Your browser does not support JavaScript!
سئو وردپرس
سئو جوملا
سئو ابتدایی بخش دوم: استفاده از متا تگ توصیفی

خلاصه ها می تواند برای هر صفحه تعریف شود. متا تگ توصیفی یک صفحه به گوگل و موتورهای جستجو دیگر خلاصه ای از این که صفحه درباره ی چیست را ارائه می دهد. با در نظر گرفتن این که عنوان یک صفحه می تواند شامل چند کلمه یا یک عبارت باشد. متا تگ توصیفی ممکن است یک یا دو جمله و یا یک پاراگراف کوتاه باشد.

گوگل وب مستر تولز٬  یک بخش آنالیز محتوی دستی فراهم کرده است که به شما درباره ی کوتاهی٬ بلندی و یا تکرار بیش از حد هر متا تگ توصیفی خواهد گفت. مانند تگ عنوان٬ متا تگ توصیفی  در <head> سند اچ تی ام ای (HTML) قرار می گیرد.

<HTML>

<head>

<title>تیم طراحی و تبلیغات لولسا</title>

<meta name=description content="طراحی و تبلیغات لولسا"/>

</title>

</head>

سودمندی متا تگ توصیفی در چیست؟

متا تگ های توصیفی به دلیل اینکه گوگل ممکن است از آنها به عنوان اسنیپت ها در صفحات خود استفاده کند دارای اهمیت هستند. به  دلیل این می گوییم ممکن است زیرا گوگل در صورتی  بخش مرتبط با صفحات شما را برای استفاده  انتخاب می کند که تطبیق خوبی با کوئری کاربر داشته باشد. متناوبا، گوگل ممکن است توضیح سایت شما را در Open Directory Project  در صورتی که عضو آن باشید استفاده کند افزودن متا تگ توصیفی به هر صفحه همیشه خوب است زیرا گوگل قادر نیست تا یک قسمت مناسب از متن را در اسنیپت به کار ببرد.

کلماتی که در اسنیپت قرار گرفته اند اگر در کوئری کاربر وجود داشته باشند پررنگ تر نشان داده می شوند. این امر به کاربر کمک می کند تا محتوای صفحه را با محتوایی که خود به دنبال آن است تطبیق دهد.

مواردی که در نوشتن متا تگ توصیفی باید از آن اجتناب کنید:

  • نوشتن یک متا تگ توصیفی که مطابقتی با محتوا صفحه ندارد.
  • استفاده از توصیفات عمومی مانند این یک صفحه وب است و یا این صفحه درباره ی بیس بال است.
  • پر کردن توصیف فقط با کلمات کلیدی.
  • کپی پیست کردن محتوای کامل موجود در سند٬ در متا تگ توصیفی.
  • استفاده از یک متا تگ توصیفی در کل سایت یا در تعداد زیادی از صفحات.

برگرفته از کتاب سئو ابتدایی گوگل

مترجم: پگاه تایکندی