برای هر موضوع محتواهای زیاد و متنوعی در فضای مجازی وجود دارد که بعضی از آنها طرفداران زیادی دارند و بعضی از آنها طرفدارهای محدودی دارند. تفاوت این دو دسته در کیفیت آنها است، دستهای از محتواهایی که تولید شده بیکیفیت و بدرد نخور هستند و تعداد کمی در دسته محتواهای ارزشمند جای میگیرند. ممکن است برای شما سؤال پیش بیاید که ویژگیهای یک محتوای ارزشمند چیست؟ اگر به دنبال این سؤال هستید این مقاله را تا انتها بخوانید و اطلاعات مورد نیازتان را دریافت کنید.
تعریف یک محتوای ارزشمند چیست؟
معیارهای مهم و زیادی برای شناسایی محتوای با کیفیت، بدون کپی و ارزشمند وجود دارد که در ادامه چند تا از مهمترین آنها را برایتان به اختصار آوردهایم.
۱- کپی نبودن
محتوای ارزشمند محتوایی است که یونیک و روان باشد. گوگل پر از محتواهای تکراری است. اما اگر شما این محتواها را کپی کنید و برای فرد مورد نظر بفرستید این موضوع شما را هم از چشم کاربر و هم گوگل خواهد انداخت.
۲- به روز بودن مطالب
شما یک مخاطب هستید! به سایت وارد می شوید، مطالب تکراری که در ده سایت دیگر خواندید مقابلتان قرار می گیرد. چه کار می کنید؟ قطعا آن سایت را به سرعت ترک می کنید. پس مهم است که در محتوا اطلاعات جدید به مخاطبین بدهیم.
۳- اطلاعات مفید
فرض کنید که نیم ساعت وقت می گذارید و یک مقاله را می خوانید. اگر از شما بپرسند از خواندن این مقاله چه چیزی یاد گرفته اید؟ باید بتوانید چند جمله درباره آن بگویید. اما احتمالا بارها وارد سایت هایی شدید که مطالب زیادی دارند. وقت می گذارید و آنها را می خوانید. دست آخر ناراحت هستید! می گویید چرا وقتم را برای خواندن کلماتی هدر دادم که هیچ چیز جدیدی به من اضافه نکرد؟ این موضوع را بسیار جدی بگیرید. تولید محتوا انشا نویسی نیست. کسی به خاطر طولانی بودن خوشحال نمی شود. مهم اطلاعات مفید است. باید یک مخاطب احساس کند وقتش را برای کار درستی گذاشته است.
۴- استفاده از رسانه های گوناگون
بهتر است یک محتوای متنی را به تنهایی به کار نبرید. در حال خواندن مخاطب خسته می شود. بهتر است از ویدئو، عکس، پوستر، اینفوگرافیک و حتی پادکست بین محتوا استفاده کنید تا مخاطب بتواند به شیوه های گوناگون اطلاعات مفید به دست آورده و خسته نشود.