Your browser does not support JavaScript!
سئو وردپرس
سئو جوملا
سئو کار
مشاوره رایگان
چک لیست سئو

چک لیست سئو اولین چیزی است که در زمان سئو (بهینه سازی موتورهای جستجو) یک سایت به آن نیاز دارید. با گذشت زمان و تغییرانی که در الگوریتم های موتورهای جستجو رخ می دهد، نیاز هست تا این چک لیست را به روز کنید. در این مقاله قصد دارم تا یک چک لیست سئو برای شما ارئه دهم که به وسیله آن بتوانید وب سایت خودتان را برای موتور های جستجو بهینه سازی (سئو) کنید.

چک لیست سئو چیست

چک لیست سئو (بهینه‌سازی موتورهای جستجو)

این چک لیست از این پس همواره به روز رسانی خواهد شد و در هر زمانی که به این لیست مراجعه کنید، جدید ترین موارد مربوط به سئو را در آن خواهید یافت. تمرکز اصلی این چک لیست بر روی سئو ۲۰۱۸ می باشد.

  1. ساخت اکانت گوگل وبمستر google webmaster
  2. ثبت سایت در گوگل وبمستر
  3. تهیه نقشه XML سایت
  4. ثبت نقشه سایت در گوگل وبمستر
  5. بررسی ایرادات نقشه سایت در گوگل وبمستر
  6. ساخت فایل Robots.txt
  7. بررسی فایل robots.txt در کنسول گوگل وبمستر
  8. ساخت صفحات AMP
  9. بررسی نداشتن ارور صفحات AMP در کنسول وبمستر
  10. افزوده داده های ساختار یافته  (schemas.org Structured Data: JSON-LD, Microdata, RDFa) به سایت
  11. بررسی داده های ساختار یافته سایت توسط ابزار وبمستر
  12. بررسی کنسول وبمستر گوگل برای نداشتن صفحات با کد ارور  404 و 500
  13. بررسی در کنسول وبمستر گوگل برای نداشتن عنوان ها، صفحات و متا های کپی شده
  14. بررسی امنیت سایت در گوگل وبمستر
  15. بررسی Crawl errors در گوگل وبمستر
  16. حذف لینک های پاک شده از گوگل وبمستر
  17. ساخت اکانت گوگل آنالتیکز google analytics
  18. احراز هویت سایت در گوگل آنالکتیس
  19. اتصال گوگل وبمستر و گوگل انالتیکس
  20. کمپرس کردن فایل های CSS، JS و HTML
  21. قرار دادن فایل های CSS و JS در انتهای کد html
  22. بهینه سازی تصاویر وب سایت و حذف تگ های اضافه درون کد تصاویر
  23. استفاده از تگ alt برای تصاویر سایت
  24. استفاده از تگ Title برای تصاویر سایت
  25. تنظیم عنوان های صفحات H1, h2, h3 , …
  26. ساخت اکانت وبمستر بینگ bing webmaster
  27. ثبت نقشه سایت در اکانت وبمستر بینگ bing webmaster
  28. ریسپانسیو کردن وب سایت
  29. بررسی سرعت سایت با ابزار test speed گوگل
  30. بررسی سرعت سایت با ابزار gtmetrix.com
  31. قرار ندادن آدرس ایمیل همراه با  @ در متن
  32. عدم استفاده از  CSS به صورت  inline
  33. عدم استفاده از جاوا اسکریپت در  HTML
  34. بررسی CSS و JS برای به روز رسانی کد ها مطابق با آخرین استاندارد های کنسریوم جهانی وب
  35. بررسی سایت با Screaming Frog برای یافتن ارورها و مشکلات وب سایت برای خزنده ها
  36. استفاده از Keyword Planner گوگل برای بررسی و برنامه ریزی کلمات کلیدی
  37. بررسی و آنالیز سایت های رقیب
  38. استفاده از کلمه کلیدی اصلی در URL
  39. شروع عنوان صفحات با کلمه کلیدی مورد نظر
  40. استفاده از کلمه کلیدی در زیر عنوان ها
  41. شروع شدن محتوای مطلب با کلمه کلیدی
  42. جملات کمتر از ۲۰ کلمه باشند
  43. استفاده از حداقل یک تصویر برای مطالب
  44. نوشتن لیست برای هر مطلب
  45. استراتژی ساخت لینک های درونی
  46. دریافت بک لینک معتبر
  47. پاک کردن بک لینک های سایت های مزرعه لینک
  48. استفاده از تگ canonical در هدر سایت
  49. تنظیم متای توضیحات
  50. حداقل کاراکتر های مورد استفاده در متن ۳۰۰ کاراکتر
  51. نداشتن محتوای کپی شده
  52. بررسی سئو سایت با ابزار های MOZ
  53. نصب تولبار الکسا
  54. افزودن بخش های سایت به Bing news PubHub
  55. مشخص کردن Document Type در هدر سایت
  56. کوتاه بودن طول لینک های سایت
  57. استفاده از تگ Base
  58. تنظیم فایل htaccess
  59. استفاده از hreflang
  60. مشخص کردن آدرس با WWW و بدون WWW در ابتدای آدرس سایت
  61. تهیه گواهی SSL
  62. ساخت صفحات Google My Business
  63. ثبت سایت در نقشه گوگل
  64. استفاده از اطلاعات تما NAP (نام، آدرس و شماره تماس) در بخش فوتر
  65. بررسی سرور های مشترک برای اسپمر نبودن سرور
  66. ایجاد گوگل ریویو
  67. بررسی Bounce Rate
  68. قرار دادن تگ Robot به حالت Index برای ایندکس شدن صفحات در موتورهای جستجو
  69. داشتن Favicon
  70. بررسی برای کمپرس GZIP HTML
  71. تهیه IP ثابت برای سایت
  72. مشخص کردن زبان مطالب (محتوا) سایت در قسمت هدر
  73. استفاده از کد Async & Defer برای فایل های CSS و Javascipt
  74. حذف کدهای اضافی CSS و Javascript
  75. کم کردن تعداد فایل های CSS و Javascript برای کاهش سرعت بارگذاری صفحات
  76. فعال بودن کش
  77. استفاده از متا geo.region
  78. استفاده از متا identifier-URL
  79. استفاده از متا Rating
  80. استفاده از متا revisit-after
  81. استفاده از متا googlebot
  82. استفاده از twitter:card
  83. استفاده از og:title
  84. استفاده از تگ viewport
  85. داشتن تگ noscript در هدر سایت
  86. استفاده از تگ author
  87. بررسی domain authority
  88. بررسی MozRank سایت
  89. بررسی MozTrust سایت
  90. بررسی Page Authority صفحات
  91. ایجاد Open Graph Protocol
  92. استفاده از Voice-Related Keywords
  93. ساخت اپلیکیشن برای سایت
  94. استفاده از Tag Managere google در هدر سایت
  95. ثبت سایت در الکسا
  96. ثبت محصولات ارائه شده سایت در Google Merchant Center
  97. ثبت سایت در archive.org
  98. ساخت صفحات شبکه های اجتماعی برای سایت و معرفی صفحات به موتور های جستجو با داده های ساختار یافته

چک لیست سئو وب سایت شما

تلاش کرده ام موارد زیادی را در این چک لیست قرار دهم و البته موارد زیاد دیگری نیز هست که در این لیست ذکر نشده است که در طول زمان آنها را خواهم افزود. اما در نظر داشته باشید برای همه سایت ها این چک لیست مورد نیاز نمی باشد. بر اساس نیاز، شاخه فعالیت و نوع وب سایت می توانید چک لیست خود را تهیه کنید. اگر مواردی به شاخه فعالیت سایت شما مرتبط نمی شود هیچ جای نگرانی ای وجود ندارد.

اگر قصد دارید تا وب سایت خودتان را برای موتور های جستجو بهینه کنید و توانایی و یا زمان انجام این کار را ندارید، می توانید از خدمات سئو و بهینه سازی ما استفاده کنید. همچنین این خدمات برای دو سیستم مدیریت محتوای جوملا و وردپرس نیز به صورت تخصصی انجام می پذیرد که برای استفاده از انها می توانید به صفحات سئو وردپرس و سئو جوملا مراجعه فرمایید.

پیش تر هم چک لیست هایی برای سئو توسط تیم طراحی و تبلیغات لولسا نوشته و تهیه شده بود که می توانید آنها را در لینک های زیر مشاهده بفرمایید.