Your browser does not support JavaScript!
طراحی گرافیک
طراحی پوستر
آموزش پیشرفته افزودن افکت به لایه ها در فوتوشاپ - آشنایی با تنظیم contour

در این قسمت از مجموعه آموزشی پیشرفته افزودن افکت به لایه ها در نرم افزار ادوبی فوتوشاپ، قصد داریم تا شما را با یکی از تنظیمات مهم و تاثیر گذار بر روی برخی افکت ها آشنا سازیم، گزینه ای که به کمک آن می توانید افکت خود را آن گونه که می پسندید بر لایه اعمال نمایید.

آشنایی با تنظیم contour 

همان گونه که مشاهده می کنید، ما در تصویر خود، لایه ای داریم که دارای شکل هندسی دایره به رنگ قرمز می باشد، این لایه دارای افکت اوتر گلو (Outer Glow) مشکی رنگ با تنظیماتی همچون تصویر زیر می باشد.

آشنایی با تنظیم contour در فوتوشاپ

در قسمت تنظیمات موجود در بخش quality افکت اوتر گلو (Outer Glow)، پنجره مربوط به گزینه Contour را باز کرده، خط موجود در نمودار را جا به جا کنید تا تغییرات حاصله بر روی افکت در تصویر را مشاهده کنید. حال preset  را بر روی گزینه های مختلف قرار داده و یک به یک آنها را امتحان کنید، برای مثال گزینه ring انتخاب بسیار جالبی است، چرا که حالت منحنی آن به گونه ای است که نقاط قله وظیفه شدید نشان دادن افکت مورد نظر و نقاط دره افکت را محو تر نمایان می سازند. علاوه بر اینکه می توانیم نوع منحنی مورد نظر خود را به کمک گزینهpreset  برگزینیم، همچنین می توانیم همانند تصویر زیر با کلیک بر قسمتی که با فلش قرمز مشخص گردیده، این کار را به خوبی انجام دهیم. همچنین قسمتی که با فلش سبز مشخص شده است، این امکان را به ما می دهد تا با انتخاب گزینه contours انتخاب های بیشتری داشته باشیم.

آشنایی با تنظیم contour در فوتوشاپ

آشنایی با تنظیم contour در فوتوشاپ

حال برگردیم به پنجره  contour editor گزینه یliner  را انتخاب کنید تا نمودار به حالت خطی تبدیل گردد، توجه داشته باشید که سمت چپ پایین مربوط به محو شدگی افکت و قسمت راست بالا مربوط به شدت یافتن افکت مورد نظر می باشد. حال اگر قصد داشته باشید تا جای بخش محو شده افکت را با بخش های پر رنگش جا به جا کنید تنها کافی است تا در نمودار خطی که در این پنجره مشاهده می کنید خط را به طور کامل برعکس کنید. همچنین اگر نمی خواهید بخش محو شده افکت دیده شود می توانید خط را به طور افقی بالا ی نمودار قرار دهید.

آشنایی با تنظیم contour در فوتوشاپ

حال اگر همین خط افقی در وسط نمودار قرار گیرد تمامی افکت به حالت خاکستری نمایان می شود. در همین نمودار خطی می توانید با بازی با خط آن را به حالت منحنی مورد نظر خود در بیاورید. در حالت منحنی که در تصویر زیر نشان داده شده است، شما افکت را به حالتی می بینید که از چندین بخش تیره و روشن تشکیل شده است.

آشنایی با تنظیم contour در فوتوشاپ

حال شما قادر هستید تا همین تنظیم را از حالت منحنی به حالت خطی تغییر دهید، به این نحو که بر روی هر یک از مربع های کوچک موجود در خط منحنی کلیک کرده و رو به روی گزینه corner تیک بزنید. به این ترتیب منحنی شما همانند تصویر زیر حالت خطی پیدا می کند.

آشنایی با تنظیم contour در فوتوشاپ

توجه داشته باشید که عدد   inputو output  موقعیت مربع کوچک در نمودار را مشخص می کنند. شما می توانید نموداری را که به طور دستی تنظیم کرده اید با کلیک بر روی گزینه ی  newو نوشتن نام مورد نظر خود به طور ذخیره شده داشته باشید. 

بخش های دیگر این مجموعه آموزشی