Your browser does not support JavaScript!
طراحی گرافیک
طراحی پوستر
آموزش افزودن افکت به لایه ها در فوتوشاپ – افکت Pattern Overlay

آیا تا به حال نیاز داشته اید تصویر شما را یک الگو بپوشاند؟ برای این منظور می توانید از افکت پترن اورلی (Pattern Overlay) در فوتوشاپ استفاده کنید. در این بخش از آموزش افزودن افکت به لایه ها در نرم افزار ادوبی فوتوشاپ، به سراغ آموزش افکت پترن اورلی (Pattern Overlay) آمده ایم.

آموزش افکت  Pattern Overlay

برای افرودن این افکت به لایه مورد نظر، ابتدا لایه مورد نظر خودتان را در بخش لایه ها انتخاب کنید. در پنجره لایر استایل (Layer Style) مربوط به لایه در بخش استایل ها (Styles) گزینه Pattern overlay را تیک بزنید. این افکت سوژه مورد نظر را با طرح موتیف وار خاصی می پوشاند. زمانی که حالت بلند مد (Blend Mode) بر روی نرمال (Normal) و اپسیتی (Opacity) صد در صد باشد کل سوژه مورد نظر با طرح به طور کامل پوشانده و اثری از رنگ و طرح داخلی سوژه دیده نمی شود. اگر تمایل داشتید تا رنگ لایه با پترن (Pattern)  و الگوی شما ترکیب شود می توانید در قسمت بلند مد (Blend Mode) گزینه ای غیر از نرمال (normal) را انتخاب کرده و یا اپسیتی (Opacity) را کاهش دهید. 

در بخش پترن (Pattern)، شما می توانید از طرح های پیش فرض خود نرم افزار فوتوشاپ استفاده کنید و در صورت تمایل به استفاده از طرح های پیش فرض بیشتر، بر گزینه کوچکی که در بالا سمت راست پنجره پترن (Pattern) وجود دارد کلیک کرده و گزینه مورد نظر برای طرح خود را انتخاب نمایید، گزینه های مورد نظر برای اضافه کردن طرح های انتخابی از آرتیست سارفیسز (Artist Surfaces) به بعد را شامل می شود.

به کمک گزینه ی اسکیل (Scale) می توانید میزان بزرگی و یا کوچکی هر موتیف طرح را انتخاب نمایید. سایر تنظیمات این افکت مانند افکت های قبلی می باشند. برای آشنایی بیشتر با این تنظیمات، می توانید به قسمت های گذشته این مجموعه مراجعه کنید.

بخش های مجموعه آموزشی افزودن افکت به لایه ها در فوتوشاپ