Your browser does not support JavaScript!
سئو وردپرس
سئو جوملا
آنالیز سئو وردپرس
تولید محتوا
اگر کمپین سئو شما شکست بخورد چه باید بکنید؟

کمپین سئوی شما اگر با شکست روبرو شود، می تواند بسیار ناراحت کننده باشد. شما برای آن زمان تحقیق گذاشتید، موضوع انتخاب کردید، چندین نسخه از مطالب نوشتید و بهترین آنها را در سایت قرار دادید. حتی بیش از اینها تلاش کردید، به مخاطبین مورد نظرتان ایمیل ارسال کردید، برایشان کارت پستال فرستادید، توییت کردید و بسیاری روش های دیگر را انجام دادید. اما تمام این تلاش ها هیچ نتیجه ای در بر نداشتند. هیچ کس سایت شما را به اشتراک نگذاشته است، بک لینکی به سایتتان نشده، هیچ نتیجه ای! 

متاسفانه یک واقعیت این است که بسیاری از کمپین های سئو مسلما با شکست روبرو می شود که این موضوع دلایل زیادی دارد. این موضوع یک حقیقت است که صاحبان کسب و کارها باید با آن روبرو شوند. تنها تعداد کمی از کمپین های سئو می توانند به موفقیت های بزرگی دست پیدا کنند. اما اگر کمپین شما به موفقیت های خیلی بزرگ نرسیده است، به این معنی نیست که یک شکست کامل بوده است.

سئو چیست

سئو چیست؟

شکست به معنی از دست دادن بازی نیست، بلکه باید دوباره و با تجربه های کسب شده تلاش کرد. پس اگر کمپین سئوی شما با موفقیت روبرو نشده است، زمان را برای نا امیدی تلف نکنید، اکنون باید دوباره تلاش کنید و این بار بسیار بهتر از دفعه گذشته تلاش کنید. از تجربیات استفاده کنید و زمان را تلف نکنید و کمپین خودتان را دوباره برپا کنید.

کمپین سئو

چرا کمپین های سئو شکست می خورند؟

دلایل بسیار زیادی وجود دارد که کمپین های سئو با شکست روبرو می شوند اما دو دلیل بسیار بزرگ آن را برای شما شرح می دهم:

بودجه

تا زمانی که بودجه ی بسیار هنگفتی برای کمپین سئوی خودتان ندارید، اینکه بودجه شما چگونه و کجا استفاده شود می تواند منجر به شکست شود. بیشتر کمپین های سئو به سمت تلاش های بی فایده می روند و زمان و بودجه ای غیر واقعی را برای این کار در نظر می گیرند. فکر می کنند می توانند یک شبه موفق شوند در حالی که بسیار کم بر روی کارشان سرمایه گذاری کرده اند.

سئو و بودجه

هدف

مشابه بودجه، بسیاری از کمپین های سئو اهدافی غیر واقعی برای خود در نظر می گیرند. اگر می خواهید کمپین سئوی شما موفق باشد، باید واقع بین باشید و ببینید چه امکاناتی دارید. نمی توانید رتبه یک تمام کلمات کلیدی خودتان را یک شبه به دست آورید. حتی نمی توانید در عرض سه ماه هم رتبه یک کلمات کلیدی خود را در صفحه نتایج جستجو (SERP) به دست آورید. اگرسئو آسان بود، همه می توانستند رتبه یک هر آنچه می خواستند بشوند.

serp چیست

برای شروع کمپین باید واقعی نگاه کنید. بسیاری از افراد فکر می کنند مثلا برای ۱۵ کلمه کلیدی رتبه ی یک را به دست بیاورند. در عوض شما باید یک کلمه کلیدی یا محصول را انتخاب کنید و سپس برای آن کلمه یا محصول بهینه سازی انجام دهید. زمانی که در کلمه کلیدی یا محصول اول موفق شدید، بعد از آن باید به سراغ محصول یا کلمه کلیدی بعدی بروید. با ادامه دادن از این موفقیت ها می توانید به اهدافتان برسید و حرکت واقعی داشته باشید.

کلمه کلیدی چیست؟

هدف شما باید در مورد زمان هم واقع بینانه باشد. نیاز دارید به کمپین خودتان زمان بدهید. حداقل نیاز دارید یک ماه و یا بیشتر بر روی تقویت سئوی سایت خودتان تلاش کنید و پس از آن شاهد بهبود رتبه سئو باشید، و حداقل شش ماه زمان نیاز دارید تا در صفحه نتایج جستجو (SERP) رتبه یک را کسب کنید. اگر در این زمان این اتفاق نیافتاد، بر روی آن کار کنید. مطمئین شوید که همواره بر روی تقویت محتوا و کلمات کلیدی خودتان مشغول هستید.

کمپین سئو

پس از شکست کمپین سئو چه باید کرد؟

کمپین را دوباره ارزش گذاری کنید

وقتی کمپین شما شکست می خورد، باعث ناراحتی شدیدی برای شما می شود و ممکن است بخواهید آن را کنار بگذارید. اما بعد از صرف آن زمان و هزینه و تلاش ها، دوست ندارید تمام آن ها به هدر رود. در این مواقع، کمپین و نتایج آن را دوباره بازبینی کنید، و ببینید کجا ها اشتباه عمل کرده اید.

اول به محتوای سایت خودتان توجه کنید. آیا این محتوا همان طور که در ابتدا فکرش را می کردید، بسیار خوب است؟ شما به محتوایی نیاز دارید که عالی بوده و بیشترین نزدیکی را با هدف شما داشته باشد. از فرد دیگری درخواست کنید او هم مطالب سایت شما را بخواند و اگر در این بررسی متوجه شدید نیاز به تغییراتی در محتوای خود دارید، این تغییرات را اعمال کنید.

تولید محتوا و سئو

تولید محتوا چیست؟

سپس باید به گسترش و توسعه کارتان توجه کنید. این همان جایی است که بسیاری از کمپین ها را با شکست روبرو می سازد. شما تنها با ایمیل کرده بخشی از محتوای خود به مخاطبین موفق نمی شوید. باید ابتدا بدانید مخاطبین شما چه کسانی هستند، با آن ها ابتدا ارتباطی برقرار کنید و پس از آن محتوای خودتان را برای آن ها ارسال کنید.

بعد از این که مخاطبین خودتان را مشخص کردید و می خواهید مطالبتان را برای آن ها ارسال کنید، رفتار شما نباید طوری باشد که انگار از ابتدا صمیمی ترین دوست هستید. باید با آن ها ارتباط داشته باشد، برای آن ها در صفحاتشان کامنت بگذارید، برای آن ها توییت کنید. نیاز نیست این کار بسیار گسترده صورت بگیرد، تنها در این حد که بدانند شما چه کسی هستید و چه کاری اجام می دهید کافی است. همچنین یک کار دیگری را باید انجام دهید، و آن این است که برای مخاطبین خودتان پلتفرم درستی انتخاب کنید. برخی از افراد کمتر به سمت توییتر می روند، برخی کمتر ایمیل هایشان را چک می کنند، برخی دیگر بیشتر وقتشان را در لینکداین می گذرانند. باید بدانید مخاطبین شما به کدام پلتفرم تمایل دارند و بر اساس آنها پلتفرم خودتان را انتخاب کنید.

پلتفرم چیست؟

در مرحله بعدی باید پیگیری کنید آیا مخاطبین ارسال هایی که به آن ها داشتید را مشاهده کرده اند؟ برای این کار نمی توانید مستقیم از آن ها سوال کنید، مسلما ظاهر خوشی ندارد. اما برای این کار ابزارهایی وجود دارد که می توانید به وسیله آن ها بررسی کنید آیا مخاطبین مثلا ایمیل های ارسالی شما را باز کرده اند؟ پس از بررسی این مرحله می توانید ادامه کار را انجام دهید.

کمپین سئو

تلاش دوباره برای کمپین

پس از این که شما یک کمپین را پشت سر گذاشتید، باید دوباره بازبینی کنید چه کارهایی در این کمپین سئو انجام داده اید و چه کارهایی انجام نداده اید و باید آنها را انجام دهید. ممکن است نتایجی به دست آورده باشید، ولی آن چیزی که شما می خواتستید نباشند. برخی مواقع وجود هر بازخوردی بهتر از نبود بازخورد است. حالا که شما نتایج مورد نظر را به دست نیاورده اید، باید دوباره تلاش کنید و از اطلاعات و تجربه کمپین سئوی گذشته خود در این کار بهره ببرید تا نتایج بهتری به دست آورید.

در برخی موارد هم باید دوباره به محتوای خودتان نگاه کنید. صادقانه این کار را انجام دهید، آیا واقعا محتوای شما عالی است و مخاطبین را جذب نکرده است؟ گاهی باید صادقانه تر به گذشته نگاه کنیم و اشتباهات را رفع کنیم. ممکن است محتوای خودمان را بسیار دسته بالا گرفته باشیم، اما این دست بالا گرفتن تنها از سمت ما باشد و برای مخاطب محتوایی ارزشمند نبوده است.

تولید محتوا برای سئو

تغییرش دهید

در پایان اگر کمپین سئو خود را پشت سر گذاشته اید ولی نتایج مورد نظر را به دست نیاورده اید، اما حس می کنید که پتانسیل نتایج بهتری دارید، تغییر محتوا را در نظر بگیرید. زمان زیادی برای این محتوا صرف کرده اید و نمی خواهید آن را دور بیاندازید. شاید بخواهید آن محتوا را در وبلاگ یا وب سایت شخصیتان بگذارید، یا از محتوای آن برای تولید یک ویدئو در شبکه های اجتماعی استفاده کنید.

همیشه با این محتوا کاری هست که بتوانید انجام دهید. تا زمانی که هنوز نتایجی (هر چند کوچک) می گیرید، در مسیر درستی هستید، نیاز به تلاش بیشتری هست برای کمپین سئویی قدرتمند تر از قبل.

نتیجه گیری

نتیجه نگرفتن از کمپین سئو هیچ گاه خوشایند نیست. اما همان طور که در کسب و کار و زندگی واقعی بارها شاهد آن بوده اید، همه چیز به موفقیت های بزرگ منجر نمی شوند. نگاه کنید چه کارهایی موفقیت آمیز بودند و چه کارهایی نه! از آن ها برای حرکت رو به سوی جلو استفاده کنید. موفقیت همواره وجود دارد، تنها باید برای آن تلاش کنید و هیچ گاه دست نکشید.