Your browser does not support JavaScript!
طراحی گرافیک
طراحی پوستر
آموزش افزودن افکت به لایه ها (استفاده از افکت های پیش فرض فوتوشاپ)

در این بخش از آموزش افزودن افکت ها به لایه ها در فوتوشاپ، پیش از آن که به توضیح تک به تک افکت هایی که می توانیم بیفزاییم و لایر استایل مورد علاقه خود را بسازیم بهتر است تا به آموزش چگونگی بهره بردن از لایر استایل هایی که خود نرم افزار ادوبی فوتوشاپ به طور آماده در اختیار ما قرار می دهد بپردازیم. برای این منظور کافی است تا به پنل واقع در بالا سمت راست صفحه مراجعه کرده و همانند تصویر زیر گزینه استایلز (Styles) را انتخاب کنید. در صورتی که گزینه استایلز (Styles) در این پنل موجود نبود به منو ویندو (Window) در بالا صفحه رفته و در کنار گزینه استایلز تیک بزنید تا این قسمت مورد نظر به پنل اضافه گردد. برای راحتی بیشتر در کار، استایلز را کشیده و به بیرون پنل انتقال دهید.

حال همانند تصاویر زیر بر روی قسمت اشاره شده کلیک کرده و گزینه لارج لیست (Large List) را انتخاب نمایید، تا نمایش بهتری از لایر استایل های (Layer Style) آماده را داشته باشید.

آموزش افزودن افکت ها به لایه ها (استفاده از لایه های پیش فرض فوتوشاپ)

آموزش افزودن افکت ها به لایه ها (استفاده از لایه های پیش فرض فوتوشاپ)

به این ترتیب شما تمامی لایر استایل ها (layer Style) به همراه نام توصیف کننده ی آن ها را با اسکرول کردن به سمت پایین می توانید مشاهده کنید. به طور کلی اولین مستطیل پس از نیو  استایل (New Style) از بالا مربوط به حالت هایی است که شما لایر استایل ها را می بینید تا انتخاب کنید. حال دوباره بر همان قسمت اشاره شده در تصویر بالا کلیک کنید.  همانطور که می بینید دومین مستطیل از پایین با گزینه آبسترکت استایلز (Abstract Styles) شروع شده است. شما می توانید تمامیی این گزینه ها را به استایل های موجود در پنل پیش فرض فوتوشاپ بیافزایید. اگر به پایین اسکرول کنید این استایل ها  را مشاهده خواهید کرد. می توانید بسته به هدف خود از تغییر تصویر و موضوعی که مورد نظر شما است، گزینه ای مناسب را انتخاب کنید و در پنجره ای که پس از انتخاب باز می شود، گزینه اَپند (Append) به معنای افزودن را بر گزینید. برای مثال یکی از مجموعه افکت های بسیار جذاب، مجموعه افکت های عکاسی یا فتو گرافیک افکتز (Photographic Effects) می باشد که در تصویر زیر مثالی از اعمال یکی از افکت های مربوط به این مجموعه را مشاهده می کنیم.

آموزش افزودن افکت ها به لایه ها (استفاده از لایه های پیش فرض فوتوشاپ)

یکی دیگر از مجموعه استایل های پر کاربرد و پر طرفدار که در این قسمت می توانید انتخاب کنید، مربوط می شود به وب استایلز (Web Styles) که یکی از مثال های جالب آن را در تصویر زیر مشاهده می کنید.

آموزش افزودن افکت ها به لایه ها (استفاده از لایه های پیش فرض فوتوشاپ)

اگر از استایل هایی که انتخاب کردید راضی نبودید می توانید اولین گزینه در لیست یعنی دیفالت استایل (Default Style) را انتخاب کنید.

همچنین اگر تمایل داشتید تا استایل اعمال شده بر یک لایه بر لایه ی دیگری نیز تاثیر کند، تنها کافی است تا بر روی افکت کلیک راست کرده و گزینه کپی لایر (Copy Layer) را انتخاب نمایید. سپس بر روی لایه مورد نظر کلیک راست کرده و گزینه پیست (Paste) را بر گزینید تا استایل بر لایه جدید نیز اعمال شود. اگر خواستید تا استایل از یک لایه به لایه ای دیگر انتقال پیدا کند تنها کافی است تا اف ایکس (fx) را کشیده و بر لایه جدید مورد نظر خود قرار دهید. همچنین برای حذف استایل اعمال شده، می توانید اف ایکس (fx) را کشیده و بر سطل آشغال موجود در پایین پنل بیندازید. 

استایل های پیش ساخته نرم افزار فوتوشاپ یکی از سریع ترین راه های تغییر تصویر با مجموعه ای از افکت ها است، که گاهی بسیار مفید عمل می کنند و شما را به هدف مورد نظر تان می رسانند. بنابراین، پیشنهاد می کنم تا افکت های پیش فرض فوتوشاپ را به عنوان یک آزمایش مورد امتحان قرار دهید، تا در آینده اگر موردی برای شما مفید بود، با استفاده از آن، زمان خود را حفظ کرده و به سرعت کار خود را به نتیجه برسانید.

قسمت های دیگر مجموعه آموزش افزودن افکت ها به لایه ها

نویسنده: پگاه تایکندی