Your browser does not support JavaScript!
خدمات طراحی گرافیک
طراحی لوگوموشن
سفارش طراحی لوگوموشن
هزینه طراحی لوگوموشن
استاپ موشن

استاپ موشن یکی از تکنیک های انیمیشن (پویا نمایی) است که در آن یک شی یا مدل ثابت (که می تواند عروسک، لگو، نقاشی و ... باشد) را مقدار کمی حرکت می دهند و با دوربینی که ثابت واقع شده است از هر فریم عکس برداری یا فیلم برداری می کنند. سپس از پشت سر قرار دادن با سرعت مشخص این فریم ها تصویر حرکت القا خواهد شد و توهم بصری ایجاد می شود. به این طریق استاپ موشن نوعی تکنیک به منظور حرکت درآوردن اجزا ثابت تصویر بر روی صفحه نمایش می باشد.

نخستین استفاده از این تکنیک مربوط به سال ۱۸۹۸ می شود که در آن زمان آلبرت اسمیث و جیمز استوارت بلکتون فیلمی به نام سیرک هامپتی دامپتی را به این شیوه ساختند.

 اغلب تکنیک استاپ موشن را با روش مرور زمان (time lapse) به اشتباه گرفته می شود، روش مرور زمان روشی است که پس از عکاسی منظم و ممتد از سوژه تصویر ها با سرعت زیاد پخش می شود. در این روش، فرکانس ضبط فریم ها در یک سکانس کمتر از فرکانس دیده شدن آنها در همان سکانس می باشد. در فیلم برداری از این شیوه برای تند نمایی استفاده می کنند.

استاپ موشن به طور گسترده در ساخت تبلیغات تلویزیونی، موزیک ویدئو ها، فیلم های هنری، تیزرهای تبلیغاتی و در وب سایت ها کاربرد دارند.