Your browser does not support JavaScript!
تولید محتوا
سفارش تولید محتوا ویژه
سفارش تولید محتوا تالیفی
هزینه
هزینه تولید محتوا و ارزشمندی آن

هزینه تولید محتوا ممکن است در ابتدا برای بسیاری از افراد مبلغ بالایی به نظر برسد. در این مقاله قصد داریم درباره موضوع تولید محتوا برای وب سایت، هزینه های آن و نحوه انتخاب یک سرویس دهنده خدمات تولید محتوا مناسب به بحث و گفتگو بپردازیم. تولید محتوا هزینه بر است، اما اگر اصولی باشد این هزینه چندان زیاد نخواهد بود.

تولید محتوا چیست

هزینه تولید محتوا چگونه محاسبه می شود؟

هزینه تولید محتوا برای یک وب سایت ممکن است توسط فاکتور های مختلفی سنجیده شود. به عنوان مثال تخصصی بودن یک محتوا می تواند هزینه آن را افزایش دهد. اما این تنها عامل تعیین کننده قیمت تمام شده برای تولید محتوا نیست. بلکه عوامل دیگری هم در این موضوع دخیل هستند که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد.

عوامل تعیین کننده هزینه تولید محتوا

  • تعداد محتوای سفارش داده شده می تواند در تعیین قیمت تمام شده اثر گذار باشد.
  • تخصصی و یا عمومی بودن محتوا از جمله عوامل مهم تعیین هزینه تولید محتوا است.
  • ویراستاری سئو در تولید محتوا و دقت روی آن از جمله دیگر موارد اثر گذار در قیمت است.
  • جدید بودن یک محتوا می تواند در هزینه های شما دخالت داشته باشند.
  • استفاده از نویسندگان متخصص و یا آماتور نیز آثار خود را در این مورد دارد.
  • کپی نبودن به معنای واقعی از دیگر فاکتور های تعیین کننده قیمت می باشد.

هزینه تولید محتوا، هزینه بالا و یا هزینه پایین؟

هزینه تولید محتوا اگر روی آن تصمیم گیری کنید چندان برایتان بالا نخواهد بود. اما منظور از این موضوع که انتخاب درست داشته باشید به راستی چیست؟ آیا اگر مجموعه ای هزینه های بالایی برای خدمات خود اعلام می کند الزاما کیفیت بالایی هم به ما ارائه خواهد داد؟

انتخاب درست تیم تولید کننده محتوای سایت به معنی توانایی انجام آن تیم برای تولید یک محتوای با کیفیت و اثر گذار است. باید نویسنده محتوایی برای شما بنویسد که هم برای خواننده جذاب باشد و هم برای موتورهای جستجو. اگر رویکرد تنها به سمت خواننده باشد، ممکن است در نتایج سئو هیچ گاه اثر گذار نباشد. اگر هم به تنهایی برای موتورهای جستجو نوشته شده باشد، احتمالا نمی تواند خواننده را راضی کرده و منجر به افزایش نرخ بازگشت (Bounce Rate) و آثار نامطلوب ثانویه سئو خواهد شد.

یک تولید محتوای با کیفیت اگر توسط نویسنده ای خبره نوشته شده و سپس به درستی ویراستاری سئو روی آن انجام گیرد هزینه بالایی نخواهد داشت. چرا که به سرعت اثرگذاری خود را به شما نشان داده و می توانید از درآمدی که حاصل از وارد شدن کاربر جدید به سایت است برای آن استفاده کنید. و تولید محتوا منجر به سود آوری برای شما شود.

اما در نظر داشته باشید گاهی ممکن است شما از یک محتوای با کیفیت هم نتیجه نگیرید! چرایی و چگونگی برطرف کردن این مشکل را در ادامه توضیح خواهیم داد.

تولید محتوای با کیفیت اما بی نتیجه

تولید محتوا حتی اگر از کیفیت بالایی برخوردار باشد، همیشه نمی تواند اثر خود را نشان دهد! چرا که تولید محتوا در قالب صفحاتی به موتورهای جستجو نمایش داده می شود که باید آنها نیز بر اساس ساختار های مورد نظر موتورهای جستجو طراحی شده باشند.

تولید محتوا چیست؟

اگر شما سایتی داشته باشید که ساختار آن بر اساس اصول سئو تنظیم و طراحی نشده باشد، محتوا نمی تواند شما را نجات دهد. شاید بپرسید برخی از وب سایت های بسیار معروف موارد مختلفی از اصول سئو را رعایت نکرده اند اما کاربران زیادی دارند، پس آنها چطور موفق شده اند؟

این موضوع ممکن است علت های مختلفی داشته باشد. مثلا وب سایت های قدیمی که سالیان سال است کار می کنند کاربران زیادی دارند. چرا که بیشتر کاربران آنها به صورت مستقیم وارد وب سایت می شوند و همین موضوع ترافیک این سایت ها را افزایش می دهد. ترافیک بیشتر منجر به نتیجه گیری بهتر در سئو می شود.

برخی از این وب سایت ها هزینه های بسیار بالایی بابت تبلیغات می پردازند. به جای آنکه از اصول سئو پیروی کنند به دنبال روش هایی همچون تبلیغات کلیکی، تبلیغات در رسانه ها و روش های این چنینی می آورند.

اما باید بدانید اگر ساختار درست سئو برای وب سایت خودتان استفاده نکنید، برای نتیجه گیری نیاز به صرف هزینه های بالاتری خواهید بود.

چگونه تیم تولید محتوا با هزینه مناسب انتخاب کنیم؟

برای انتخاب تیم تولید محتوا، بهترین روش سفارش چند محتوای اولیه است. این محتواها می تواند به شما کمک کند بتوانید بهتر تصمیم بگیرید. چرا که می توانید محتوای به دست آمده را کیفیت سنجی کنید و سپس اقدام به سفارش تعداد بالا محتوا بکنید. در زمان انتخاب تیم تولید محتوا باید بدانید این خدمات نه هزینه بسیار بالایی باید داشته باشند. نه هزینه ای بسیار پایینی.

برای یک تولید محتوا حداقل دو نفر بر روی متن تهیه شده کار می کنند. یک نفر نویسنده و یک نفر ویراستار سئو، پس باید هزینه برای فعالیت دو نفر متخصص کفایت کند. پس اگر هزینه بسیار پایین باشد احتمال دارد محتوا کپی شده باشد، احتمال دارد ویراستاری سئو نشده باشد و یا کیفیت بسیار پایینی داشته باشد.

از طرفی این کار نیازمند صرف هزینه های بسیار زیاد نیست. پس باید در نظر داشته باشید این هزینه نه خیلی زیاد باشد و نه خیلی کم. برای انتخاب تیم مورد نظر ابتدا خودتان را جای نویسنده بگذارید. فرض کنید قرار است یک محتوای ۱۰۰۰ کلمه ای بنویسید. ببینید چه میزان زمان برای انجام آن نیاز خواهد بود. حال نیمی از این زمان را هم برای ویراستاری سئو به آن بیافزایید. به نظر شما چه مبلغی برای انجام این کار نیاز هست؟ احتمالا نه بسیار زیاد و نه بسیار پایین خواهد بود.

باید هزینه تولید محتوا به نسبت کیفیت آن قابل قبول باشد. هر هزینه ای که بر این اساس نباشد، نمی تواند نیاز شما را به درستی بر طرف کند.

نتیجه گیری از بحث

یک تولید محتوای با کیفیت هزینه ای متوسط دارد، اما در کنار آن استفاده از ساختار درست از اهمیت بالایی برخوردار است. برای انتخاب تیم تولید کننده محتوا عجله نکنید. می توانید با چند جا کار کنید و به هر کدام تعداد محدودی سفارش اولیه دهید تا بتوانید کیفیت سنجی داشته باشد. گاهی ممکن است نتوانید با ادبیات برخی از افراد ارتباط برقرار کنید و احساس کنید مناسب وب سایت شما نیست. پس ابتدا بررسی کرده و سپس اقدام به سفارشات زیاد کنید.

خدمات تولید محتوا و سئو

اگر نیاز به تولید محتوا با کیفیت و هزینه مناسب دارید می توانید به بخش تولید محتوا سایت مراجعه کنید. در کنار این خدمات ما برای بهبود ساختار وب سایت، خدمات سئو وردپرس و سئو جوملا را هم به شما پیشنهاد می کنیم. اما باز در نظر داشته باشید، تمامی مواردی که در بالا گفته شد را در هنگام سفارش رعایت کنید.