتی به خوبی کاربرد داشته باشند.

۴- تلفیقی از دو بعدی و سه بعدی

بسیاری از موشن گرافیک ها در تلفیق دو بعد و سه بعد بودن به منظور موثر و جذاب تر شدن طرح گرافیکی موفق واقع شده اند. اغلب، اشیا سه بعدی در فضای دو بعدی واقع شده و باعث جذاب و واقعی جلوه کردن تصویر در برابر دیدگان ما می شوند. استفاده از زوایای زیاد در مناسب و موثر شدن این تکنیک کمک کننده خواهد بود. نتیجه تصاویری پیچیده و متحرک خواهد بود که داستانی را برای ما روایت می کند.

۵- تایپوگرافی متحرک

این نکته غیر قابل کتمان است که تایپوگرافی می تواند باعث موفقیت و یا شکست یک طرح شود. طراحان موشن گرافیک تمام تلاش خود را می کنند تا از طریق یک طرح زیبا تایپوگرافی متحرک در قابی مناسب تاثیر خوبی در کلیت طرح داشته ایجاد کنند. تایپوگرافی متحرک می تواند در فیلم ها، ویدئو کلیپ ها، وب سایت ها، انیمیشن ها و... به کار رود و بی شک یک کار هنری به شمار می آید.

تایپوگرافی چیست

در آخر اینکه شما به عنوان یک طراح باید همواره بهترین سبک و تکنیک های مناسب و به روز برای انتقال پیام خود را به کار گیرید تا طرح موفقی را خلق کرده و مخاطبین خود را راضی نگه دارید. بنابراین، دنبال کردن روند های تغییرات می تواند به شما کمک به سزایی کند.