Your browser does not support JavaScript!
تولید محتوا شبکه اجتماعی
استفاده از حس نوستالژی در برندسازی

امروزه حس نوستالژی به عنوان حس اشتیاق به بازگشت به گذشته و خاطرات ایده آل و محبوب آن زمان معنا می شود. استفاده از این حس قوی در طراحی می تواند سبب برانگیخته شدن احساسات مخاطب شود و آن ها را از لحاظ روانی درگیر طرح کند. حس نوستالژی می تواند خلاقیت شما را به عنوان طراح برانگیخته کند چرا که خاطرات نوستالژی  حس تعلق، معنا داشتن و آرامش را القا کرده، امکان دسترسی به اطلاعات بیشتری در ذهن  برای خلق ایده را داده و همچنین به شما کمک می کند تا احساساتی را با مخاطبانتان به اشتراک بگذارید که آن ها را درگیر طرح خواهد کرد و در ذهن آن ها عمیقا ماندگار خواهد شد. در این مقاله  به راه های استخراج خاطرات نوستالژی به منظور ایده گرفتن برای طراحی و استفاده از این شیوه طراحی به منظور ساخت برندی ماندگار در ذهن مخاطب پرداخته خواهد شد.

استفاده از حس نوستالژی برای برندسازی

۱- داشتن دلیل خوب برای استفاده از نوستالژی در طرح

باید ایده طرح شما متناسب با مخاطبین هدف شما و مربوط به کسب و کارتان بوده و فاکتور های قوی برای پرداختن به آنها به منظور درگیری احساسات مخاطبانتان داشته باشد. لازم به ذکر است که توجه داشته باشید تا خاطراتی که برند شما در ذهن مخاطب بازسازی می کند دارای جنبه های مثبت باشد.

۲- بازسازی خاطرات دوران کودکی 

استفاده از بازی های دوران کودکی شخصیت های محبوب داستان های دوران کودکی یکی از قوی ترین عوامل برانگیختن احساسات خوب و شاد نوستالژیک است که می تواند طرح شما را محبوب سازد.

۳- جشن گرفتن تعطیلات ویژه

فکر کردن به تعطیلات و روزهای خاص در تقویم عمومی مردم همواره حس شیرینی در ذهن مخاطب پدیدار می کند بنابراین طرح شما می تواند در احساس شادی ایام خاص موجود در فرهنگ مخاطبانتان با آنها سهیم شود.

جشن گرفتن تعطیلات ویژه برای برند سازی

۴-  استفاده از عکس‌های تاریخی 

استفاده از عکس های سیاه و سفیدی که مربوط به سال ها پیش و در برگیرنده اصالت محصول شما است در حالی که لوگو طراحی شده ی برند شما در کنارش قرار گرفته است تاثیر بسیار خوبی در ماندگار شدن برند شما در ذهن مخاطب خواهد گذاشت. به طور مثال تصویر زیر که مربوط به پوشش بسته بندی محصول است به خوبی گواه آنچه گفته شد می باشد.

استفاده از عکس های تاریخی برای برندسازی

۵- استفاده از فونت وینتیج و رنگ‌های سپیا

استفاده از مجموع رنگ سپیا که به نوعی قرمز قهوه ای به شمار می آید و فونت وینتیج که در کارهای طراحی گذشته بسیار استفاده می شدند سبب می شود تا طرح کلاسیک به نظر برسد و مخاطب را به یاد آثار به یاد ماندنی گذشته اندازد.

۶- نشان دادن تصویری که محلی بودن محصول را نشان دهد

حمایت از محصولات محلی که امروزه با وجود داشتن زندگی مدرن همچنان به دلیل اصیل و با ارزش بودن این محصولات مورد توجه روز افزون  انسان ها قرار گرفته است و به آن ها احساس خوبی را القا می کند. استفاده از پالت رنگ روشن، فونت سفید زیاد و تصویر ساده ی مربوط به نوع کالا برای این هدف بسیار مفید واقع خواهد شد.

استفاده از محلی بودن برای برندسازی

۷- افزودن حس رومانتیک به شیوه‌ی کلاسیک

برای این کار می توانید از طرح ها و عکس های سیاه و سفید رومانتیک گذشته استفاده کرده، آن ها را تغییر داده و رنگ آمیزی کنید این شیوه باعث می شود تا طرح شما حس زیبایی به مخاطب القا کرده و او را به خوبی جذب کند.

در آخر امیدوارم که با خواندن این مقاله ایده های خوبی برای طرح نوستالژیک خود پیدا کرده باشید و از این طریق قادر باشید تا حس گرم و دلپذیری را به مخاطبان خود القا کنید.