Your browser does not support JavaScript!
طراحی گرافیک
طراحی پوستر
آموزش افزودن افکت به لایه ها در فوتوشاپ – افکت Color overlay

در ادامه مجموعه آموزشی افزودن افکت به لایه ها در نرم افزار ادوبی فوتوشاپ، به آموزش افکت کالر اورلی (Color Overlay)  می پردازیم. Color overlay به معنی پوشش رنگ می باشد. این افکت نیز به تصویر پوششی رنگی می دهد. در ادامه، با این افکت فوتوشاپ بیشتر آشنا می شویم.

افکت کالری اورلی Color Overlay در فوتوشاپ

افکت که در این قسمت به آن می پردازیم کاور اورلی نام دارد. این افکت وظیفه ی رنگ کردن سوژه به طور یکپارچه را به عهده دارد. زمانی که اپسیتی (Opacity) این قسمت بر روی عدد ۱۰۰ تنظیم شده باشد و حالت بلند مد (Blend Mode) بر روی گزینه نرمال (Normal) قرار گرفته باشد، حتی اگر افکت گرادینت اورلی (Gradient Overlay) را بر لایه اعمال کنیم، اثر گردینت (Gradient) را بر روی تصویر مشاهده نخواهیم کرد، اما اگر حالت بلند مد  (Blend Mode) را بر روی مولتی پلی (Multiply) قرار دهیم، اثر گردینت (Gradient) را بر روی تصویر به خوبی مشاهده خواهیم کرد.

این افکت یکی از افکت های بسیار مفید به شمار می آید، به خصوص زمانی که بر روی اعضای کوچک تمرکز کرده ایم، برای مثال در طراحی لوگو، این افکت می تواند رنگ قسمت های هوشمند تصویر را به خوبی تغییر دهد. برای این کار، بر روی لایه مورد نظر در پنل لایه ها کلیک راست کرده و گزینه ی کانورت تو اسمارت آبجکت (Convert To smart Object) را انتخاب نمایید و سپس با اعمال کردن افکت کالر اورلی (Color Overlay) رنگ آن بخش را به طور اختصاصی تغییر دهید.

تنظیمات کلی این افکت مانند سایر افکت ها می باشد که با توجه به توضیح این تنظیمات در قسمت های گذشته، از ذکر دوباره انها خود داری می کنیم. در صورت نیاز به آشنایی با این تنظیمات می توانید به قسمت های قبلی این مجموعه اموزشی مراجعه کنید.

قسمت های دیگر مجموعه آموزشی افزودن افکت به لایه ها در فوتوشاپ