تبدیل شدن به یک سئوکار، نیازمند کارهای مختلفی است. اگر به تازگی با سئو آشنا شدهاید و میخواهید یک متخصص سئو بشود، باید برخی چیزها را بیاموزید. در این مقاله، از حداقلهایی که باید برای شروع به آنها داشته باشید گفتهایم.
سئو کار کیست؟
متخصص سئو یک متخصص بازاریابی است که از تحقیق و تجزیه و تحلیل برای بهبود رتبه وب سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل استفاده میکند. سئوکارها محبوبترین و مرتبطترین کلمات کلیدی مورد استفاده کاربران در موتورهای جستجو را پیدا میکنند و سایت را برای آن کلمات بهینه سازی میکنند.
شرایط تبدیل شدن به سئوکار
برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو، باید شرایط زیر را داشته باشید:
تحصیلات: مدرک دانشگاهی خاصی در رابطه با سئو وجود ندارد. بسیاری از متخصصان سئو کار خود را در زمینههای دیگر آغاز کرده و از مهارتهای خود برای کار سئو استفاده میکنند. برای یادگیری سئو، آموزشهای فراوانی وجود دارد، اما بهترین آموزشها را میتوانید از خود موتورهای جستجو دریافت کنید.
تجربه: برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو، باید حداقل دو تا سه سال تجربه در توسعه و اجرای موفقیت آمیز کمپینهای سئو داشته باشید. شما باید با ابزارها و برنامه های سئو مانند گوگل آنالتیکس آشنا باشید. همچنین باید بتوانید تحقیقات کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل رقابتی، بهینه سازی محتوا، ساخت لینک و نظارت بر عملکرد را انجام دهید.
مهارت: برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو، باید مهارتهای تحلیلی، ارتباطی و تحقیقاتی عالی داشته باشید. شما باید بتوانید الگوریتمهای موتورهای جستجو و روشهای رتبهبندی و همچنین نیازها و ترجیحات مخاطبان هدف خود را درک کنید. شما باید بتوانید محتوای وب سایت جذاب و با کیفیتی بنویسید که کلمات کلیدی را در خود جای داده و بهترین شیوههای سئو را دنبال کند. همچنین باید بتوانید با سایر متخصصان بازاریابی برای همسو کردن اهداف و استراتژیها همکاری کنید.
برای شروع بد نیست با چند آموزش ابتدایی شروع کنید: