سئو وردپرس
سئو جوملا
خدمات سئو
سئو کار
چهار علت که منجر به نتیجه نگرفتن از سئو در کسب و کار می شود

قراردادن کسب و کار در مقابل مشتریان راه کلیدی موفقیت آن کسب و کار است. بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو، یکی از راه هایی است که می توانید به وسیله آن این کار را انجام دهید. با بیش از 6 بیلیون جستجو روزانه، با توجه به این‌که بازدیدکنندگانی که از طریق جستجو سایتی پیدا می کنند بیشتر از دیگر بازدیدکنندگان سایت به فروش نزدیک تر هستند، تعجب آور خواهد بود اگر نتایج جستجو نتواند به کسب و کار کمک کند.

با این وجود، تمام کمپین های سئو به طور مساوی نتیجه بخش نیستند. در حالی که برخی از کسب و کارها از نتایج سئو سود بسیار بزرگی به دست می آورند، اما برخی دیگر رتبه سئو، نتیجه مناسبی برای کسب و کارشان به وجود نمی آورد و هزینه ای بدون کسب سود را مشاهده می کنند.

سئو چیست

اگر تلاش می کنید تا ترافیک سایت خودتان را از طریق بهینه سازی موتور های جستجو افزایش دهید اما نتایجی که منجر به سوداوری برای شما شود را مشاهده نمی کنید، دلیل این موضوع تضعیف نتیجه های سئو از طریق خود شما است. در این حالت باید به دنبال جاهایی که در تلاش های شما برای فروش بی نتیجه می گذارد را پیدا کنید.

موتور جستجو چیست

موارد زیر، چهار بخش است که شما باید به دنبال ریشه نتیجه نگرفتن از سئو سایت باشید:

۱- متریک های محسوس را اندازه نمی گیرید

انواع تلاش ها و نتایج سئو را در یک سطح در نظر می گیرید!

داده هایی که از اندازه گیری متریک های درست جمع آوری می شوند به شما نشان می دهند که کجای تغییرات مورد نیاز در استراتژی باید بدهید، و حتی به شما کمک می کنند بدانید تلاش های شما چگونه بر خلاف توقعات شما عمل می کنند. اما باید در نظر داشت که این موضوع تنها زمانی اتفاق می افتد که شما متریک های درست را اندازه گیری کنید.

بیشتر کسب و کارها در دام اندازه گیری متریک های غیر محسوس مانند پیج رنک، بازدید سایت و دیگر متریک هایی مانند اوتوریتی دومین می افتند. اشتباه نکنید، در حالی که اندازه گیری تمام این متریک ها خوب است، و نشان دهنده آن هستند که کمپین شما در حال پیشرفت به سوی اهدافش است، اما لزوما به معنای آن نیست که منجر به فروش و یا سودآوری برای شما می شوند.

دومین اتوریتی (Domain Authority) چیست؟

به جای این موضوع، شما باید بر روی فاکتورهایی مانند تبدیل نرخ بهینه سازی (CRO)، عملکرد ترافیک سایت و نقاط تمرکز بازدیدکنندگان در سایت توجه کنید. 

به عنوان مثال، گزارش آن که وب سایت شما به عنوان مثال هزار بازدید یکتا دارد، نمی توانند به مانند این به شما کمک کند که بدانید بازدیدکنندگانی که با یک کلمه کلیدی وارد سایت شما می شوند، پیش از خروج چه کاری انجام می دهند، چه صفحاتی را باز می کنند، کدام بخش ها را سر می زنند و بعد از سایت شما خارج می شوند.

کلمه کلیدی چیست؟

متریک برای تحقیق بهتر کلمه کلیدی

یک متخصص سئوی حرفه ای به خوبی می داند سطح اهمیت متریک ها با یکدیگر متفاوت هستند و نباید همه آنها را یکسان در نظر گرفت.

۲- محتوای سایت شما بازدیدکنندگان را مایوس می کند

متخصصین معتقد هستند تولید محتوای عالی برای سئوی موفق کافی نیست. در حالی که این موضوع صادق است که محتوا پایه سئو است و دلیل این موضوع مخاطبی است که به دنبال محتوای ارزشمند است، اما این تنها شرط لازم است و شرط کافی نیست.

تولید محتوا چیست

شما باید از تولید محتوا برای پر کردن جای خالی سایت به تولید محتوایی که بتواند به بهتر شدن زندگی بازدیدکنندگان سایت شما منجر شود روی بیاورید. این محتوا می تواند به گسترش کسب و کار شما کمک کنند.

پس اگر زمانی با این سوال مواجه شدید که چرا رتبه سئوی شما منجر به گسترش کسب و کار شما نمی شود، استراتژی تولید محتوای خودتان را مورد بازبینی قرار دهید.

تولید محتوا چیست؟

۳- از تاکتیک های منقضی شده سئو استفاده می کنید!

شما باید از تمرکز روی کلمات کلیدی به تولید محتوایی که می تواند باعث نگاه داری کاربر در سایت و در نتیجه باعث رونق کسب و کار می شود، تغییر جهت دهید. روزهایی که شمارش بک لینک ها و نتایج کلمات کلیدی می توانست به موفقیت در نتایج جستجو گذشته است. 

در حالی گوگل استفاده از هوش مصنوعی در الگوریتم رتبه دهی را معرفی کرده است، عنکبوت های موتور های جستجو کوچک تر می شوند. تنها محتوای واقعی می توانند رتبه خوبی به دست آورد و سایت هایی که کیفیت پایین دارند – حتی با وجود بک لینک های زیاد – باید برای کسب نتایج جستجو به سختی دست و پا بزنند. 

۴- مخاطب برای شما اولویت ندارد

اولویت دادن به مخاطب در استراتژی سئوی شما می تواند به نتیجه گیری از سئو در کسب و کار منجر شود. این موضوع تنها نباید منحصر به بازاریابی شبکه های اجتماعی شود، بلکه استراتژی شما باید بخش آموزش برای مخاطب را نیز در نظر بگیرد، تا بازدیدکننده بداند به چه علت نیازمند به محصول شما است.

بازاریابی شبکه اجتماعی

همچنین محتوایی که برای موتورهای جستجو نوشته شده باشد، شاید بتواند موتورهای جستجو را برای مدت کوتاهی تحت تاثیر قرار دهند، اما این نتایج سئو نمی توانند منجر به نتایج مثبت در کسب و کار شما شود. مخاطب است که با خرید از شما منجر به رشد کسب و کار شما می شود، موتور های جستجو محصولات شما را خریداری نمی کنند. 

اینفوگرافیک مقاله

اینفوگرافیک سئو